enordhaug Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hvordan kan jeg komprimere min cs-film uten å miste så mye kvalitet i virtualdub? jeg har forsøkt forskjellige kodeker uten hell. Kvaliteten blir ikke så bra som jeg hadde trodd. noen som har noen forslag? mvh Eirik Nordhaug Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Har du prøvd XviD? Kan vere du får betre med ein topass-komprimering. Det gjer du på følgjande måte. Video --> Compression, vel XviD og trykk Configure. Ved Encoding type vel du Twopass - 1st pass. Det kan vere greit å trykke More ved sida av, og sjekke at adressa for «stats filename» er i ei mappe som finst, so slepp du feilmeldingar. Vel File --> Save as AVI, og hak av for Don't run this job now; add it to job control so I can run it in batch mode. Trykk OK (ingenting vil skje, tilsynelatande). Gå inn att på Video --> Compression --> Configure, og vel no Twopass - second pass. Du kan anten velge ein bitrate, eller den filstorleiken du vil fila skal verte. Gå igjen til File --> Save, lagre med same namn, og hak av på same stad. Trykk OK, og gå so til File --> Job Control. Det vil vere to oppføringar der. Trykk start, og komprimeringa starter. Lenke til kommentar
enordhaug Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Takk for det;) skal prøve det ut Lenke til kommentar
dapre Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Hvordan kan jeg komprimere min cs-film uten å miste så mye kvalitet i virtualdub? To ting. Kvaliteten på dekoderen og mengden bitrate. All komprimering forringer kvaliteten. Mere bitrate betyr at filstørrelsen øker. Man må altså prøve seg frem, og finne et kompromiss. Det er ingen fasit oppskrift. Bruk en god dekoder og nok bitrate, og resultatet vil bli mindre dårlig. Gode dekodere koster penger. TMPGEnc Plus 2.5 er en god dekoder til en grei pris. http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/product/tp.html Det finnes også -alt i ett programmer-, som gjør en grei nok jobb for de fleste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå