Gå til innhold

Installere AMSN? Trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Kom over en guide for å installere AMSN. Men får det ikke helt til. er det noen som kan hjelpe meg litt? :) Er første gang jeg prøver Linux dette her.

Bruker denne guiden:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=75276

sudo apt-get install build-essential tcl8.4-dev tk8.4-dev imlib11-dev esound-clients
Reading package lists... Done
Reading state information... Done
E: Couldn't find package imlib11-dev

Kjører Ubuntu 6.10 om det har noe å si. Fresh install.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apropos amsn...

Hvis det er noen som synes det er svært så stygg skrift i amsn, er det fordi det er laget i Tk. Hvis man bruker Ubuntu, finnes det et veldig godt script for å legge til anti-alising-støtte, så bokstavene blir runde og fine i kantene. Amsn 0.96 blir lagt inn og tcl/tk 8.5. Det er ikke nødvendig å avinstallere noe på forhånd.

Det er laget for Ubuntu Edgy og Feisty, men fungerte også glimrende i Dapper for min del.

Anbefaler det i alle fall, jeg!

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2...light=amsn+0.97

Ser ut som en må registrere seg i forumet til Ubuntu for å laste det ned da, men men.

Før øvrig er det eneste en trenger å gjøre først etter å ha installert Ubuntu for å få amsn:

$ sudo apt-get install amsn

Og deretter kjøre scriptet.

Så etter min mening er guiden Smeagoldfish nevner nokså tungvin.

Endret av arneolaf
Lenke til kommentar

Det er nok med lynmeldingsklienter slik det er med linux-distribusjoner og mye annet; en kan ikke bare påstå at noe er bedre enn noe annet. Det er rett og slett smak og behag og hvilke behov en har som avgjør hva som er best for den enkelte.

Men jeg tror nok at aMSN er veldig greit å gå over til hvis en er vandt til å bruke Windows Live Messenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...