Gå til innhold

Demo av Supreme Commander (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mener du at de enheter man har nå på skirmish altså, ikke er alle enhetene man får i spillet når d kommer ut ?

7940411[/snapback]

 

.. Det er en demo, ergo kun en smakebit av hva fullversjonen kan by på. Om det mangler enheter fra Cybren i Skirmish-mode tør jeg ikke si sikkert, men ville absolutt tro de har utelatt noe. Og glem nå for all del ikke 2 andre factions!

Lenke til kommentar

Det eg mener er at det er stor sjangse for at nye units blir implementert i kommende patcher, slik som med TA. Akkurat no er eg temmelig sikker paa vi har alt av units i demoen, cybran unit altsa.

 

Men milde moses, eg har nok aa sette meg inn i :p Haaper de venter en maaned med nye units.

 

Fullversjonen blir helt *sett inn passende ord*. Nye maps med enorm storrelse aapner for saa utrolig mye nytt. Det som er saa flott med spillet er at du ikke trenger vaere proff toppspiller for aa haandtere styrkene dine i tillegg til mindre micro mer strategi. Back in the days naar vi hadde krig irl, sendte gjerne sjefen (oberst/general eller hva det heter) inn en 700menn bare for aa kalkulere utfallet og scoute paa fienden.

 

Mer optimalisering slik at vi kan faa mindre lagg er paa onskelisten, i tillegg haaper eg folk svir av noen tusen paa ny pc. Har ogsaa hort at de har jobbet med noe DX10 greier siden rundt oktober. Var visst en funksjons som naar den kjente igjen noe som var nesten identisk, saa trengte den ikke tegne alt. Veldig usikker, men kanskje noen andre kan forklare.

Endret av Mahler
Lenke til kommentar
"'All good things must come to an end. But in this case, the end is actually the beginning!' - GPG"

Nå skal de sies at denne setningen ble brukt i sammenheng med at betaen var over.

 

Kan bekrefte at dere har tilgang til alle cybran units i skirmish, selfølgelig håper jeg at det kommer ut flere units senere.

Men ikke la det skuffe dere, bare vent til dere skal prøve en 2vs2++ på nett, skal love dere at det blir nok og henge fingrene i ja.

 

Ikke glem at dette er et av de mest modbare spillene noensinne ifølge GPG selv.

 

Pass på å ha en rask nok maskin til spillet, dualcore, 2GB ram og et skjermkort av nyere type er og annbefale på det sterkeste. Cpu er viktigest though.

 

Skal betille meg et 8800GTX så er jeg klar :yes:

Lenke til kommentar

Guttorm, funker to skjermkort i SLI med dette spillet? Har snakket om at dualhead ikke stottes osv, men har postet inne paa supcom forumer og spurt om dette med SLI stotte. Fikk svar at SLI stottes, men ikke dualhead og noe annet greier. Seinere paa samme forum er det en som sier at dualhead OG sli ikke stottes.

 

Noen som kan bekrefte?

Lenke til kommentar

Ja okey, jeg får håpe at det kommer flere units jeg også da selv om jeg ikke klager på at det er for få på noen måte.

 

btw prøvde og spille det på 1600x1200 og det gikk så vidt akkurat, har gts som er overklokket da.

 

Ang d der dx10 greiene så trodde jeg det allerede var tatt i bruk jeg via hardwaren til dem som har dx10 skjermkort.

 

Men har jo ikke jeg særlig greie på om det er mulig eller ikke da, har bare lest elelr hørt om noe lignende og da fikk jeg det intrykket

Endret av AllColer
Lenke til kommentar
Ja okey, jeg får håpe at det kommer flere units jeg også da selv om jeg ikke klager på at det er for få på noen måte.

 

btw prøvde og spille det på 1600x1200 og det gikk så vidt akkurat, har gts som er overklokket da.

7942528[/snapback]

 

Hva er resten av pcen din satt opp av? Har veldig lyst aa spille i 1600x1200 eg og, siden HUD'en blir mindre. Haaper dette blir moddet ganske fort etter release, verste eg vet er en HUD som tar naermest 50% av skjermen ^^

 

 

Og nei eg skjonte ikke helt hva han fyren paa supcom forumet mente naar han sa at dualhead OG sli ikke stottes.

Endret av Mahler
Lenke til kommentar
Hva er resten av pcen din satt opp av? Har veldig lyst aa spille i 1600x1200 eg og, siden  HUD'en blir mindre. Haaper dette blir moddet ganske fort etter release, verste eg vet er en HUD som tar naermest 50% av skjermen ^^

 

 

Og nei eg skjonte ikke helt hva han fyren paa supcom forumet mente naar han sa at dualhead OG sli ikke stottes.

7942558[/snapback]

 

hehe ja skjønner hva du mener med hud'en. men som sakt så var d i så fall bare akkurat det gikk mener jeg, husker ikke helt hvor mange fps jeg hadde var veldig forsjellig ettersom hvordan zoomen min var. Og pluss hvis det gikk så vidt nå så tenker jeg på når man spiller multiplayer med mange ting på skjermen så kanskje det akkurat blir for mye.

 

Ang pc'en så står det meste trur jeg i signaturen min

 

Og ja må bare si at jeg prøvde på hard men jeg fikk det ikke til :blush:

Har jo lest her at dere andre synes det var lett, hva kan jeg gjør galt, dumme ai'en rusher meg jo, og ja bla bla bla jeg suger osv. :whistle:

Endret av AllColer
Lenke til kommentar

Hva er resten av pcen din satt opp av? Har veldig lyst aa spille i 1600x1200 eg og, siden  HUD'en blir mindre. Haaper dette blir moddet ganske fort etter release, verste eg vet er en HUD som tar naermest 50% av skjermen ^^

 

7942558[/snapback]

 

I retail versjonen kan du velge mellom den store Hud'en, en mini hud eller modde den selv. (tror du kan drag and drop Hud'en)

Lenke til kommentar
Guttorm, funker to skjermkort i SLI med dette spillet? Har snakket om at dualhead ikke stottes osv, men har postet inne paa supcom forumer og spurt om dette med SLI stotte. Fikk svar at SLI stottes, men ikke dualhead og noe annet greier. Seinere paa samme forum er det en som sier at dualhead OG sli ikke stottes.

 

Noen som kan bekrefte?

7942503[/snapback]

 

Så vidt jeg har fått med meg:

Dualhead støttes, du kan kjøre 2 skjermer med forskjellig oppløsning, hvor secondary skjerm blir mininmap skjermen(denne kan også zomes helt inn og helt ut )

 

Spillet har støtte for SLI, men spillet støtter ikke mer en 2 skjermer selv om du kjører SLI. Du må altså koble begge skjermene til samme skjermkortet, men jeg tror du forsatt skal ha sli ytelsen.

Lenke til kommentar

Fant en FAQ paa GPG siden:

 

Q: I've heard SupCom requires dual monitors - is this true?

A: No, not at all. It supports dual monitors in dualhead mode (two monitors on 1 video card), but does not require it. It even allows a single monitor to run in split-screen mode.

 

NOTE, however, that you can't do dualhead with SLI, nor does the game support dual video cards.

 

Eg tolker dette som akkurat det Guttorm sa, stotter SLI, men maa koble begge skjermene paa ett videokort. Hva som menes med "...nor does the game support dual video cards." vet eg ikke.

 

Jaja, saa lenge SLI stottes og det forbedrer hverdagen min i supcom er eg happy. Tror eg venter litt med en ekstra skjerm, vil ha fps'en oppe og gaa i storre kamper :]

Lenke til kommentar
Og ja må bare si at jeg prøvde på hard men jeg fikk det ikke til  :blush:

Har jo lest her at dere andre synes det var lett, hva kan jeg gjør galt, dumme ai'en rusher meg jo, og ja bla bla bla jeg suger osv. :whistle:

 

 

Campe i basen mens du bygger opp fungerer heller daarlig (turtle som det blir kalt). Bygg units fort og odelegg alle mex'ene hans (mass extractors).

Bygg en 3-4 engineers forst, saa en scout etterfulgt av 7hunters. Mantis etter hunters og husk aa bygg air fac. for interceptors foer AI'en lager bombers. Bare fortsett aa vaer aggressiv gjennom hele gamet. Viss han bygger mye defense outranger du han bare, kan hende du maa ofre noen units for aa rive ned shieldet hans og anti nukes, men straks det er gjort er det game over for turtleren :D

Her er en hardere AI naar du har tatt Hard (balanced AI). Du vet det virker naar det staar (Horde AI). Finner ut hvilken AI paa scoreknappen F2.

 

Og det er like mange post som synes AI'en er for hard som den er for lett.

Lenke til kommentar
Og ja må bare si at jeg prøvde på hard men jeg fikk det ikke til  :blush:

Har jo lest her at dere andre synes det var lett, hva kan jeg gjør galt, dumme ai'en rusher meg jo, og ja bla bla bla jeg suger osv. :whistle:

7942617[/snapback]

 

Et eks:

 

Extractor, 2 powersupply,Extractor, 1powersupply, fabrikk(10 enigeners-tech2), extractor-2powrsupply,fabrikk, 4 powersupply, fabrikk,4 powersupply, flyplass osv

 

Dette er et eksempel på startfasen med commander. Bygg fabrikkene i avstand slik at det er plass til powersupply mellom dem. Pleier å rekne minst 5 vanligefabrikker og 2 flyfabrikker. Fabrikkene produserer assultbots, og en AA i dan og vann.

 

Jeg pleiere å bruke AA units som AA forsvar i leiren starten, du skal få merke en del spillere liker å bombe leiren din tidlig i spillet, senere online.

 

De 10 enginerene:

2 begynner og bygge extractors hvor det ikke er.

 

2 Bygger hydrocrabonplant, hvor inntil hver side det bygges mass produsers, så powersupplyer inntil mass produserene.

 

2 bygger 2 paralelle diagonale linjer med med powersupply, lang rekke. 1 bygger massprodusers mellom disse 2 rekkene, slik at fire powersupply står intil en massproduser. Det må være helt diagonalt, lag gjerne 2 av dette oppsettet.

NB: en bombetokt kan sprenge hele rekka, fordel og ikke ha dem for lange.

I første omgang er disse rekkene en booster for mass og strøm tidlig i spillet, om de blir ødelagt senere, gjør det ingenting. Selv tar jeg (Ctrl+k) noen ganger for å lage plass til større og mer avanserte bygninger.

 

 

 

2 nye enginerer bygger light AA og kanoner slik at du har kontroll på 50% av mappen.

 

Nå er det påtide å oppgradere extractorene til tech 2, ikke alle på en gang, for all del. Gjerne 1 og 1.

 

Første fabrikken burde være tech2 nå, bygg 3 enginers så tech3 oppgradering, og minst 5 tech 3 enginers.

 

Alle tech 1 enginers kan bygge 4 mass storage inntill hver mass extractors når de er ferdig med sin første jobb. Disse gir en god mass bonus når extractoren er tech3. Lurer på om den lager 18 istedet for 12 mass da.

 

Gå Tech 3 på extractorer så tidlig du kan.

 

Tech 2 enginerene bygger strøm og radar. Og bedre forsvar hvor det er byggd tech 1 forsvar. Her bør commanderen være ferdig med fabrikkene, han kan hjelpe til med T2 strøm og T2 radar.

 

Neste skritt er å sjekke mass oppgraderingene, og få flere fabrikker oppgradert.

Tech 3 enginerene lager T3 fusion power plants, med T3 massprodusers inni.

Her er det viktig å få sus i "økonomien", når det er på plass kan man bygge exprimental units, qvantum gate way(sub commanders) osv.

T3 assult boots og mobile artillery på fabrikkene.

 

 

 

Dette er bare et eksempel og ingen fasit hvordan det skal gjøres. Sorry for leifer, er litt i farten ;)

 

Edit: Skrev litt mer.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Skal prøves ut, jeg er forresten ikke så aller værst når jeg først kommer i gang, men min største problem som jeg alltid har hatt i strategi spill er den der perfeksjonismen som jeg bare ikke klarer å la ligge, jeg vet 100% sikkert at jeg ihverfall somler alllllt for mye.

Til nå så har jeg bygd absolutt alt symetrisk lol sier jeg bare og det har jeg alltid gjort, men hvis jeg noen gang skal klare meg online så må jeg bare meditere på bygg bygg bygg....her skal det bygges. Og ja jeg har jo prøvd og hoppe over alle tech levelene så godt jeg kan også da, til og begynne med så ville jeg ikke bygge engineers før jeg kunne bygge tech-3, ville jo ikke ha alle de tech-1'ene kjørans rundt og irritere meg etterpå når jeg hadde noe som var bedre.

 

Men nå er d skjerpings, takk for guiden

 

Edit: klarte det på hard ja, kanskje tid for den horde ai'en du sankket om

Endret av AllColer
Lenke til kommentar

En ting eg merket nylig, er hvor utrolig haarfin supcom er paa bakgrunnsprogrammer. Paa low settings, hadde eg 13fps med mange units, slo av msn og fikk 20+ med engang.

 

Saa kanskje dette er hovedgrunnen til at folk med super PC klager paa daarlig fps. Ofte tror folk at de kan ha virusprogram mm. naar de spiller :D Guess again

 

 

 

Og AllColer, eg sliter midt i spillet, men starten klarer eg veldig bra :] Vi burde ta noen matcher naar spillet kommer ut, begge med god PC blir dette helt konge

Lenke til kommentar

Jeg er nokså sikker på at det ikke er SLI/Crossfire støtte i SupCom, men om noen kan vise fram det motsatte er det selvsagt fint. Et spill som SupCom krever vel i hovedsak mye ram og cpu, spillet er optimalisert for dobbelkjerner, noe som er godt nytt for de som lurte på hva den ekstra tusenlappen gikk til. Spillet flyter som en drøm på min maskin, har dog enda å teste de virkelig enorme krigene. Det meste jeg har hatt av enheter var vel ca 300stk.

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar

Det er når du spiller 4 stk og alle har 3 hundre enheter det begynner og bli intergesangt ;) Uansett vil din cpu klare brasene.

 

Nei er litt usikker på sli delen jeg også. Men må et spill ha støtte for SLI da? vil man ikke få en boost uansett med 2 skjermkort?

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Og AllColer, eg sliter midt i spillet, men starten klarer eg veldig bra :]  Vi burde ta noen matcher naar spillet kommer ut, begge med god PC blir dette helt konge

7944939[/snapback]

 

Ja er med på den, har planer om og kjøpe spillet med en gang på fredag jeg.

 

Og ang spillet på¨hard...så har jeg klart det nå, var faktisk ikke så vanskelig når jeg fikk fingern ut av :ph34r: jeg grusa ai'en på hard denne gangen, helt på slutten så virket det som noen her har sagt at ai'en ble litt slapp ja, men det kan jo vær etter at jeg sente 2 monkeylords inn i basen hans en fra hver side at den ble litt paff.

Lenke til kommentar

SupCom kan være nokså CPU/RAM krevende ja. Jeg spilte gjennom hele Beta tiden med specs'ene du ser i sig'en min (men ikke alltid overklokket). Da sto alt på fullt, og jeg kjørte en dual-screen setup med en av NEC'ene på 1680x1050 og en 19" Samsung på 1280x1024. Var rimelig god flyt i det da ja... :D

 

La merke til at begge kjernene på CPU'en ble tatt i bruk i noen revisjoner av beta-klienten. Fikk kjørt Lyse linja mi ganske godt og i 4v4. Trygt å si at de har nok testet det meste når det gjelder multiplayer aspektet ved SupCom. Jeg var rimelig imponert over enkelte ting med AI'en i demo'en og. Hvis det var en av de letteste innstillingene, så gleder jeg meg virkelig nå.

 

Hehe, er ikke lenge igjen nei.... pre-ordret spillet fra Play, og de sendte den idag, så snart blir det Mining, Monkeylords & Mass Destruction for alle penga! :mrgreen:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...