Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Ny socket fra Intel snart?

Mixy

Anbefalte innlegg

Hei

Dagens Intel "Standard" socket, er jo LGA 775. Jeg er på utkikk etter litt nyere deler til PC'n min nå, men vil ha noe som går ann å oppgradere uten problemer om en stund. Ifjor kjøpte jeg meg s939 system, og dreit meg ut der. Vil ikke gjøre det samme igjen.

Nyeste socketen nå, er jo AM2, og den vil antakelig holde lengst. Men jeg lurer på om hvor lang tid dere tror det eventuelt tar før Intel har nye socketer i butikkene, og disse blir prioritert?

Har lyst på Intel for å prøve det, og for at de har klart beste bang for the buck i den prisklassen jeg ser på (E6300).

Takker for alle svar, som kan hjelpe meg med å ikke drite meg ut ved kjøp av nytt system nå ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om det holder i 5 år, og du skal kjøpe ny prosessor om 2år, så må du nok regne med med å kjøpe et nytt hovedkort også da, selv om det er samme 775sokkel, fordi det er andreledes chipset.

Når core2duo kom, så måtte jo mange kjøle nytt hovedkort, selv om de hadde 775, fordi de hadde gammalt chipset som ikke støtter core2duo.

Lenke til kommentar
Selv om det holder i 5 år, og du skal kjøpe ny prosessor om 2år, så må du nok regne med med å kjøpe et nytt hovedkort også da, selv om det er samme 775sokkel, fordi det er andreledes chipset.

Når core2duo kom, så måtte jo mange kjøle nytt hovedkort, selv om de hadde 775, fordi de hadde gammalt chipset som ikke støtter core2duo.

7887226[/snapback]

Det er jo det jeg måtte nå hehe. min gamle er socket 775 ,men core2duoen gikk ikke der nei :thumbdown:

Men min p4 går på dette nye HK .. ironisk.. men er nok bare tilbakovervirkende kraft desverre..

Endret av Rambo82
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...