Gå til innhold

Hvilken sjanger hører flest på?

Reached

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg hører mest på norsk rock jeg da..Som Jokke,Raga,CCCowboys,Dum Dum boys ++

7886559[/snapback]

det betyr ikke at allt gjør det :hm:

Jeg tror flest i verden hører på poppuler rock/pop/hiphop som ligger høyt på listene. ellers svartmetall som In Flames og slikt. Det er egentlig litt synd.

Lenke til kommentar

Hm. Jeg tenkte egentlig å høvle deg litt, men det er ikke så dumt når jeg tenker over det. Selv om man kan argumentere for at det på ingen måte er noe eksplisitt mål for ambient å være ufengende så er jo begreper som hook og riff fraværende.

Atonal blir misvisende, og avantgarde i alle dens former er vel heller ikke antitesen

-til frohmage, forresten

Lenke til kommentar

Lurer på er hva som hadde skjedd hvis P4 hadde begynt å spille mer metall og andre sjangere enn de de ikke pleier å spille. Her om dagen hørte jeg Nothing Else Matters - Metallica på radioen og det er vel den eneste sangen som jeg har hørt på radioen som krysser over til metall selv om det er en rolig en.

In Flames spiller melodisk death metall :)

Endret av Adey
Lenke til kommentar
Lurer på er hva som hadde skjedd hvis P4 hadde begynt å spille mer metall og andre sjangere enn de de ikke pleier å spille. Her om dagen hørte jeg Nothing Else Matters - Metallica på radioen og det er vel den eneste sangen som jeg har hørt på radioen som krysser over til metall selv om det er en rolig en.

In Flames spiller melodisk death metall :)

7889081[/snapback]

de har spilt enter the sandman og ;)

Lenke til kommentar
Er det riktig å bruke pop som en egen sjanger? Hvis 50cent ligger på topp er det da pop istedet for rap og likedan dersom feks U2 ligger på topp, er det da pop istedetfor rock?

7891288[/snapback]

Jeg ser på pop som en sjanger. I starten var det nok et begrep for populær musikk, men det har utviklet seg til en sjanger - ja. Så U2 pop-rock, men 50cent er fortsatt rap.

Lenke til kommentar
Jeg hører mest på norsk rock jeg da..Som Jokke,Raga,CCCowboys,Dum Dum boys ++

7886559[/snapback]

det betyr ikke at allt gjør det :hm:

Jeg tror flest i verden hører på poppuler rock/pop/hiphop som ligger høyt på listene. ellers svartmetall som In Flames og slikt. Det er egentlig litt synd.

7888424[/snapback]

Det er en veldig liten gruppe på verdensbasis som hører på svartmetall.

Jeg tror faktisk sjangeren hip-hop/rap er mest utbredt og populær.

Lenke til kommentar

Det å bestemme hvilken sjanger flest hører på er nær sagt umulig. Det å definere en sjanger er jo et stort prosjekt som mest sannsynlig ikke er mulig å finne svar på. I tillegg er det jo også ett definisjonsproblem bare det å avgjøre hva det å "lytte til musikk" egentlig er. Er det å sette på radioen å lytte til musikk? Er det å se på MTV, Svisj o.l. å lytte til musikk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...