Wabby Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Har gitt opp å hente ut data fra Diskene mine og gått for ny installasjon. Men nå har problemet bare forværret seg. Sata: http://www.highpoint-tech.com/USA/rr1540.htm Disk: 2x ST3300831AS Kapasitet: 2x 300GB Mode: ATA/150 Raid: 0 Blocksize: 64 I Bios til raidkontrolleren så sier den at de er i Striping med 600GB kapasitet. Setter inn Windows Cd'en for installasjon, men den dektererer ikke disken. Forslag? Er mektig desperat nå da denne må være oppe å gå i morgen igjen. Endret 7. februar 2007 av Wabby Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Kan det være at driverene for RAID kortet ditt ikke ligger integrert i XP? Da må du laste dem ned fra produsenten sin side, legge dem på en diskett og trykke F6 i installasjonen for å installere 3djeparts driver fra denne disketten.. (nesten rett etter du har trykket en tast for å starte fra XP plata) edit: Svarte foresten også på den andre tråden du linket til.. Endret 6. februar 2007 av Caddy Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 Takk, har funnet ut av det... Men dagens maskiner eier jo ikke Floppydisker... Så jeg må ut å få lånt en... Holdt på å rive håret av meg her. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 En liten oppdatering: Har fått lånt meg en floppy og trykket F6 under oppstarten; har så valgt ut ifra menyen "HTP374 UDMA/ATA133 RAID Controller for WinXP" da dette er en XP installasjon. Så fortsetter den å laste installasjonen helt til jeg kommer til der jeg kan dele opp og velge partisjoner. Der finner den diskene som to og ikke en som det er satt opp i kontrollerBIOSen. Den sier: Setup Cannot Access This Disk Dette står det på begge diskene. Etter dette, uansett hva jeg gjør, så ender det opp med blåskjerm og med hex adresser alle veier... Etter dette har jeg prøvd følgende: - Windows 2000 driverene isteden - Fjerne striping og legge den inn på nytt (helt ned til ATA100 til og med). Jeg trenger desperat noen forslag til hva jeg kan gjøre... Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 LØST!: Oppdaterte driverne på disketten til dagens drivere. Flaut, men et helvete med kun en diskettstasjon på en pc som ikke var noe software på og en laptop uten mulighet å kople floppy til Har gitt opp å hente ut data fra Diskene mine og gått for ny installasjon. Men nå har problemet bare forværret seg. Sata: http://www.highpoint-tech.com/USA/rr1540.htm Disk: 2x ST3300831AS Kapasitet: 2x 300GB Mode: ATA/150 Raid: 0 Blocksize: 64 I Bios til raidkontrolleren så sier den at de er i Striping med 600GB kapasitet. Setter inn Windows Cd'en for installasjon, men den dektererer ikke disken. Forslag? Er mektig desperat nå da denne må være oppe å gå i morgen igjen. 7885765[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå