epifant Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Jeg har ikke fått inntrykk av at det er så mange? Men motoren er jo mye brukt i Lancia/Alfa Romeo/Fiat, og det gjør nok at antallet topper i omløp er relativt høyt. Dersom noen av toppene i omløp i tillegg er bearbeidet kan jo det også være en forklarende årsak... Om registerreima ryker går det fort litt ventiler, styringer osv. Har ikke hørt noe om at toppene skal være noen spesiell svakhet i hvert fall... Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Det er vel mindre ventiler på thema i forhold til integralen, så kan vere litt firstende for thema eigere å bytte topper for å få litt meir sprut inn i kjerra Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Elsker pocket rockets; Integrale, 323 GTR og Sunny GTIR Hvordan er fordelinga på Lancian? Prøvde 323'en på vinterstid og den er en drøm (43/57). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 ghost7: slik jeg forstår det var du selv i italia og hentet bilen din, derfor lurer jeg på noen småting... Var bilen din registrert da du kjøpte den eller måtte du ha med norske skilter? har jeg som normann låv til å kjøre en italiensk registrert bil gjennom frankrike/tyskland? hva med forsikring på denne turen? Og hvordan er trafikken italia-danmark? Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Hvordan er fordelinga på Lancian? Prøvde 323'en på vinterstid og den er en drøm (43/57). Er akuratt samme på gralen, heilt rå å køyre på snø! ghost7: slik jeg forstår det var du selv i italia og hentet bilen din, derfor lurer jeg på noen småting... Var bilen din registrert da du kjøpte den eller måtte du ha med norske skilter? har jeg som normann låv til å kjøre en italiensk registrert bil gjennom frankrike/tyskland? hva med forsikring på denne turen? Og hvordan er trafikken italia-danmark? 8148279[/snapback] Nja, saken er litt meir vrien enn det for min del. Men eg kan forklare deg det som er nyttig for deg å vite. Bilen var registrert men eier ville ikkje selge med skilt for dei må fysisk innleveres for å avregistrere bil og han ville pga dårlege erfaringer ikkje prøve seg på noko ettersending av skilt. omregistrering på ein italiensk person du kjenner kostar 500€ rundt (4000kr?). i tillegg må forsikring betales viss den skal heim på italienske skilt(best å få kjøpt med skilt med andre ord, då har den også forsikring ) er lov å køyre norsk førarkort med andre bilar i tyskland og polen. Danmark og frankrike veit eg ikkje, frankrike er i alle fall god på å ta seg betalt for vegene da ein annan alternativ er å kjøpe gule skilt i tyskland (viss du kjenner noken der) og hente bilen i italia og så ta ferja frå kiel til oslo og vere klar med prøvskilt... finst eit dusin andre alternativer og alle er like artige og høyrer med til ervervelsen av ein slik bil. eg for min del har ein fantastisk historie rundt min som ikkje er heilt ferdig... (kan røpe litt av hemmeligheten når vi møtes på ID eller andre italienske treff ) Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Hvordan er fordelinga på Lancian? Prøvde 323'en på vinterstid og den er en drøm (43/57). Er akuratt samme på gralen, heilt rå å køyre på snø! 8149981[/snapback] Nja, 16v har mer trekk på bakhjula, og 8v har mest foran! Lenke til kommentar
epifant Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Løst fra hukommelsen er det snakk om 53% foran og 47% bak på 8V, og 52% bak/48% foran på 16V. Lancias rallyteam kom selv frem til at førstnevte fordeling var best på is/snø (og grus?), mens sistnevnte var best på asfalt. Uansett passer fordelingskassene overens Lenke til kommentar
epifant Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Integrale til salgs: http://forum.fiatklubben.no/index.php?targ...sg&select=12221 Lenke til kommentar
