The_Lozer Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Denne femkanten ABCDE skal konstrueres.. PS, Denne oppgaven er fra eksamens hefte 2003 AB = 9,0 cm vinkel A = 105grader vinkel ABE = 30grader Avstanden fra D til BE er 4,0 cm vinkel BED = 60grader BC = CD Linja BD halverer B dette er alt man får vite... Setter pris på hjelp eller svar, helst med bilde.. Takker for alle svar Lenke til kommentar
Toby^ Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 ahh sko vært 2004 så skulle jeg ha kopiert til deg;) Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Oppgaven høres grei nok ut. Er det vinklene som er problemet? Vet du hvordan man konstruerer 60 og 90 graders vinkler greier du oppgaven. Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Oppgaven høres grei nok ut.Er det vinklene som er problemet? Vet du hvordan man konstruerer 60 og 90 graders vinkler greier du oppgaven. 7885079[/snapback] vet hvordan jeg konstruerer 60 og 90 graders vinkler, men jeg tar ikke logikken i den oppgaven Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Beklager, såg ut som litt hjernebry når jeg først begynte å studere oppgaven grundigere. Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 det er veldig hjernebry Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Altfor sent for meg å gjøre slikt for deg, men: her har du en prøvefigur slik at du kanskje forstår litt. Første del er grei (første 6 opplysninger), men jeg skjønner ikke helt den der siste. Merk at jeg bare har brukt typ 1 min på å tegne skiten, så det kan være noe slurv ute og går! På neste siste opplysningen, hvor BC = CD bruker du passer fra punkt D og fra punkt C. Skan kommer. EDIT: slik, håper dette hjalp og at det ikke er for sent den 4 cm er 90grader på Endret 6. februar 2007 av NorthWave Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 Altfor sent for meg å gjøre slikt for deg, men:her har du en prøvefigur slik at du kanskje forstår litt. Første del er grei (første 6 opplysninger), men jeg skjønner ikke helt den der siste. Merk at jeg bare har brukt typ 1 min på å tegne skiten, så det kan være noe slurv ute og går! På neste siste opplysningen, hvor BC = CD bruker du passer fra punkt D og fra punkt C. Skan kommer. EDIT: slik, håper dette hjalp og at det ikke er for sent den 4 cm er 90grader på 7887613[/snapback] kom til det samme jeg (etter noen timer med bry) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå