boundishh Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 hei jeg lurer på og spare opp litt cash så jeg kan kjøpe nes og snes etter ps3... en ting er emulator men det er liksom ikke det samme... vil disse maskinene være gode kjøp for meg som liker kassikere?... og eventuelt hva bør jeg se etter når jeg kjøper takker på forhånd Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Selv bruker jeg å se på qxl (evt EBay) for slike ting, det er klart at maskinene er gode kjøp for deg som liker klassikere. Hvis du er interessert i flunkende ny maskinvare kan du ta en titt på www.buymessiah.com for en konsoll de kaller NEX. Den spiller NES kasetter, og har en SNES lignende håndkontroll. Har selv bestilt fra dem og venter i spenning på at de får inn den trådløse arcade-sticken så ordren kan sendes samlet Anbefaler selv at du sporer opp en brukt SNES i første omgang med Supermario Allstars. Mest spillglede for pengene spør du meg. Ellers er det bare å følge med på qxl for spill. www.spelbutiken.com er også et alternativ, svensk butikk, men desverre er prisene vi nordmenn får oppgitt høyere enn hva svenskene får. Mye klassiske spill å spore opp der i alle fall... Melf Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Dersom du likar klassikarar, vil eg seie det er eit godt kjøp, ja. Og du har heilt rett i at det ikkje er det samme med emulator på PCen. Sjølv har eg stadig mykje moro med den gamle NES-en min. Når du spør kva du bør sjå etter, er det spel du tenker på då? I so fall er der mange gode å velge mellom. For å nemne nokon: Alle spela i Super Mario Bros-serien er svært gode, og eg vil påstå at dei stadig slår dei moderne plattformspela i 3D. Super Mario Bros 3 er kanskje det beste plattformspelet som er laga. Bionic Commando er eit heilt genialt krigsspel, der du spelar ein soldat med ei mekanisk gripearm, som han kan bruke til å svinge seg rundt omkring. Punch Out! er eit skikkeleg gøy boksespel. Zelda II - The Adventure of Link er det spelet i Zelda-serien eg sjølv liker best. I motsetning til dei andre Zelda-spela, har det ein del RPG-element. Faxanadu er eit svært bra rollespel, som det verkar som om mange har gått glipp av. Eit nydeleg spel på mange måtar, skikkeleg forseggjort, og med glimrande musikk. Det var eit lite utval, der er mange fleire godbitar eg kunne nemne, men reknar med der er andre her som kan bidra. Kay Endret 6. februar 2007 av KayAU Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Jeg anbefaler The Legend of Zelda: A Link to the Past til SNES. Mange mener dette er det beste Zelda spillet, jeg mener at det er det beste Zelda spillet i 2D, det er langt og vanskelig, i motsetning til OOT og MM. (TWW og TP skal vist også være lette, har ikke prøvd de.) Kan også anbefale Donkey Kong Contry til SNES. Klassisk 2D platformspill, bra humor og mange hemmeligheter. Veldig bra, med andre ord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå