Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer, Golf II

-Kim-

Anbefalte innlegg

Heisann. Har et problemer med golfen min. Det er en Golf II 91mod, og går stort sett som en klokke. Men rundt vinterstid, når det er kaldt, så fungerer varme-apparatet dårligere og dårligere. Det ender med at jeg ikke ser noe som helst ut av front-ruta pga dugg. Hvis jeg drar 'pinnen' over til 'kald-luft' så blåser den sterkere, men hjelper meg desverre ikke noe særlig mtp sikt. Når jeg så drar 'pinnen' over til varm-luft igjen, så kommer det røyk,os,damp hvor det til vanlig kom luft. Det lukter ikke brent, men mer som støv. Tidligere i vinter når jeg hadde samme problemet, ble bilen satt i en garasje og tørket i et par dager. Etter det fungerte alt slik det skulle en liten stund, men nå er desverre problemene tilbake. Dette er ingen god forklaring, men det er litt vanskelig å forklare skriftlig.

Hvis det er noe dere ikke forstår, så skriv det gjerne her så skal jeg prøve å forklare meg på en annen måte.

Mange takk!

Endret av -Kim-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som du har en vannlekasje inn til ventilasjonsannlegget. Åpne panseret og sjekk det tynne plastdekselet som ligger helt bakerst i motorrommet. Dette skal være fri for sprekker ellers så lekker regnvannet inn i luftinntaket. Noen ganger kan pakningen rundt luftinntaket som ligger under plastdekselet være dålig. Jeg har da pleid å legge en god streng med silikon/karosserikitt rundt denne. Sjekk også at dreneringene på sidene er åpne og ikke tildekket av løv og drit. Ta gjerne å rensk opp.

Hvis dette ikke hjelper, kan det være varmeregisteret er lekk, men da ville du kjent lukten av kjølevæske i bilen + at kjølevæskenivået ville sunket.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
er nok varmer registeret ditt som er gåent ja... blir bilen forresten veldig varm når du bruker den?? for en dal av problemet kan være at radiatoren din har fryst i kulda..

7893862[/snapback]

At noe har fryst er meget sannsynlig, da dette problemet kun dukker opp vinterstid. Så noen andre poster om samme problemet, så det kan virke som en gjennganger(?). Bilen blir ikke spesielt varm, så jeg tviler på at det er lekk noen vei. Den har vært slik lenge, og hvis varme indikatoren stemmer, så har det ikke vært endring der så lenge jeg har hatt bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...