Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble konsoll til trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Har en PS2 som jeg vil koble til nettverk(trådløs)

Kabel er ikke aktuelt da det blir maaaange meter med kabel

Har en GIGASET WLAN Repeater 108 liggende.

Den kan kobles på følgende måte:

1 Repeater

2 Access point

3 Ethernet adapter

Kan jeg bruke denne eller må jeg kjøpe noe annet?

Trenger litt info om dette da jeg er helt GRØNN på dette område

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en PS2 som jeg vil koble til nettverk(trådløs)

Kabel er ikke aktuelt da det blir maaaange meter med kabel

Har en GIGASET WLAN Repeater 108 liggende.

Den kan kobles på følgende måte:

1 Repeater

2 Access point

3 Ethernet adapter

Kan jeg bruke denne eller må jeg kjøpe noe annet?

Trenger litt info om dette da jeg er helt GRØNN på dette område

7885272[/snapback]

Update

Sikkert ikke mange som har en slik.

Stiller derfor spørsmålet anderledes.

Har adsl fra telenor.

Har 1 fast pc på trådløst og 3 bærbare i huset. Alle er trådløst tilkoblet.

Routeren står i 2 etg.

Har slim ps2 konsoll som skal på nett for spilling. Denne må kobles til trådløst for å unngå meter på meter med kabel.

Gigaset wlan repeater 108 duger antaglig ikke så noe nytt må kjøpes til formålet.

Hva duger til dette, noen som vet?

Lenke til kommentar
Du har igrunn svart på ditt eget spørsmål . Du har da allerede boksen som trenges til prosjektet .

Sett denne opp som Ethernet Adapter og la denne koble seg til din eksisterende trådløse nettverk .

7886070[/snapback]

Ok, tusen takk. Skal prøve på det :thumbup:

Lenke til kommentar
Du har igrunn svart på ditt eget spørsmål . Du har da allerede boksen som trenges til prosjektet .

Sett denne opp som Ethernet Adapter og la denne koble seg til din eksisterende trådløse nettverk .

7886070[/snapback]

Koblet den til. den fant et nettverk men det var det også. Får ikke DNS.

Lenke til kommentar

Bare for å spørre : Du får altså tildelt ipadresse men får ikke kontakt med dnstjener ? .

I ditt tilfelle er DNS (for det trådløse ethernetpunktet) den ipadresse som routeren din har f.eks 192.168.0.1 , altså samme adresse som du bruker til å logge på routeren fra .

På ett slikt oppsett så lønner det seg å sette statiske adresser da man muligens har behov for mapping av porter for onlinetjenester men hva vet jeg om hva som trengs for spilling .

ED : Typos .

Endret av Konge
Lenke til kommentar
Bare for å spørre : Du får altså tildelt ipadresse men får ikke kontakt med dnstjener ? .

I ditt tilfelle er DNS (for det trådløse ethernetpunktet) den ipadresse som routeren din har f.eks 192.168.0.1 , altså samme adresse som du bruker til å logge på routeren fra .

På ett slikt oppsett så lønner det seg å sette statiske adresser da man muligens har behov for mapping av porter for onlinetjenester men hva vet jeg om hva som trengs for spilling .

ED : Typos .

7896410[/snapback]

Okey. Skal se litt på det. Må vel stå noe om det i manualen til routeren om hvordan dette gjøres.

THX

Lenke til kommentar

For å klarlegge min siste post .

Det er på din ethernetadapter du skal sette en statisk adresse . Altså en adresse denne ber og ber om hver gang om som nødvendigvis ikke trenger være i dhcpområdet til routeren .

Så fremt denne adressen blir satt langt nok utenom de normalt tildelte adresser så kan du også velge en i dhcpområdet til routeren . Alle instillinger som trenges for at dette skal fungere gjøres altså i ethernet adapteret så fremt du ikke vil sette en macadresse reservasjon i routeren .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...