$ig Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hva er best av 500:1 og 2000:1? Og er 4ms bedre enn 8ms? mvh $ig Lenke til kommentar
magio Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Kontrast er vel forholdet mellom hvitt og svart, høyere er bedre. 4ms og 8ms er tiden mellom hver oppdatering av bildet. Høy ms kan forårsake "ghosting" i bildet, altså at det henger litt etter, men 8ms er normalt langt under grensen for det. Endret 6. februar 2007 av magio Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Det er mange måter å måle kontrast på, så de tallene skal man ikke ta for høytidelig. Det som er viktig er hvor bra sortnivå en skjerm har. LCD blir som regel aldri helt sort. Lenke til kommentar
$ig Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 okk, thx! Da har jeg bestilt skjerm;) Lenke til kommentar
Boye Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Er det LG sin berømte 2000/3000:1 som det refereres til, oppnås det vet å "jukse" litt med aktiv bildebehandling/lysbehandling, ikke gjennom ekte forhold Men for all del, har noe liknende på projektoren og det fungerer faktisk ganske bra. Det er ikke i nærheten av spesifikasjonene, men forskjellen er likevel tydelig Lenke til kommentar
$ig Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Er det LG sin berømte 2000/3000:1 som det refereres til, oppnås det vet å "jukse" litt med aktiv bildebehandling/lysbehandling, ikke gjennom ekte forhold Men for all del, har noe liknende på projektoren og det fungerer faktisk ganske bra. Det er ikke i nærheten av spesifikasjonene, men forskjellen er likevel tydelig 7887925[/snapback] Hehe, det var nok en LG det ble refert til;) Var vel det jeg endte opp med å bestille også, sattser på at den er god Noen som har erfaring med LG ( http://www.psdata.no/ps.asp?it=130987&mlevel=270300 )? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Ville tro du skulle bli fornøyd egentlig, hele problemet med LCD har vært kontrast og nå gjøres det alt man kan for å øke denne ut over det som allerede er regnet for relativt høyt (700:1). LG sin metode er en måte å gjøre det på, kontrastbelegg/"speil" er en annen, NEC kombinerer begge deler på ( http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=181210 ). Rask Google søk: http://reviews.cnet.com/LG_L194WT_flat_pan...7-32154877.html Det at den har DVI er en kjempefordel forresten, du får mye for pengene Endret 6. februar 2007 av Boye Lenke til kommentar
Ben-o Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Kan ikke si svarene hittil har gjort meg noe smartere, så kan noen fortelle meg hva som er best av en samsung-skjerm med 500:1 eller 700:1 i kontrastforhold? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Hvis de er målt under like forhold så er 700:1 bedre. Men jeg ville ikke lagt stor vekt på dette. Lenke til kommentar
Ben-o Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Hm. Ok. Regner med to samsungskjermer som begge er på 19 tommer, begge er widescreen og begge har samme oppløsning måles på samme måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå