Mixy Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 Hei Dagens Intel "Standard" socket, er jo LGA 775. Jeg er på utkikk etter litt nyere deler til PC'n min nå, men vil ha noe som går ann å oppgradere uten problemer om en stund. Ifjor kjøpte jeg meg s939 system, og dreit meg ut der. Vil ikke gjøre det samme igjen. Nyeste socketen nå, er jo AM2, og den vil antakelig holde lengst. Men jeg lurer på om hvor lang tid dere tror det eventuelt tar før Intel har nye socketer i butikkene, og disse blir prioritert? Har lyst på Intel for å prøve det, og for at de har klart beste bang for the buck i den prisklassen jeg ser på (E6300). Takker for alle svar, som kan hjelpe meg med å ikke drite meg ut ved kjøp av nytt system nå ^^ Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 LGA 775 er den nyeste socket'en Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 Nyere enn AM2? Nei, jeg mener om de har noe på benkene, som om ikke lang tid kommer til butikkene. Slik at jeg ikke om 5 mnd sitter med skjegget i postkassa, og LGA 775 ikke lenger er nyeste fra Intel, og dete er en "gammel" standard. Lenke til kommentar
Erlend321 Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 LGA 775 er den nyeste socket'en Han vet jo det, men tror trådstarter lurer på om det er en ny socket rett rundt hjørne. Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg kjøpte meg netopp socket 775 og er ikke "redd" for at noe skal ny socket komme.. denne holder sikkert i tre år uansett.. når jeg er lei e6600 kan jeg kjøpe meg c2d extreme, eller noe så..(om 1-2år) da er den jo mye billigere også.. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 Tviler på at Intel kommer til å bytte socket på en stund. Bare se på hvor lenge de har kjørt den forrige socketen (478) igjennom flere teknologiendringer. De burde klare det samme med 775. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 Takker for svar Tipper det blir en E6300 på meg, hvis jeg får solgt det gamle utstyret mitt for en grei pris ^^ Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Intel kommer til og holde på LGA 775 ganske lenge til tipper jeg så det er trygt og kjøpe en c2d cpu nå for tiden den kommer til å vare i mange år til Endret 6. februar 2007 av akakulings Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 Selv om det holder i 5 år, og du skal kjøpe ny prosessor om 2år, så må du nok regne med med å kjøpe et nytt hovedkort også da, selv om det er samme 775sokkel, fordi det er andreledes chipset. Når core2duo kom, så måtte jo mange kjøle nytt hovedkort, selv om de hadde 775, fordi de hadde gammalt chipset som ikke støtter core2duo. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 Problemet med Intel sine socketer er at selv om CPUen passer, så er det ikke sikkert den fungerer. Intel kommer ofte med nye brikkesett når de kommer med ny akitektur på CPUen. Huskat Socket 774 for Pentium D ikke fungerer med en Core 2 Duo. Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Selv om det holder i 5 år, og du skal kjøpe ny prosessor om 2år, så må du nok regne med med å kjøpe et nytt hovedkort også da, selv om det er samme 775sokkel, fordi det er andreledes chipset. Når core2duo kom, så måtte jo mange kjøle nytt hovedkort, selv om de hadde 775, fordi de hadde gammalt chipset som ikke støtter core2duo. 7887226[/snapback] Det er jo det jeg måtte nå hehe. min gamle er socket 775 ,men core2duoen gikk ikke der nei Men min p4 går på dette nye HK .. ironisk.. men er nok bare tilbakovervirkende kraft desverre.. Endret 6. februar 2007 av Rambo82 Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 am2 blir jo snart byttet ut med am2+ og om et år am3... men prosessorene er jo bakoverkompitable da! Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 am2 blir jo snart byttet ut med am2+ og om et år am3... men prosessorene er jo bakoverkompitable da! 7887409[/snapback] Og hvor har du fått denne infoen fra? En halvkorrupt amd mann? :!: Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 am2 blir jo snart byttet ut med am2+ og om et år am3... men prosessorene er jo bakoverkompitable da! 7887409[/snapback] Og hvor har du fått denne infoen fra? En halvkorrupt amd mann? :!: 7887748[/snapback] Han har sikkert god intel på det :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå