Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Pling i bollen, konstant migrene

co2

Anbefalte innlegg

Er nå på vei inn i den tredje uken med migrene, tar ca 2/3 ibux til dagen. Selv om jeg nødvendigvis ikke har vondt hele tiden, så kjenner jeg det "skurrer" i bakgrunnen. Til vanlig har det bare vært max sammenhengende migrene i en uke.

Når jeg sitter i stolen foran PCen så opplever jeg av og til at jeg blir svimmel og tipper hode framover mot venstre, akkurat som når du nesten dupper av. Hadde også bakterie/virus infeksjon i halsen, ikke at noe lege konstanterte, men alle beskrivelser tilsa det. Det har gitt seg nå.

Alt dette har plutselig skjedd de siste ukene, og det begynner å tære. Migrenen fører med seg irritasjon og da også asosial oppførsel(alt av musikk, samtaler, forespørsler blir utrolig irriterende.) Til sist har nå har jeg fått mørke ringer rundt øynene og ser noe jævlig ut.

Er det noen som har formening om hva dette kan være? Har tenkt på noe form for virus, men ikke funnet noe overensstemmende på nettet.

Har nummeret til legen liggende, men har ikke tatt tiden til å ringe enda.

Åååh :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Få deg en legetime!!!

Hvis du er helt sikker på at dette er migrene så bør du få resept på Imigran.

Selv bruker jeg Imigran Radis, litt dyrere men også raskere virkning

Det er et helt nytt liv å bruke dette.

Det er ikke så bra å gå på Ibux over så lang tid.

Noen gode manuell massasjetimer hos fysioterapaut av nakke/skuldre kan også være

deg til hjelp, forebyggende.

- Ta også en titt på hvordan du sitter ved PC`n. Bruker du mye tid der og sitter feil,

så forplanter smertene seg fort oppover. :ermm:

Håper du snart føler deg bedre!

Lenke til kommentar
Sliter du og tilfeldigvis med tett nese? En legetime har dog ikke vært å forakte, men det kan hende og at du har problemer med polyppene og trenger å åpnes.

Litt om nesepolypper

7887549[/snapback]

HMMM

Nevnte det ikke i første post, men jeg har hatt snue kontinuerlig evig lenge nå(et år?). Moren nevnte det faktisk for ikke så lenge siden at jeg "er jo alltid forskjølet." Noe jeg ellers ikke har vært før.

Har derimot ikke opplevd noe "tetthet."

Lenke til kommentar
Gjest schakra

Hei jeg vil anbefale deg å prøve laserbehandling mot migrene, helt smertefri og behabelig behandling. Absolutt noe å vurdere. Ibuks gjør intet godt for å bli kvitt migenesmerter,den bare ødelegger levra di. :)

Lenke til kommentar
Hei jeg vil anbefale deg å prøve laserbehandling mot migrene, helt smertefri og behabelig behandling. Absolutt noe å vurdere. Ibuks gjør intet godt for å bli kvitt migenesmerter,den bare ødelegger levra di. :)

7893464[/snapback]

Laserbehandling?

Og det med Ibux, whattafakk!? Jeg gikk over til ibux fordi folk sa Paracet ødela leveren, mens ibux er blodfortynnende. Ødelegger ALT leveren eller? Har også pinex som jeg bruker i ny og ne.

EDIT: Og ja, endte opp med 2 ibux idag også.

Endret av co2
Lenke til kommentar
HMMM

Nevnte det ikke i første post, men jeg har hatt snue kontinuerlig evig lenge nå(et år?). Moren nevnte det faktisk for ikke så lenge siden at jeg "er jo alltid forskjølet." Noe jeg ellers ikke har vært før.

Har derimot ikke opplevd noe "tetthet."

7891243[/snapback]

Trenger ikke være direkte tett, men så lenge du har slim i nesen som du går å harker på, kan dette skape trøbbel i trompeten på negativ måte.

Husker vis jeg har influensa eller forkjølelse, og får mye slim i nesen. Trenger ikke gå tett, men så lenge jeg går å "surkler" på det, ender jeg plutselig opp med en hodepine som kjennes bare helt totalt forjævlig ut, som om en bombe går av vært sekund inni hodet, ikke sterk nok til å sprenge skallen, men jævla nær. Dette i samsvar med tømmermenn på arbeid som dunker og skraper på innsiden.

Vil anbefale deg å ringe lege og be om å bli sendt til øre/nese/hals spesialist. Jeg har selv vært der (plaget med kronisk ørebetennelse) og fikk meget godt hjelp, og har ikke had vondt i ørene på nesten 18 år nå.

Legetime vil jeg fått meg så snart som mulig, er ikke godt for magan å knaske smertestillere. Samt at en legetime og opprydding er godt for deg :)

Lenke til kommentar

Heisveis, kom deg til legen.

Angående din migrene:

Kaster du opp? / Blir du kvalm?

Kjenner du deg utmattet og sliten når du går i trapper?

Hvordan kjennes trykket i hodet når du har migrene?

Hvordan reagerer du på lys når du har anfall?

Det du iallefall bør gjøre om du har migrene er dra til legen så du får resept på noen piller du kan hente på apoteket som kun skal bli tatt ved start eller under et anfall...

Anbefaler sterkt at du spiser og drikker mye.

Lenke til kommentar
Nei, jeg må nemlig ringe fra 08:30-12:00 sånn ca pågrunn av pågangen.

Og i å med jeg går på skole så blir det aldri noe av det.

7891976[/snapback]

Du bør virkelig prioritere å få deg legetime. Så får heller første time på skolen gå fyken en dag fordi du må ringe. Det kan da ikke være greit å konsentrere seg om skolearbeid med slik hodepine.

Det er til det beste for deg og det meste at du kommer deg til legen.

Lenke til kommentar

Var ganske plaget med migrene for et par år siden, trodde det kunne være synes, rygg ++, men etter vi hadde prøvd alt og ingen leger hadde noe svar på hva det kunne være så dro vi til en person som holdt på med naturmedisin, lillesøsteren min sin ekstreme eksem hadde blitt borte etter hun var der.

Så la han forskjellige beholdere på magen, så la han en beholder med salt på magen, eide ikke kraft i kroppen, ble slapp.. Tok han den bort så fikk følte jeg meg bra. Så etter det spiser jeg lite salt godteri eller har mye salt på maten.

Potetgull var det beste jeg viste ^^

Noe av det rareste jeg har vært med på hvertfall, har ikke hatt migrene på et par år.

Lenke til kommentar
Vanlige symptomene på migrene, hadde bare kvalme/oppkast/feber når jeg var mindre.

Får forhåpentligvis bestilt en time hos legen idag.

- Og ja, måtte ta 2 pinex for en halvtime siden.

7904716[/snapback]

Jeg bruker Imigran Radis 100 mg mot migrenen. Fungerer veldig bra.

Tar en når anfallet begynner. Den virker fullstendig innen 30-40 minutt.

Det hender jeg blir litt uvel i tiden før virkningen slår til, men det er verdt det.

Stortsett går jeg da helt smertefri rundt i verden i 6-8 timer. Av og til slår den ikke inn, da kan jeg ta en ny etter to timer. Men aldri mer enn 300 mg i døgnet.

Det er rød trekant på den, så man kan ikke kjøre når man bruker dette.

Du får den på blå resept. Må betale en egenandel, men det er verdt det. Få det ført på egenandelskort.

Jeg tror at vanlig Imigran er litt billigere, men det er jeg litt usikker på.

Radis`en virker raskere.

Det ble en helt nytt liv for meg når jeg begynte med dette.

Utrooolig å kjenne bare ro i hodet.

Nei, paracet og ibux er ikke bra i lengden. At de går på mage og lever er en ting, men du kan faktisk bli avhengig av de. Slik avhengig at du faktisk får hodepine/migrene som en slags "absidens".

Håper du snart får hjelp og får være hodepine-fri.

Du har min fulle medlidenhet, jeg vet det er ille å gå slik.

Lenke til kommentar

Det er jo en ting å stoppe det ifra å starte og det. Men tingen nå er jo at det stopper aldri, det bare fortsetter og fortsetter.

Til helgen nå så er det 3 uker med migrene. Ugh.

EDIT: Time klokka 03:15 idag faktisk

Endret av co2
Lenke til kommentar
Det er jo en ting å stoppe det ifra å starte og det. Men tingen nå er jo at det stopper aldri, det bare fortsetter og fortsetter.

Til helgen nå så er det 3 uker med migrene. Ugh.

EDIT: Time klokka 03:15 idag faktisk

7904827[/snapback]

Jeg hadde det som deg.

Men nå som jeg bruker Imigran varer et migreneanfall max tre døgn.

Jeg får det dessverre fort tilbake igjen da, hver halvannen eller andre uke.

Men med Imigran Radis bærer det over.

Kjempe flott at du var hos legen i dag. Glad for å høre det.

Fint du blir utredet og får oppfølging nå, selv om den pinnen hørtes forferdelig ubehagelig ut.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...