Evo16V Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 På denne linken står det mye info om de forskjellige Integrale modellene: http://www.lanciaregistret.com/ Hvis du skal importere, så vær obs på at alle 16v modellene med untak av Evo2 er uten cat. Jeg brukte Evo'en min som bruksbil et par år uten nevneverdige problem, Nå brukes den for det meste på sommeren og litt på vinteren når det ikke er salt på veien. Integralen tåler å bli brukt. Jeg kjørte nesten hele dagen på Italiensk Dag 2006. Uka etter kjørte jeg tur-retur Italia (5000km) inkludert et par runder på Nurburgring på tur hjem, eneste problemene på turen var en liten vannlekkasje (løs slangeklemme) og høyre vindusheis hengte seg opp (15min rep så var det i orden). Det viktigste for å bli en lykkelig Integrale-eier er å være nøye med vedlikeholdet, ikke vent med å skifte deler som er defekt/slitt hvis en slurver fører det som regel til følgefeil og ekstra kostnad. Knut Erik Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Løst fra hukommelsen er det snakk om 53% foran og 47% bak på 8V, og 52% bak/48% foran på 16V. Lancias rallyteam kom selv frem til at førstnevte fordeling var best på is/snø (og grus?), mens sistnevnte var best på asfalt. Uansett passer fordelingskassene overens 8180684[/snapback] nja... er ikkje heilt rett det her. 16V: foran 47% bak 53% 8V: foran: 56% bak: 44% Til spax: ja er klar over det, har berre ein bil i tankene når eg snakker om grale og det er min 16v men du har rett ja... her liten link med variasjonene på modellene: http://www.whalley-integrale.uk.com/index2.html Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Har kontaktet en som skal selge sin grale, men har ikke noe servicehefte å henvise til, slik jeg har forstått det er service meget viktig på disse bilene, selv påstår han at bilen jevnlig har vært på service siden bilen kom til norge i 2004. Skal være rustfri (synlig rustfri som han sier). bilen er en 1988 modell som har 225000 på km telleren... Pen bil på bildene. Helt orginal bil. Hva antyder dere at denne bilen kan være verdt? Lenke til kommentar
epifant Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Uten å ha sett den er det såklart veldig vanskelig å si noe som helst, men jeg antar det er samme bilen jeg linket til lengre opp? Øyvind er ihvertfall italofil og medlem av Fiatklubben, og det vil jeg si er gode tegn. Entusiaster tar som regel godt vare på bilene sine. At den er original betyr også at den ikke er "bakgårdstrimmet" og rumpekjørt. Prisen han forlanger virker slett ikke verst i utgangspunktet dersom den er såpass ok som han sier, og jeg har ingen grunn til å tro noe annet. Selv om kmstanden kan virke noe høy, har vedlikeholdet langt mer å si. Min har rullet 180.000 og er tigh og fin. Dessuten er det masse nye deler på den, noe som betyr at det er mindre for deg å bekymre deg om. Dra å se på den da vel! Endret 20. mars 2007 av epifant Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Ja samme bilen. Hadde bilen vært nermere hadde jeg gjort det, men å reise over 100 mil for å SE på en bil blir drøyt.. Var ikke ille forsikring på denne heller nei! gruble gruble... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hvor holder du til da? 8200104[/snapback] 10 mil sør øst for Bodø.. Kjøpte en Ford Ranger i Fredrikstad for ett par år siden og ifølge tripptelleren var det 124 mil hjem. Skal prate med noen på jobb som er over hele landet med trailere til en hver tid.. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Det er meget mulig jeg skal til Østlandet en av de nærmeste helgene, mulig jeg kunne sett på den for deg. Selv om jeg sannsynligvis er å regne som ganske inhabil i saken Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Det er meget mulig jeg skal til Østlandet en av de nærmeste helgene, mulig jeg kunne sett på den for deg. Selv om jeg sannsynligvis er å regne som ganske inhabil i saken 8200141[/snapback] Jo takk gjerne det! Lenke til kommentar
epifant Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Fra det svenske Integraleforumet: Har liggende 1 fordelingskasse og 1 gearkasse fra 16v som jeg ikke har behov for. Bud mottas, også på SMS (+47 47 37 77 17). Bor ved Strömstad. Her har du til og med fordelingskasse med "riktig" fordeling som passer gralen som er til salgs Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Ja samme bilen. Hadde bilen vært nermere hadde jeg gjort det, men å reise over 100 mil for å SE på en bil blir drøyt.. Var ikke ille forsikring på denne heller nei! gruble gruble... 8200063[/snapback] Alt for enhver pris vettu Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Eg veit ikkje korleis det er med andre entusiaster, men eg tar servicen på min bil sjølv og det fyller ikkje akkurat serviceheftet... Det som er garantert med den gralen at AC og 2xel vinduer er ettermontert. Endret 21. mars 2007 av ghost7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå