Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Du veit sikkert hva ping er? Altså det som skjer med vista, er at selvom man er koblet til ett nettverk, så søker windows etter fler hvert minutt, automatisk. Når den gjør dette, får man en ekstrem lagg og det er umulig å ha det slik som det er nå, om man skal spille. Derfor lurer jeg på om det er noen måte å skru av dette i vista. I XP skrudde man bare av WZC i tjenester.. Kan du mye om data? Lenke til kommentar
nasse222 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Kan mitt for å si det sånn :S Men dette var jeg ikke klar over!! Dette må jo seff slåes av! Krever jo Cpu og minne også dette! Andre som er i stand til å tipse? Ellers får vi lage en ny mere spesikifsert Topic! Interresant! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Med andre ord: Fra å pinge fra 10-20 til gamer.no, pinger jeg 1400 en gang i minuttet. Lenke til kommentar
Rhythm Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Har også det samme problemet, og det er en egen tråd for det, men fortsatt ikke løst. Er også en for det samme på vista sitt forum, men jeg har ikke fått no hjelp ut av å teste løsningene de lister opp her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 I know. Jeg lagde begge trådene, og jeg har også funnet på / prøvd alle forslagene. Lenke til kommentar
Rhythm Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Tenker jeg går over til Xp, mye stress med 64bit Vista, og xp 32bit får jo utnytta nok i forhold til hvor mye det selv bruker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Orker ikke å betale.. Lenke til kommentar
lain Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Siden trådstarter oppfordrer til å stille spørsmål flere kan ha nytte av her, så har jeg en liten sak jeg har prøvd å finne ut av. Når jeg prøver å åpne filer fra networkshares, f.eks en avi fil, så spør den om jeg er sikker (se bildet), selv om jeg første gangen valgte at den ikke skulle spørre hver gang. Veldig irriterende, da jeg har alt av media og stuff på en hjemmeserver i kjelleren. Noen gode forslag på hvordan jeg skal få bort dette vinduet? UAC er slått av. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Prøv noen av disse løsningene: http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-175517.php Lenke til kommentar
lain Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Fungerer dårlig i Vista. Prøvd å søke litt på vista forums, men finner ikke noe godt svar, får muligens lage en post der. Edit: Der ja! Jeg glemte "." foran avi på unntak lista. Run gpedit.msc, and go to Local Computer Policy->UserConfiguration->Administrative Templates->Windows Components->Attachment Manager and enable "Default risk level for file attachments", and then enable "Inclusion list for low risk file types" and add to this list the file extensions that you want to open without triggering this crap. Der er "planen" om andre ønsker å gjøre det samme. Danke TCi Endret 30. januar 2008 av lain Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Tenker jeg går over til Xp, mye stress med 64bit Vista, og xp 32bit får jo utnytta nok i forhold til hvor mye det selv bruker. Vudert å kjøpe en Buffalo WLI-TX4-G54HP? Jeg kjøpte en etter at jeg gav opp tullet med interne trådløs kort med elendige x64 drivere. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Hei! Finnes det en mulighet til å få programmer til å starte automatisk med vista ved oppstart? -fks. itunes? Lenke til kommentar
lain Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Bare legg snarvei i "startup/oppstart" folderen du finner om du høyreklikker på windows ikonet og tar utforsk/explore Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 hmm, er det bare jeg som er litt tilbakestående, eller kan det være at jeg faktisk ikke har gpedit.msc? har så lyst til å endre denne 0/1 knappen så jeg slår av maskinene isteden for å gå i dvalemodus.. og det hadde også vært fint om jeg kunne bytte ut "hengelåsen" med restart maskinen.. Noen som vet hvordan jeg deaktiverer og fjerner windows sin "bakup"-filer av systemet og drivere? bruke home premium.. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 hmm, er det bare jeg som er litt tilbakestående, eller kan det være at jeg faktisk ikke har gpedit.msc? har så lyst til å endre denne 0/1 knappen så jeg slår av maskinene isteden for å gå i dvalemodus.. og det hadde også vært fint om jeg kunne bytte ut "hengelåsen" med restart maskinen. The solution is: Control Panel. System and Maintenance. Power options. Select your power option and choose "Change Plan Settings" Click "change advanced power settings". Maximise "power buttons and lid" Maximise "Start menu power button" Click on "sleep" which will bring up options and select "Shut down" Apply and OK. Det andre spm. får andre svare på. atlef. Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 ----------------------------Mulig fiks for tap av internett via nettleseren Om du mister nett-tilgangen til nettleseren mens andre program som messenger og torrent fungerer, så er dette en mulig løsning. Du slipper da å starte maskinen på nytt for å få det til å fungere igjen. Den krever at du deaktiverer en tjeneste. Ikke en nødvendig en for å kjøre Windows. Funksjon: Få nettet oppe igjen uten omstart dersom nettleseren stopper å laste inn nettsider. Fremgangsmåte: 1. Win + R -> Skriv inn: services.msc 2. Finn tjenesten IPhelper 3. Stopp tjenesten og sett den til manuell IPhelper Provides automatic IPv6 connectivity over an IPv4 network. If this service is stopped, the machine will only have IPv6 connectivity if it is connected to a native IPv6 network. Håper noen har nyttet av dette. Fungerte fint hos meg. Funker ikke hos meg. Noen kloke sjeler som har løsning på dette problemet? Er jævla irriterende. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Se på en annen løsning jeg selv får til å fungere stort sett hver gang: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10223218 Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 (endret) Navn: "Sticky" Flip3DFunksjon:Når du starter Flip3D ved hjelp av tastaturet, kan du holde inne CTRL for å få vinduene "sticky". Fremgangsmåte: CTRL+WIN+TAB. (Samme effekt som når man klikker på quick-launch snarveien) Hos meg gjorde dette Win+Tab til samme som Tab. Hvordan slår jeg på Flip3D via Win+Tab igjen? Edit: Merkelige greier. Aero slo seg av og jeg måtte slå det på igjen. Men nå funker sticky-metoden fint. Endret 14. april 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Christian_EOS Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Noen som kan forklare meg hvordan jeg skal på satt på Sticky 3dFlip i min Vista Ultimate, SP1 (SE BILDE). Den funket fint før jeg måtte reinnstallere hele Vista. Etter det har den ikke dukket opp.. Endret 17. april 2008 av Christian_EOS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå