Gå til innhold

Hvilken sjanger hører flest på?

Reached

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja men så har ikke alle last.fm ;)

Men sånn når det gjelder i verden så vil jeg vel tippe at rock er størst

7887635[/snapback]

Jepp. Men de som bruker last.fm er vel over gjennomsnitlig musikkinteresserte?

På verdensbasis er nok rock størst ja, Rolling Stones, U2, Springsteen, RHCP. You name it.

Lenke til kommentar
jeg vet at i tysk land skal de kanskje begyne og lere norsk språk pga de flest i tysklan hører på norsk death/ black metal er det kult eller

7887875[/snapback]

Lov til å tro sånt ja. Men nei som i Norge så ser folk rart på folk som har langt hår og kler seg i sort.

Pop er nok det man hører mest på tror jeg.

Lenke til kommentar

Å si at pop er den sjangeren flest folk hører på blir litt som å si at mat er den vanligste tingen å spise, det ligger litt i navnet.

Følger man de vanlige definisjonene av hva popmusikk er, ja så er det den sjangeren flest hører på. Men så har man selvsagt utallige subsjangere, og da har snøballen begynt å rulle.

Lenke til kommentar

Siden Pop per definisjon er populær musikk, er det selvsagt hva flest folk hører på. Men man kan jo alltids stille spørsmålstegn ved dette med å høre på. Skal man regne med at man blir eksponert for musikk overalt hvor man går, pluss radio?

Eller musikk som man aktivt lytter til på egen initiativ? Uansett er det jo hit-listene hovedsaklig proppet full av overfladiske lett-fengende pop-låter... So there you go.

Edit; Kowalski var litt kjappere enn meg der ja kanskje.

Endret av Caress_the_Pale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...