Xtra Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 "Du har fine negler, er de fake?" Du glemte en vesentlig del av den negen der, pluss du har misforstått litt. Du: "Du har fine negler. Er de ekte? Hun: "Nei...." Du: "Vel de er jo fine selvom de ikke er ekte." Noe slikt blir det oversatt, på engelsk blir det: "Nice nails, are they real? "No..." "Well they're still nice... I guess" Noe slikt blir det, det vil alltid bli en variasjon i hvordan den blir sagt ettersom du må gjøre de om fra engelsk til norsk. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Jo, men blir ikke det litt kjedelig da? Snakk heller om mer spennende ting, det er veldig viktig at det er positivt og skaper gode følelser. Ellers blir du fort sett på som uinteressant. Jeg var i allefall ute og bare prøvde å få folk til snakke litt på gaten. Det går greit nok, bare spøre om forskjellige meninger etc. Men det er en ting som plager meg. Hvis jeg snakker med en jente som er mindre smart eller er litt usosial og sjenert, så er det veldig ofte de ikke forstår seg på deg og det blir litt rart. Det er litt irriterende. De står der og ser dumt på deg, fordi(!) - ingen noen gang har snakket til de sånn helt ute av det blå. Det er selvfølgelig noe jeg kan gjøre noe med også da. Hvis jeg f.eks spør hva de synes om et klesplagg jeg har på meg, et eller annet som skiller meg ut, og spør hva hun synes om det etc. Så forstår de ingenting. Spør jeg forstår ikke spørsmålet. Jeg spør igjen: Hvordan synes du jeg passer med "sett-inn-ting-her". Jeg forstår ikke hva du mener. Jeg måtte bare smile og klarte ikke å snakke med henne mer. Hun var liksom på en skala fra 1 til 10. 4 i pen og 1 i sosial kunnskap... Det ble for dumt. Utenom enkelte personer så går det veldig bra. Altså å bare snakke til tilfeldige personer over alt. Vær obs på at det kan være litt vanskelig hvis hun skal skynte seg til et sted. Da er det viktig å snakke klart og tydelig, og konkret. Da stopper de ofte 10 meter bortenfor og kommer løpende tilbake. Det var mine erfaringer, men det kan være veldig ekkelt av og til med å bare snakke til alle mulige folk. Jeg skulle ha likt å sett hvordan dette hadde fungert hvis jeg hadde flyttet og kommet til en ny by. Jeg tror jeg hadde storkost meg. Skal teste det samme når jeg skal på by'n på fredag. Jeg glemte å si at det var lett å holde en interessant samtale med en gang jeg fikk de til å åpne seg opp. Så... Det var egentlig ganske gøy. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Man går ikke opp til ei dame man ikke kjenner og spiller som om du prøver å bli kjent med henne. Altså, du begynner ikke med "Åssen går det?" eller "Hva har du gjort i helga?" heller. Spør du noe sånt tenker hun med det samme "Enda en tragisk idiot som prøver å sjekke meg opp. Når drar han?". Du burde heller gå opp til ei jente og prøve å få henne til å hjelpe deg, feks. "Jeg har en venn som har dame trøbbel osv." eller "Vennene mine synes at jeg ser ut som Jude Law, uten øynene. Stemmer det eller?". Du skal ikke snakke om henne, men heller om deg selv eller noe helt annet. Altså, jentenes jobb på en klubb er å prøve å få gutter til å se på de og prøve å få de til sjekke de opp. Dette oppnår de ved å prøve å se pen ut, generelt. Derfor, hvis du går opp til ei jenter og prøver å sjekke henne opp, så vet hun at hun har vunnet et spill. Og med mindre du er veldig sexy eller har masse sjarm (hvilket er usannsynlig, ellers hadde du ikke postet eller lest denne tråden), så er det ikke noe mer. Derfor, når du går opp å snakker med henne, så ikke snakk om henne, snakk om deg selv. Lat som om du ikke merker hvor pen hun prøver å være. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Men var ikke jenta som trådstarter snakker om kjent? De har da pratet sammen, men ikke fått klart å holde en samtale gående? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Mitt innlegg var mer rettet rett ut enn til trådstarter. Men om man så vidt kjenner ei jente, og prøver å bli kjent med henne, så gjelder samme regler, bare at det fort blir vanskeligere siden man allerede har gitt et første inntrykk. Om man skal sjekke opp ei man allerede kjenner ganske godt blir det litt vanskeligere, og jeg må nok tenke litt på den situasjonen før jeg kan gi en fyldig plan. En idé som jeg kommer på nå i farta er å si det rett ut: "Vi har kjent hverandre i et par år nå, og jeg føler at jeg ikke er så godt kjent med deg som jeg foretrekker. Det må vi nesten gjøre noe med! Kan jeg tilby deg en kaffe og litt trivelig selskap?" Lenke til kommentar
heartbreak Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Fint å se at folk svarer... Jeg har jo fått mange gode ideer til jeg kan prate om.. Det er bare et lite problem, jeg får henne ikke aleine, hun er nesten altid med venninene, og det gjør det ikke så lett for meg... Blir litt Deppa om dagen, for jeg får på en måte ingen ting til lengere, alt går rett til hælvete... Jeg får ikke balangse mellom kjærlighetssorgen og selvtiliten, noen dager er jeg deppa og helt borte, mens andre dager er jeg full av energi og selvtiliten er på topp, men jeg får aldri en rikitig anledning til å snakke med henne... Når jeg leser hva der har skrevet, så kommer jeg på endel om henne, som jeg nesten hadde glømt, så jeg håper bare en annledning byr seg snart så jeg kan bli ordentlig kjent med henne.... Endret 7. februar 2007 av heartbreak Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Du er i samtale med henne og hun sier hun er modell: "Ja, du er hårmodell da eller?" / "Ja du er håndmodell da eller?" Hihi. Den brukte jeg på en modell jeg sjekket opp. Lenke til kommentar
mbapp Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 En jente satte igang en samtale med meg her om dagen ganske enkelt "Hva jobber du med" (Kom frem da jeg pratet med en tidligere klassevennine som jobber i samme butikken) Begynte prate med kollegaen til min gamle klassevennine da hun skulle gjøre sitt arbeid.. Håper jeg møter denne søte jenta asap så hun ikke har glemt meg eller noe, så kanskje man tør spørre henne ut (Gedigent plus er at vi faktisk har noen felles interreser, synd jeg ikke nevte det da jeg pratet med henne men kan jo ta dette neste gang) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå