Gå til innhold

Gamer Laptop til 10 000

g0b

Anbefalte innlegg

hei,

har tenkt til å gå til anskaffelse av en bærbar pc,

siden jeg ikke er så oppdatert når det gjelder bærbar, tenkte jeg at dere hw lesere skulle få gjøre jobben for meg :D

Jeg har følgende krav:

- pcen skal ikke overstige så mye mer enn 10 000 kroner ( kan strekke meg litt hvis det skulle være lønnsomt )

- Pcen skal hovedsakelig brukes til world of warcraft, så pcen må kunne dra dette knirkefritt. Burde derfor ha et bra skjermkort.

- Innebygd trådløst nettverkskort, pluss vanlig tp kabel inngang ( sikkert standard, men sier det for det : P )

- Hadde vært fint om windows vista følger med, slik at ikke pcen blir " gammel " med en gang.

- Grei batteri levetid, og OK størrelse på skjerm

Dette er vel alt jeg kommer på i første omgang, så nå hadde det vært fint om noen kunne gi meg noen linker til laptopper som passer mine krav: )

takk på forskudd

EDIT: glemte å nevne noe

Endret av g0b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For 10k ville jeg gått for noe med 2GB RAM. Denne f.eks.

https://prisguiden.no/product.php?productId=45427

Vet at skjermkortet bare er 7400GO, men du får ikke en "high end" gaming-bærbar for 10k. Synes minnet er viktig å prioritere med tanke på Vista og det at "du aldri får for mye RAM" (var det et klokt hode som sa en gang tror jeg) :innocent:

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
For 10k ville jeg gått for noe med 2GB RAM.  Denne f.eks.

https://prisguiden.no/product.php?productId=45427

Vet at skjermkortet bare er 7400GO, men du får ikke en "high end" gaming-bærbar for 10k.  Synes minnet er viktig å prioritere med tanke på Vista og det at "du aldri får for mye RAM" (var det et klokt hode som sa en gang tror jeg)  :innocent:

7885033[/snapback]

spørs om det ikke blir en slik da,

takk for at du tok deg tid til å svare :)

hvis noen har andre forslag så kom med det : P

Lenke til kommentar
du får ikke en "high end" gaming-bærbar for 10k.

7885033[/snapback]

nei, men du får mange maskiner med Go7600 for 10 lapper, og dette yter omtrent dobbelt så bra som Go7400, og absolutt å foretrekke om man skal game mye.

7887217[/snapback]

Jeg er fullstendig klar over det, men da får du kun 1GB med RAM. Til å spille WOW og kjøre XP vil dette sikkert gå gullfint, men det er nå engang sånn at jeg er stor tilhenger av mye RAM :cool: Tenkte kanskje Vista også ville dra nytte av mye minne, men han kan jo selvfølgelig oppgradere minnet senere. Det blir vel både lettere og billigere enn å skifte skjermkort :thumbup:

Her får du litt i pose og sekk i tillegg til at Vista ser ut til å følge med, men da sprekker budsjettet ditt :ermm:

https://prisguiden.no/product.php?productId=61955

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Ram kan oppgraderes seinere, skjermkort; not so much.

Gå for skjermkort, det er mitt tips! Har en kompis med identisk kort i sin laptop (husker ikke helt merke, men ikke utenkelig at det var en Cinet) og hans 256MB go7400 kan ta seg ei bolle mot mitt go7600 128/512MB kort, og som kjent er ikke disse torbocache kortene all verden! Kjører selv CS Source stresstest på ca 72 fps, han 48 fps. Begge med 2GiB ram, han med 1,66GHz C2D prosessor mot min 1,83GHz. Var litt ram-forskjell også, min 667MHz, hans 553MHz, men pga latencyforskjell bør vel ikke det utgjøre mye?

Du kan fort møte veggen med et slikt kort ihvertfall, skal man spille bør man minst gå for ATi X1600 eller nVidia go7600.

Lenke til kommentar
Jeg er fullstendig klar over det, men da får du kun 1GB med RAM.  Til å spille WOW og kjøre XP vil dette sikkert gå gullfint, men det er nå engang sånn at jeg er stor tilhenger av mye RAM  :cool:  Tenkte kanskje Vista også ville dra nytte av mye minne, men han kan jo selvfølgelig oppgradere minnet senere.  Det blir vel både lettere og billigere enn å skifte skjermkort  :thumbup:

Her får du litt i pose og sekk i tillegg til at Vista ser ut til å følge med, men da sprekker budsjettet ditt  :ermm:

https://prisguiden.no/product.php?productId=61955

7888371[/snapback]

http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...183%3bfl%3a1701 10023,- med 7600go og 2 gb minne

http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...102%3bfl%3a1701

10263,- med 2 gb minne og 7600go, det går jo tydeligvis an ;)

Lenke til kommentar

Der ja! :!: Var overrasket over at det tok så lang tid før noen kom draende med en Compal eller tre. ;)

Hva med å lage en sticky tråd hvor man kan poste flere forksjellige Compal builds slik at folk bare kan velge en derfra framfor å spørre etter forskjellige pcer når de skal kjøpe? :whistle:

Back on topic:

Til 10.023 har HEL-80 (med billigste 2GB ram) gammel core duo prosessor med 1,66GHz, 80GB harddisk og er uten operativsystem. Personlig er jeg ikke imponert.

Lenke til kommentar
Back on topic:

Til 10.023 har HEL-80 (med billigste 2GB ram) gammel core duo prosessor med 1,66GHz, 80GB harddisk og er uten operativsystem. Personlig er jeg ikke imponert.

7889924[/snapback]

Nei, måtte bare motbevise hypotesen om at det ikke fantes gamerlaptop med 7600go og 2 gb minne til under 10k ;) Men ville såklart satt i C2D og større disk om jeg selv skulle brukt den.

Lenke til kommentar
Back on topic:

7889924[/snapback]

Nei, måtte bare motbevise hypotesen om at det ikke fantes gamerlaptop med 7600go og 2 gb minne til under 10k ;) Men ville såklart satt i C2D og større disk om jeg selv skulle brukt den.

7889946[/snapback]

Hehe! :p Du traff jo spikeren på hodet da, må si det! Det er jo utvilsomt en pc til 10k med go7600 og 2GiB ram.

Hva Zeptoen angår ville jeg trolig heller valgt den! 2GiB ram og 512MiB dedikert skjermminne på go7600, det bør sparke godt sammen med C2D prosessoren. Det er en vinner i mine øyne, dog trolig med 100GB harddisk til 10.570 + OS. Men blir LITT dyrt kanskje TS?

EDIT:

Glem det der, ser nå at TS ønsker OS, og helst Vista. Da må det fires litt på specsene igjen.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Da er det jo bare å bytte ut 1 gb minne med vista på enten netshopen eller multicomen ;)  Så kjøpe ny 1 gb brikke senere når pengene strekker til. Eneste ankepunktet mot netshopen er labert batteri (noe som var viktig for trådstarter), men ellers er jo den en super pc på det meste.

7890823[/snapback]

Batteritiden er vesentlig ja. På Zeptoen er vel den i underkant av 2,5 timer. Vesentlig bedre på Compalen. 3,5 med 6 celler og 5-6 med 9 celler, eller tar jeg helt feil?

EDIT: tillegg

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Batteritiden er vesentlig ja. På Zeptoen er vel den i underkant av 2,5 timer. Vesentlig bedre på Compalen. 3,5 med 6 celler og 5-6 med 9 celler, eller tar jeg helt feil?

EDIT: tillegg

7891230[/snapback]

Jepp, og så leng zepto ikke inkluderer 12-celleren så vil batteriet være litt for svakt for mange. Compalen ligger vell på litt under 3 med 6-celler og rundt 4 på 9-celleren (går vell over 4 ved lett bruk og litt dimmet skjerm).

Lenke til kommentar
Back on topic:

7889924[/snapback]

7889946[/snapback]

Jeg legger meg flat :blush: du har gjort bedre research enn meg og når du kan få 2GB RAM + 7600GO til ca. 10k vil jeg si dette begynner å ligne et godt kjøp selv om cpu kanskje ikke er all verdens og hd litt liten.

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
Å si at Core 2 Duo T5600 ikke er all verden er vel en underdrivelse av dimensjoner, det finnes ikke mange av dagens spill (om noen i hele tatt) Der T5600 blir flaskehalsen, det blir nok fortsatt  skjermkortet selv om du kan rutte med ett Go7600.

7897293[/snapback]

Han svarte vel til Delavar sitt oppsett på multicom der d var en coreduo prosessor....

Lenke til kommentar
Å si at Core 2 Duo T5600 ikke er all verden er vel en underdrivelse av dimensjoner, det finnes ikke mange av dagens spill (om noen i hele tatt) Der T5600 blir flaskehalsen, det blir nok fortsatt  skjermkortet selv om du kan rutte med ett Go7600.

7897293[/snapback]

Han svarte vel til Delavar sitt oppsett på multicom der d var en coreduo prosessor....

7897457[/snapback]

Det var Delavar sitt oppsett på Multicom jeg svarte på ja, men som sagt synes jeg dette så ut som et greit kjøp til 10k ;)

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...