Gå til innhold

Hjelp til anlegg 10 000 - 15 000

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tenkt å kjøpe meg et anlegg og trenger litt hjelp av folk med mer peiling enn meg selv :)

Planen var å kjøpe en surroundforsterker, dvd/cd spiller og starte med to høyttalere. Og så bygge ut med resten av høyttalerene senere.

Jeg har sett på NAD T753v2 hos HFK og jeg synes den ser ut som en bra forsterker.

Anlegget skal brukes til film og musikk og jeg vil gjerne ha et anlegg som høres bra ut samtidig som det er i stand til å slå hardt. Kanskje en umulig kombinasjon. Planen var å kjøpe to fronthøyttalere og jeg har sett litt på CV sine høyttalere. Det virker som de slår bra, men jeg er litt usikker på lyden i forhold til film og rolig musikk på lavere volum. I tillegg trenger jeg en CD/DVD spiller som også er i stand til å takle DIVX.

Så med mindre noen andre har noen enda bedre kandidater tror jeg jeg går for den forsterkeren, men jeg trenger sårt tips til to gode fronthøyttalere som kan både spille fint og dunke litt. Pluss et tips til en ok DVD/CD spiller.

På forhånd mange takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville sett på PSB Image serien. Jeg har selv T45 (den minste gulvstående modellen) og den slår hardt!! Men er også veldig presis. Det er en høyttaler som funker til det meste av musikk. Jeg bruker nesten ikke subwooferen min til musikk, fordi bassen i T45 er så fenomenal!

Disse finner du også etter mine ører til gi bort pris på nettet!

Du kan sikkert få en demo på Stereofil AS i Grensen 9 22411320.

I den serien er det også høyttalere du kan bruke som bak høyttalere, litt usikker på om det er en senter i det settet også.

Eller så har du jo Klipsch da. Det er vistnok også veldig bra høyttalere. Klipsch RF 62

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

ja! Du for en utrolig god bass fra Image serien vertfall! Har ikke hørt Klipsch, men har lest at de har peiling på bass!

Mitt tips er å ta en tur i byen så du kan få demo'r av feks CV og PSB

Jeg hadde noen høyttalere med 2x12" i hver kasse før, men bassen i T45 er mye bedre!

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Men får jeg nok trøkk med elementer på 6 tommer?

7887514[/snapback]

Du kan komme å høre hva mine 5" element er i stand til ;)

7888970[/snapback]

Hehe jeg tar det som et ja :)

JEg bor i trondheim og hadde tenkt å ta turen innom Jifi klubben. Er det nmoen andre som vet om noen andre steder i Trheim der det er bra å kjøpe anlegg?

Lenke til kommentar

Marantz SR-5600 kan anbefales på det sterkeste hvis du vil ha noe alle andre ikke har. Marantz har veldig bra recievere og tilbyr en veldig god billedprosessor hvis du velger å kjøre alle videokilder igjennom recieveren.

Hvis du er heldig, så finner du SR7500 brukt til samme prisen som den 5600kr koster ny.

Ser litt på prislista på nebyhifi nå. Ser at de har endret på serienummerene.

SR7500 tilsvarer SR7001 hvis jeg ikke tar feil.

Tror 5600 tilsvarer 5001.

Endret av Breiker
Lenke til kommentar

Marantz tror jeg har de minst brukervennlige surroundforsterkerene jeg har vært borti. Aldri før har jeg knotet så mye.. :wee:

Ikke spessielt effektsterk er de heller.

Jeg ville kanskje tatt en tur ned i fjordgata og lyttet på H/K, QLN kombinasjon. Typisk AVR245 og Artech 8

Lenke til kommentar
Marantz tror jeg har de minst brukervennlige surroundforsterkerene jeg har vært borti. Aldri før har jeg knotet så mye.. :wee:

Ikke spessielt effektsterk er de heller.

Jeg ville kanskje tatt en tur ned i fjordgata og lyttet på H/K, QLN kombinasjon. Typisk AVR245 og Artech 8

7924167[/snapback]

Hvis han har tengt på Klipsch er jo de ganske lettdrevene da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...