lysbryter Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg bruker Windows Vista og har naturligvis måttet skru av brukerkontokontroll (User Account Control - UAC), siden den maser hver eneste gang jeg skal kopiere en fil eller åpne et program. Følgen av det er imidlertid at det dukker opp et rødt kryss fra Windows Sikkerhetssenter nede i systemfeltet. Jeg ønsker å bli kvitt denne advarselen, men uten å skru av de andre sikkerhetssenter-funksjonen. Jeg synes det er greit at sikkerhetssenter sier ifra om f.eks. antivirusløsningen min skulle være i uorden, mens UAC-advarslene trenger jeg ikke. Så vidt jeg kan se går det ikke an å deaktivere varsling for enkeltkomponenter i Sikkerhetssenter. Finnes det noen omvei for å få til dette? Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Ingen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Høres ut som det samme som jeg lurte på... Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Vel, delvis. Min problemstilling er å få bort varselet i Sikkerhetssenter om at UAC er avskrudd, uten å skru av de andre varslingene i sikkerhetsenteret. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 fant ikke noe som bare gjaldt den, virket som at enten får du alle varslinger eller ingen varslinger :S Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Om du installerer Norton Antivirus forsvinner den i allefall, og du får fortsatt meldinger om oppdateringer osv. Kanskje ikke en så veldig god løsning på problemet. Lenke til kommentar
enl Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Sjekk https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=743354. Hvis man gjør dette deaktiverer man security center også, men funksjonen gjør ikke stort annet enn å passe på at definisjonsfiler for av er oppdaterte samt at defender og brannmur er skrudd på. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 lol Sikkerhetsselskapet Kaspersky mener brukere flest velger å slå av brukerkontokontrollen i Vista. Dermed er XP sikrere enn Vista. XP mer sikker enn Vista Lenke til kommentar
enl Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Usikrere og usikrere, sikkerheten kommer først og sist ut fra kompetansenivået og fornuften til den enkelte bruker. Er man ukritisk til kilder får man både med XP, og med Vista med uac av/på. Likevel, med en brannmur og oppdatert av-programvare, samt sunne surfevaner, er man ikke spesielt mer utsatt i vista enn man er i XP. Men micro$ofts sikkerhetspolicy i vista er for slitsom, og det fører til at brukere ser bort fra advarsler systemet gir. Men hvem trenger 3-4 advarsler for å kopiere/slette filer og gå inn i enhetsbehandling/systemegenskaper? Ikke jeg Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) De som vet hva de gjør kan slå av UAC. Jeg prøver å holde en PC gående som brukes av 9 - 14-åringer, og da er jeg glad jeg som administrator kan sette noen grenser. Etterhvert som UAC i vista tilpasses normal bruk, blir det mindre forespørsler. Tidligere versjoner av windows ga alle applikasjoner administratorrettigheter, og det var i praksis ikke gjenomførbart å skille mellom administratorer og andre brukere. Brukt med fornuft og der det trengs, gir UAC økt sikkerhet. Endret 5. april 2007 av Gaervern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå