Gå til innhold

Reserver deg mot telefonkatalogen!


Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som blir irritert av årets største papirsøppelbombe i posten? .. Telefonkatalogen.

 

Jeg fant akkurat ut hvordan man reserverer seg mot den og slipper å få den i posten. Vi har jo tross alt Telefonkatalogen.no. Mye lettere å søke i, mye lettere å bære, mye mindre papirsøppel og mye mindre unødvendig hogging av "regnskog" for å produsere søppel.

 

Reserver dere her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reservasjon mot telefonkatalogen og reklame samt telefonselgere er tiltak som er gull verdt å ta. Man slipper unna med langt mindre papir og søppel, og eg vil tippe man sparer ett tre og to på årsbasis. Og man sparer tid ettersom man som regel kjøper det man trenger der man vet man får tak i det. I motsettning til å diskutere priser og produkter over en familiemiddag med en vilt fremmed over telefonen...

 

Og om man nå kunne reservert seg mot å motta rekninger hadde vi vært på lang vei ;)

Lenke til kommentar

Apropos det så reserverer man seg mot reklame her hvis noen lurer:

http://w2.brreg.no/reservasjon/

 

Hvis dere ønsker utvalgte reklamer og derfor ikke har reservert dere ennå så kan man stadig oftere hente reklamene digitalt på nettet. F.eks abbonerer jeg på Coop obs sin reklame og får den på epost en gang per uke. Det samme med MPX nyhetsbrev, Komplett sine ukens tilbud, Mamoz og PS-data sin reklame. Digitalt og helt uten papirsøppel, samt at jeg får bare det jeg selv vil få.

Lenke til kommentar

Skulle ønske man heller kunne melde seg på hvis man ønsket den. Slik det fungerer i dag så må jo man betale for blekka uansett om man mottar den eller ikke.

 

Telefonkataloger er ment for eldre tider, dessuten er de geografisk begrenset slik at det er svært irritærende hvis man skal ha tak i noen som bor langt unna. Takk for andre kilder da tenker jeg.

 

Står selv ikke oppført i telefonkatalogen heldigvis.

 

JohndoeMAKT: Juridisk så er ikke mellomnavnet en del av fornavnet. Så dette kan du bare la være å bruke hvis du vil. Det er forresten ingenkrav til at mellomnavn skal stå registrert i folkeregistret.

Lenke til kommentar

Da kan jeg vel poste en mail jeg fikk i går kveld her:

 

----

Videresendt melding:

 

Hei dere!

 

Hvis dere ikke bruker telefonkatalogen (papirutgavene) oppfordres dere herved til å reservere dere mot å få den. Jeg har veddet med markedsdirektøren i Eniro om at de får flere avbestillinger i disse dager enn de siste fem årene til sammen! Jeg vil oppfordre alle som ikke bruker telefonkatalogene til å være med å begrense sløseriet med ressurser. Hver år sendet det ut 9,2 millioner kg kataloger! 9 av 10 bruker de ikke! De aller aller fleste bruker katalogene på nettet og kaster papirkatalogene hvert år med plasten rundt.. Naturvernforbundet og Grønn Hverdag foreslår at Eniro heller sender en katalog adressert i posten til de som bruker de og ønsker å ha de.

 

Send linken til alle i nettverket deres så er det glimrende!

 

https://login.gulesider.no/mypage/flow.c?_f...reservationFlow

 

Eller ring 815 44 448

Takk for hjelpen!

Mvh.

------------------------------------------

Sverre Andreas Stakkestad

Naturvernforbundet Hordaland (hobby naturverner)

Tlf. 55 55 08 89

Faks. 55 55 08 81

[email protected]

Lenke til kommentar
Undersøkelser gjort av Naturvernforbundet i Bergen, viser at 65 prosent av alle spurte under 45 år bruker internett for å finne et telefonnummer. 94 prosent av dem under 30 bruker aldri katalogen, viser undersøkelsen.

Det er veldig høye tall. Tenk hvor mange tusen tonn med kataloger som kunne vært unngått laget, for ikke å snakke om hvor mange tonn trær det tilsvarer. Og hvor mange liter diesel som går med til å frakte disse 7 millioner kiloene land og strand rundt.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Nå er det ikke lenge igjen til neste utdeling av telefonkataloger. Jeg vil bare minne om denne tråden og muligheten for å reservere seg.

 

Telenor var faktisk frekke nok til å sende meg et "tiggerbrev" der de opplyste om muligheten til å fjerne reservasjonen mot telefonkatalogen. Irriterende! Kanskje jeg skulle kontakte de og reservere meg mot slike tiggerbrev også :evil:

 

Når jeg leste brevet så stusset jeg på at de oppfordret oss som hadde reservert oss om å tydelig merke våre postkasser/hus med navn sånn at de vet hvem de ikke skal levere katalog til. Hva er det for slags tull? Burde de ikke heller hatt lister der de sjekker hvem som skal ha katalogen? Hva med alle som hverken er reservert eller har noen tjenester fra Telenor og aldri har abonnert på telefonkatalogen? Pumper de det ut til alle husstander uavhengig av om de har telefon eller har vært kunder av Telenor noen gang? I så fall så er det jo å regne som uadressert reklame og Telenor bør følge den vanlige merkingen av postkasser med "uadressert post - nei takk!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...