Gå til innhold

Tv-ut på et MSI G4 4200, 9 pin s-vhs

jensfs

Anbefalte innlegg

Kjøpte skjermkortet for en stund tilbake og gledet meg til å få tv-ut. Jeg ordnet med s-vhs kabel og skulle plugge inn. Da oppdaget jeg til min storeforferdelse at kortet var utstyrt med en 9 pins s-vhs utgang. Jeg fant fram en overgang som fulgte med og plugget kabelen inn i tv'en og kortet. Men bildet uteble. Får ikke enablet twinview på noen måte og er gretten til tusen.

Jeg nekter å tro at jeg er den eneste med dette problemet, og håper at noen som er smartere enn meg har funnet ut hvordan man skal få bilde.

På forhånd takk.

P.S. Har hørt om det samme problemet på et asus-kort. D.S.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisan..

Jeg har akkurat samme problemet med mitt MSI kort...

Har nettop funnet en mulig løsning. Plugg den analoge monitoren i DVI utgangen med et adapter(ca 300 på komplett) og tv'en i tv utgangen..

Har ikke prøvd dette selv. Leste om det på ett fora... Venter nå på adapter fra komplett. Kan komme med mere info om det er interesse for det.

Mvh

En som er dritt lei skjermkort...

[ Denne Melding var redigert av: Poppen på 2002-12-03 01:13 ]

Lenke til kommentar

Jeg har helt make skjermkort og TV-ut fungerer som bare juling, er kjempebra.

Jeg bruker bare en vanlig tilslutningskabel (se bildet i bunn) dette trodde jeg aldri ville virke noe bra, men går veldig fint. En make kabel bruker jeg til å få lyden fra pcen til tv. Lengden på disse er 5 meter.

Jeg har installert Nvidia driverne (vet ikke hvilken versjon, jeg er på jobb nå) og jeg aktiverer kloning, i TwinView og det går fint.

Men jeg har erfart at ved noen versjoner av driverne må man velge tv som primary skjerm for å få se levende film, men det trenger jeg ikke nå lenger. Husk også å velge Pal-B eller G for å få farger.

En slik en:

321374_Xw3.jpg

Lenke til kommentar

Heisan folkens!!

Jeg lovte å komme tilbake til saken om det var noe interesse, så her er løsningen som fungerte her:

Når monitoren står i den vanlige vga porten på kortet, så kan en bare velge tv ELLER monitor. Etter noe roting hundt på hybelen fant jeg DVI til VGA adapter.(skal vist være med i esken til skjermkortet) Plugget dette på DVI utgangen sammen med monitoren. satte så i Svideo kabelen. slo på TV, deretter maskinen. Voila!!!! Der så plutselig kortet begge skjermene. Se andre steder på forumet for rette instillinger, men husk video overlay...

Happy viewing folkens

[ Denne Melding var redigert av: Poppen på 2002-12-03 23:40 ]

Lenke til kommentar

Jeg sliter skikkelig ass.

Fant overgangen og har plugga i s-vhs kabelen, men kortet finner ikke tv'en. Jeg lurer på om jeg ikke får plugga i s-vhs kabelen skikkelig. Den glir liksom ikke inn i feste på kortet, det er skikkelig toight.

Er skikkelig gretten på kortet mitt nå....

Hva står tv'en på når du skrur på pc'en? Jeg har min på s-video kanalen.

Det kan gå bra hvis jeg har griseflaks...

[ Denne Melding var redigert av: jensfs på 2002-12-04 13:49 ]

Lenke til kommentar

Jeg ble så sinna at jeg gikk løs på skjermkortet med KNIV!

Dvs, jeg fant ut at kabelen ikke gikk langt nok inn i kortet, det var nemlig forhindret av en bit fra kabinettet. Dette løste jeg ved å ta en av mine gode gamle speiderkniver og kutte bort noe av gummien på kontakten ytterst på s-vhs kabelen.

Jeg er 1337!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moralen er: Rå makt og vold med spiss gjenstand hjelper. Jeg kunne drept de som har laget kabinettet.

Lenke til kommentar

Det funka fett etter at kabelen fikk smake kniven. Finner bildet med en gang på s-video kanalen.

Så er det bare det at tv'en min har blitt monitor 1 og data'n har blitt monitor 2. Ikke at det gjør noe, men er man kontrollfreak er det litt irriterende. :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...