mats A. Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hei alle sammen. Jeg viste ikke helt hvor dette spørsmålet passer inn, siden det ikke finnes noe egen del for markedsføring så prøver jeg her. Det jeg lurer på er om noen har en god soft-analyse som de kunne sendt til meg, så jeg kunne lest den og sett hvordan en god SOFT-analyse skal se ut. Eller om noen kunne forklart det for meg? Mats Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hei alle sammen.Jeg viste ikke helt hvor dette spørsmålet passer inn, siden det ikke finnes noe egen del for markedsføring så prøver jeg her. Det jeg lurer på er om noen har en god soft-analyse som de kunne sendt til meg, så jeg kunne lest den og sett hvordan en god SOFT-analyse skal se ut. Eller om noen kunne forklart det for meg? Mats 7885008[/snapback] Link: SOFT egentlig heter dette swot, for strengths - weaknesses - oppertunities - threats Analysen beskriver de omgivelser en bedrift har med. De to første er interne, som i hva er fordelene til bedriften og hva er deres svakheter. feks kan fordelen være at en har stor menneskelig kapital, men svakheten at den utnyttes for dårlig. Muligheter og trussler er eksterne ting, der muligheter kan være konkurrent som er konkurs og dermed skapes det muligheter i markedet, mens trussler er nyetablering fra et bedre stilt konkurrent. Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Okey, tusen takk for svar Christian86 Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Jeg lurer på en ting til. Hvor lang burde en SOFT (SWOT) analyse være? Jeg sitter å skriver på den nå og sliter litt med å finne ut hva jeg burde ha med. Det er jo ikke noe vits i å skrive masse tull. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Jeg lurer på en ting til. Hvor lang burde en SOFT (SWOT) analyse være? Jeg sitter å skriver på den nå og sliter litt med å finne ut hva jeg burde ha med. Det er jo ikke noe vits i å skrive masse tull. 7920799[/snapback] De ganger jeg har besvart en slik analyse så har det vært på en par sider. Skal se om jeg kan hoste opp den jeg skrev på høgskolen. og se hva jeg fant Swot_analysen_for_Q.doc Endret 11. februar 2007 av Christian86 Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 aaa, tusen takk Christian86 Den oppgaven var til stor hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå