Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

burde seksuell lavalder være 15 år?

Rambo116

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg går på Vardal, og har sett nok av det! Det er noen "problemunger" på skolen som jeg ofte ser bli med inn i 240`n til hæn Kåre fra Toten.

Blir så oppgitt! Vet ikke hvem som er mest desperat jeg...

7907419[/snapback]

Sikker på at det ikke er Jon-Ronny da?

7907478[/snapback]

Frank-Jimmy, mener du?

Lenke til kommentar
Du tok poenget. Jeg ser mange 22-åringer som skamløst plukker opp 14-åringer på skolen.

7907076[/snapback]

Jeg går på Vardal, og har sett nok av det! Det er noen "problemunger" på skolen som jeg ofte ser bli med inn i 240`n til hæn Kåre fra Toten.

Blir så oppgitt! Vet ikke hvem som er mest desperat jeg...

7907419[/snapback]

Verdal'n blir en fint sted uten de 18-20 åringene som ikke får tak i annet enn smårips :p

Lenke til kommentar
Jeg er 15 år, og kan med stor sikkerhet si at ingen på skolen min tenker sånn! Det er ikke noe hastverk!

Selv om grensen blir satt til 15 år vil det ikke forandre noe, bortsett fra grensen. Tro meg når jeg sier at INGEN ungdommer tenker på den grensen, og selv om den blir lavere vil ikke det påvirke noen. Folk debuterer når de vil, og ingen tenker at "grensen er på 16 år, så jeg må vente".

7901998[/snapback]

Meningen med den seksuelle lavalderen er først og fremst å beskytte barn og unge fra å bli seksuelt utnyttet av voksne, ikke at ungdom skal vente med å debutere seksuelt. Den har i praksis ingen betydning for loven dersom to jevnaldrede under 16 år har seksuelt samvær.

7902836[/snapback]

ja det er riktig... men jeg tror mange driter i den loven enentlig.... Hvordan skal folk/politiet få vite at feks en jente på 15 og en gutt på 16 har sex da...?

Lenke til kommentar

Drite i loven? Altså, hvor mange ganger må jeg si det her? Loven angir ingen aldersgrense for å ha sex. Ergo, det er ingen lov å dite i. Det er rett og slett en lov for å enkelt kunne straffeforfølge pedofile og beskytte barn mot overgrep.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Jeg synes kanskje en aldersforskjell-lov hadde vært passende.

7909494[/snapback]

Hvorfor det? Så lenge folk er voksne nok så burde da ingen bry seg noe om hvem de har sex med? :shrug:

7909646[/snapback]

Man kan ikke bare anta at folk er voksne nok. En 50 år gammal mann med en 16 år gammel jente? :w00t:

En aldersforskjell-lov for alle under 18 og over 16.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Jeg synes kanskje en aldersforskjell-lov hadde vært passende.

7909494[/snapback]

Hvorfor det? Så lenge folk er voksne nok så burde da ingen bry seg noe om hvem de har sex med? :shrug:

7909646[/snapback]

Man kan ikke bare anta at folk er voksne nok. En 50 år gammal mann med en 16 år gammel jente? :w00t:

En aldersforskjell-lov for alle under 18 og over 16.

7909750[/snapback]

Enig der du.... :thumbup:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...