Gå til innhold

Gratis host med python cgi støtte?

Anbefalte innlegg

Hallo!

Vet noen om det finnes noen gode webhoster med støtte for cgi i python? Spesielt, finnes det noen norske?

Har sett at det finnes enkelte som reklamerer for dette, blant annet 112mb.com og gig4free.com, men i praksis fungerer det dårlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8fx0y6VV

De aller fleste som støtter Perl gjennom cgi støtter nok også Python, men jeg vet ikke om noen spesifikke. Vil ikke anbefale deg til å kjøre Python gjennom CGI, bruk heller mod_python eller fcgi.

Espen

Lenke til kommentar
De aller fleste som støtter Perl gjennom cgi støtter nok også Python, men jeg vet ikke om noen spesifikke. Vil ikke anbefale deg til å kjøre Python gjennom CGI, bruk heller mod_python eller fcgi.

Espen

7886494[/snapback]

Hmm, tror nok støtte for Perl er mye mer vanlig enn støtte for Python etter hva jeg ser.

Hva er årsaken til at du anbefaler mod_python eller fcgi? Sikkerhet? Så en ikke inndirekte kan kjøre unix shell kommandoer i formen for eksempel?

I så fall, vet du om noen gode gratis hoster som støtter dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV

Grunnen er fordi det er MYE, og da mener jeg MYE raskere enn bare CGI. Jeg vet ikke om noen gratis hoster, så du er nok nødt til å betale.

Espen

Lenke til kommentar

Hmm, tror nok ren og skjær python holder lenge til mine formål i alle fall, skal ikke sette opp noe som krever enorm effektivitet. Dessuten er jo ikke akkurat python noe tregt høynivåspråk heller.

Så da jeg gjør det nok så enkelt at jeg setter det opp på en egen server med ubuntu. Enig med zeitgeist; blir ikke mange brukere, så det tror jeg er en helt grei og enkel løsning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

www.frihost.com har støtte for Python sist jeg sjekket. Dog må man være aktiv på forumet for å ha en hjemmeside. Men det burde gå greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...