Gå til innhold

Programvare finner ikke vannkjølingsenhet

Anbefalte innlegg

Omg jeg trenger hjelp ASAP!

Jeg kjøpte asetek waterchill xternal vannkjøling og har hadt det en stund

Men så for jeg på lan og koblet alle kablene igjen og da softwaren som styrer alle viften osv ville ikke starte! den finner ikke vannkjølinga mi og da kommer det "ukjent enhet".

Trenger hjelp asap, cpuen hopper til 100grader mens jeg spiller og da slår den seg av!:/

Hvordan skal jeg fikse dette?

#Topic endret til noe mer beskrivende av moderator#

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du koblet den til riktig port? prøvd å installere programmet på nytt?

7884266[/snapback]

Ja eg har kobla den i fleire usb porta og restarta maskina, restarta vannkjølinga og alt!

Men pc'n finn ikke vannkjølinga så da får eg ikke starta softwaren

Lenke til kommentar

7884266[/snapback]

Ja eg har kobla den i fleire usb porta og restarta maskina, restarta vannkjølinga og alt!

7884416[/snapback]

Min waterchill extreme pumpe går på 100% når den ikke er koblet til software. Antar din også virker slik, noe annet ville være helt idiotisk. Da vil ikke CPU temperatur gå til 100 grader.

Det vil den derimot gjøre dersom du ikke har strøm til pumpa, da vil heller ikke software finne pumpa naturlig nok. Sjekk strøtilkobling til pumpe og sjekk at den faktisk går.

Endret av Babelfisken
Lenke til kommentar

7884266[/snapback]

7884416[/snapback]

Min waterchill extreme pumpe går på 100% når den ikke er koblet til software. Antar din også virker slik, noe annet ville være helt idiotisk. Da vil ikke CPU temperatur gå til 100 grader.

Det vil den derimot gjøre dersom du ikke har strøm til pumpa, da vil heller ikke software finne pumpa naturlig nok. Sjekk strøtilkobling til pumpe og sjekk at den faktisk går.

7888648[/snapback]

vannkjølinga har virka før, det skjer bare når jeg dreger alle kablene ut og in, og jeg hører noen ganger sånn "vann risle lyd" så pumpen virker, det er jeg sikker på, men

viftene går IKKE på 100% uten softvare.. tvert imot hvis jeg faktisk blåser i di øverste viftene så får jeg dem til å gå på lavest turtall.. 20%.. og det er ikke tilstrekkelig ettersom jeg har plassert pc'n veldig strategisk i et lukka rom. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Min pumpe ble heller ikke igjenkjent av software når jeg byttet hovedkort.

Den kunne også finne på å slå seg av (den vibrerte litt og ble kjempevarm). Til slutt sprakk den og vannet fordampet. Når den slo seg av, ville den starte igjen ved å nappe ut strømmen å sette den inn igjen. Å stille på hastigheten i programmet fikk den ikke til å starte igjen når den hadde stoppet.

Er glad for at jeg har byttet hele waterchill settet ut med et skikkelig sett som fungerer som det skal (se signatur).

Francis

Lenke til kommentar

7888648[/snapback]

vannkjølinga har virka før, det skjer bare når jeg dreger alle kablene ut og in, og jeg hører noen ganger sånn "vann risle lyd" så pumpen virker, det er jeg sikker på, men

viftene går IKKE på 100% uten softvare.. tvert imot hvis jeg faktisk blåser i di øverste viftene så får jeg dem til å gå på lavest turtall.. 20%.. og det er ikke tilstrekkelig ettersom jeg har plassert pc'n veldig strategisk i et lukka rom. :dontgetit:

7889328[/snapback]

Bummer. Det var utrolig teit da. Det er jo den eneste fornuftige fail-safe løsningen og jeg vet det er slik med min pumpe. Den var nemmelig i lange perioder ikke koblet til med USB.

Nå ligger nok ny pumpe på jobben å venter, så det skal bli spennede å se hvordan det vil fungere med nytt kort, ny CPU og nytt kabinett. Lei av to vifter i front som må stå på fullt for å forsyne stock cpu-kjøler med klad nok luft.

Nå må jeg bare finne noen mosfetkjølere som passer så tenker jeg det holder med en 80mm i bakkant for å holde den siden av PCn kjølig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...