Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

burde seksuell lavalder være 15 år?


Rambo116

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jo? Det betyr at den 60-år gamle læreren din ikke kan pule lillesøstera di på 8 år.

 

Man blir straffa for det.

7941946[/snapback]

Men hvor mange blir egentlig straffa?

7941964[/snapback]

Alle som kan bevises. Det er et pedofilt overgrep.

7942355[/snapback]

Det er et fåtall som blir straffet, Loven burde være strengere og mer omfattende

Lenke til kommentar
Loven sier ikke noe konkret om aldersforskjellen, det er "lik modning av alder" som gjelder og det blir selvfølgelig en skjønns-sak (aka advokatmat). Finner ikke lovens direkte ordlåt, men du kan se linken: http://www.ung.no/art/artikkel.inc.php?id=1453&print=yes

7887016[/snapback]

 

betyr det at det ikke er noen aldersgrense? altså at 2 barn kan ha det om de er like gamle?? :ohmy:

Lenke til kommentar
Loven sier ikke noe konkret om aldersforskjellen, det er "lik modning av alder" som gjelder og det blir selvfølgelig en skjønns-sak (aka advokatmat). Finner ikke lovens direkte ordlåt, men du kan se linken: http://www.ung.no/art/artikkel.inc.php?id=1453&print=yes

7887016[/snapback]

 

betyr det at det ikke er noen aldersgrense? altså at 2 barn kan ha det om de er like gamle?? :ohmy:

7943714[/snapback]

Riktig. Er jo ikke noe galt i det.

Lenke til kommentar
Loven sier ikke noe konkret om aldersforskjellen, det er "lik modning av alder" som gjelder og det blir selvfølgelig en skjønns-sak (aka advokatmat). Finner ikke lovens direkte ordlåt, men du kan se linken: http://www.ung.no/art/artikkel.inc.php?id=1453&print=yes

7887016[/snapback]

 

betyr det at det ikke er noen aldersgrense? altså at 2 barn kan ha det om de er like gamle?? :ohmy:

7943714[/snapback]

Ja i følge det som står der så ja

Lenke til kommentar
Loven sier ikke noe konkret om aldersforskjellen, det er "lik modning av alder" som gjelder og det blir selvfølgelig en skjønns-sak (aka advokatmat). Finner ikke lovens direkte ordlåt, men du kan se linken: http://www.ung.no/art/artikkel.inc.php?id=1453&print=yes

7887016[/snapback]

 

betyr det at det ikke er noen aldersgrense? altså at 2 barn kan ha det om de er like gamle?? :ohmy:

7943714[/snapback]

Riktig. Er jo ikke noe galt i det.

7943738[/snapback]

Nåja. Er ikke helt greit at barn driver på med sånt i veldig tidlig alder.

Lenke til kommentar

 

Loven sier ikke noe konkret om aldersforskjellen, det er "lik modning av alder" som gjelder og det blir selvfølgelig en skjønns-sak (aka advokatmat). Finner ikke lovens direkte ordlåt, men du kan se linken: http://www.ung.no/art/artikkel.inc.php?id=1453&print=yes

7887016[/snapback]

 

betyr det at det ikke er noen aldersgrense? altså at 2 barn kan ha det om de er like gamle?? :ohmy:

7943714[/snapback]

Riktig. Er jo ikke noe galt i det.

7943738[/snapback]

Nåja. Er ikke helt greit at barn driver på med sånt i veldig tidlig alder.

7943785[/snapback]

 

Vil de så kan de

Lenke til kommentar
Nåja. Er ikke helt greit at barn driver på med sånt i veldig tidlig alder.

 

 

Nei nei.. men i veldig tidlig alder blir det vell neppe det heller. Da blir det vell heller å leke doktor :!:

 

Men når folk blir gamle nok til å skjønne hva det går rundt 13-14 er det ikke noe problem. Blir uansett kunstig å sette en grense på en viss alder. Er uansett ikke noe galt i å nyte sin egen kropp når det er på dine egene premisser.

Endret av Aqidon
Lenke til kommentar

Det er større sannsynlighet for at folk er mer modne når de er 16 enn når de er 15. Kan godt hende at du kjenner en og annen moden 15 åring, men jeg vil påstå at det gjevnt over er en stor forskjell. Men det er mange flere modne 16-åringer enn 15-åringer. 15 er fortsatt et slags fjortiss stadie. Selv tallet 15 er ganske lite. Tenk at en som kun har levd i 15 år skal få lov å pule med en som har levd i 50 år. Jenter i den alderen er også veldig naive. Særlig i ungdomskolen.

 

whateva, I do what I want.!

Lenke til kommentar
whateva, I do what I want.!

7943921[/snapback]

 

Tror jeg vet hvor du har det sitatet fra :!: Har kvernet i bakhodet mitt en stund nå, ler hver gang jeg tenker på det. Men nok ot.

 

Den SA er ment for å beskytte unge mot de som er veldig mye eldre. Det er ikke meningen at unge ikke skal ha sex. Dermed ble det satt en grense slik at det ble et konkret lovverk slik at det ikke skulle gå på skjønn. Og denne grensen ble satt til 16. Skjønner ikke helt poenget med å senke den til 15.

 

 

edit: leif var her men nå er han gått.

Endret av Aqidon
Lenke til kommentar
whateva, I do what I want.!

7943921[/snapback]

 

Tror jeg vet hvor du har det sitatet fra :!: Har kvernet i bakhodet mitt en stund nå, ler hver gang jeg tenker på det. Men nok ot.

 

Den SA er ment for å beskytte unge mot de som er veldig mye eldre. Det er ikke meningen at unge ikke skal ha sex. Dermed ble det satt en grense slik at det ble et konkret lovverk slik at det ikke skulle gå på skjønn. Og denne grensen ble satt til 16. Skjønner ikke helt poenget med å senke den til 16.

7944031[/snapback]

Den er jo på 16?Hvordan senke den til 16 da?

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva problemet er. 16 eller 15. 1års forskjell.

7943878[/snapback]

 

Det ene året er ett relativt stort sprang. Bare det å gå fra 10. klasse (15) til videregående (16) er noe som pleier å være ett syv mil steg mot modenheten.

 

En seksuell lavalder på 15, vill bety at 60 kan gå rundt og knulle på 15åringer *grøss*, de kan fortsatt gjøre det med 16åringer, det er fortsatt ung, aldersforskjellen er stor, men forskjellen på modenheten er betraktelig.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva problemet er. 16 eller 15. 1års forskjell.

7943878[/snapback]

 

Det ene året er ett relativt stort sprang. Bare det å gå fra 10. klasse (15) til videregående (16) er noe som pleier å være ett syv mil steg mot modenheten.

 

En seksuell lavalder på 15, vill bety at 60 kan gå rundt og knulle på 15åringer *grøss*, de kan fortsatt gjøre det med 16åringer, det er fortsatt ung, aldersforskjellen er stor, men forskjellen på modenheten er betraktelig.

7945589[/snapback]

 

Huff, jeg beklager min dårlige formulering.

Det jeg mente med detta var, at det er bra med 16 år, å hva problemet er når man allerede har bestemt seg for det. Siden det er bare et år noen vil senke den med. Enda en usaklig pissak spør du meg. La den seksuelle lavalderen være 16, slik den er. Passer perfekt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...