lebiel Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Min Polo har stått ubrukt ute i en måned. Den fungerte når den ble parkert. Nå får jeg ikke opp symbolet for gløding når jeg skrur på tenninga, og bilen vil ikke starte. Jeg har prøvd litt forskjellig, og jeg får liv i den når jeg tar strøm fra batteriet og setter på "Cut-off-valven" på diesel pumpa. Når jeg gjør det kommer glødesymbolet opp og bilen starter lett, men jeg må la bro-koblinga sitte på i ca 30 sekunder ellers bråstopper den. Denne prosedyren må jeg gjøre hver gang jeg skal starte bilen i kaldt vær. Hva kan feilen være? Endret 6. februar 2007 av lebiel Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg har en Vento med 1.9TDk motor. (75hk turbo med vanlig dieselpumpe) Hadde symptoner som du beskriver, bortsett fra at det helst var med varm motor at den ikke startet. Prøvde ikke å tyvkoble. Leverte bilen inn og de fant ut at det var startsperren inni dieselpumpen som køddet. De fjernet sperren og siden har bilen startet. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 De er litt vriene nå disse dieselmotorene. Hos meg var det 18 kalde i morges og jeg har også 1.9 motor i golfen. Var ganske tungstartet ja men det ble da til slutt. Viktig at man har et godt batteri hvertfall, da er man kommet langt. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Jepp, på diesel er det viktig å ha bra batt. Dieselstartmotor krever en god del mer startstrøm enn bensin. Derfor må batteriet være i orden. Går det ann å rulle i gang diesel..? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Går det ann å rulle i gang diesel..? 7897199[/snapback] Jepp, men det trengs skikkelig friksjon til underlaget. Eventuelt mer fart og starte i 2. gir. Noen dieselbiler kan ta skade i transmisjonsoverføringen pga det kraftige rykket. Sjekk bilens bruksanvisning. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Det sies at man skal ha en 15-20 km/t og så legge inn tredjegiret når man skal trillestarte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå