Valkyria Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Såklart skal man flagge for Samene, og alle andre nasjonaliteter som samfunnet vårt består av. 7964195[/snapback] da kan vi jo begynne å flagge for japsene på bisniss reiser, eller italienske kokker, pakistanske invandrere, somalske flyktninger, polske arbeidere, svenske pub-eiere og amerikanske turister. ikke sant? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Kan du fortelle meg hvilken skade det ville være for oss hvis nasjonen Norge markerer ulike staters nasjonaldager? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Kan du fortelle meg hvilken skade det ville være for oss hvis nasjonen Norge IKKE markerer ulike staters nasjonaldager? Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Jeg vil tro han har lest den, og dermed vet at det er noen gode grunner for å flagge på samenes nasjonaldag, men det PencilCase forslår er noe mer drastisk. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Såklart skal man flagge for Samene, og alle andre nasjonaliteter som samfunnet vårt består av. 7964195[/snapback] da kan vi jo begynne å flagge for japsene på bisniss reiser, eller italienske kokker, pakistanske invandrere, somalske flyktninger, polske arbeidere, svenske pub-eiere og amerikanske turister. ikke sant? 7964281[/snapback] Jeg ser ikke noe negativt ved det, egentlig. Fordi Norge har utviklet seg til å bli et flertkulturelt samfunn, og vi har mange retninger og religioner i samfunnet å ta hensyn til. Men nå er det samene vi diskuterer, og du liker altså å sette problemstillingen et helt annet sted. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hvor mange samer bor det i Norge? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Det er vanskelig å si hvor mange samer det finnes, i og med at det bare er Russland og dels Finland som fører pålitelig statistikk over slike spørsmål. Et sannsynlig tall er i overkant av 60 000, (1 600 i Russland, 7 000 i Finland, 17 000 i Sverige og 40 000 i Norge). I underkant av en tredel av disse snakker samisk (15 000 i Norge, 3 000 i Sverige, 2 000 i Finland og 500 i Russland) (Rasmussen 1999, sovjetisk statistikk for tall i Russland). http://no.wikipedia.org/wiki/Same Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Det er snakk om folk som kaller seg samer da. Antall etniske samer er vel nede i 0 snart. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Kan du fortelle meg hvilken skade det ville være for oss hvis nasjonen Norge markerer ulike staters nasjonaldager? 7964330[/snapback] Kan noen forklare meg hvorfor vi ikke flagger hver eneste dag? Vi er norske, vi har et norsk flagg, hvorfor trenger vi en spesiell dag for å veive den? Hvis dette ikke er mulig, så ser jeg ikke et problem med å flagge og feire alle lands nasjonaldager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå