Hayer Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hei! Lurte på 2 ting.. 1.Hvordan får jeg posisjonen til musa(x og y) i forhold til for eksempel en PictureBox eller image? 2.Hvordan kan jeg lage et grafisk meny så brukeren kan tegne opp Picture/image bokser? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 1.Hvordan får jeg posisjonen til musa(x og y) i forhold til for eksempel en PictureBox eller image? 7886813[/snapback] X- og Y-posisjonene til musepekeren kan hentes på flere måter, men dersom du vil hente denne informasjonen når musepekeren er ovenfor bildeboksen, kan du bruke MouseMove-hendelsen: Private Sub Picture1_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) ' Vis posisjonene Me.Caption = "X: " & X & ", Y: " & Y End Sub Bemerk at dette IKKE fungerer for Image-kontroller. Der må du bruke den underliggende kontrollens MouseMove-hendelse (såsom Form_MouseMove eller Picture1_MouseMove, om Image-kontrollen er innenfor Picture1). 2.Hvordan kan jeg lage et grafisk meny så brukeren kan tegne opp Picture/image bokser? 7886813[/snapback] Hvordan man lager kontroller i runtime? Bruk kontrollarrayer eller Controls-kolleksjonen. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 takk, fant ut at jeg måtte bruke arrayer selv, men fant aldri ut hvordan jeg skulle sette de opp : ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå