hegvold Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Går det an og ha xp og vista på samme harddisk, sån at man velger oprativsystem når man starter PCen? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Ja, bare legg inn Vista på en annen partisjon enn den XP ligger på. Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hva er en partisjon og hvordan lager man en partisjon? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 En partisjon er en logisk stasjon som har sin egen stasjonsbokstav. Alle stasjoner som C: D: eller E: er en partisjon. En partisjon kan fylle hele den fysiske disken eller bare en bit av den. Det finnes flere partisjonstyper i tillegg til flere forskjellige filsystemer. Man kan lage en ny partisjon ved hjelp av F.eks. programmet Partion magic. Lenke til kommentar
hegvold Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 om nå jeg deler ene hardisken min i to, og instalerer vista på den ene og xp på den andre. for jeg velge vilken oprativsystem jeg vil bruke når jeg starter PCen da? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 om nå jeg deler ene hardisken min i to, og instalerer vista på den ene og xp på den andre. for jeg velge vilken oprativsystem jeg vil bruke når jeg starter PCen da? 7884753[/snapback] Ja, så lenge du installerer XP først!. Altså; 1) Installer XP på partisjon 1 2) Installer Vista på partisjon 2 3) Resten fikser installasjonen av Vista Lenke til kommentar
hegvold Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 vilken program er lettest og bruke for og dele hardisken da?? Lenke til kommentar
Scatch Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 vilken program er lettest og bruke for og dele hardisken da?? 7891026[/snapback] Man kan lage en ny partisjon ved hjelp av F.eks. programmet Partion magic. 7883921[/snapback] Lenke til kommentar
hegvold Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 vor får jeg lastet ned Partion magic?? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Google er en fin ting http://www.softpedia.com/get/System/Hard-D...ion-Magic.shtml Lenke til kommentar
hegvold Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 fungere dette på vista da? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Bruk heller Vistas innebyggede verktøy. Jeg siterer meg selv; Visste du at Vista har innebygget partisjoneringsprogram? Trykk WIN + R og skriv "%SystemRoot%\system32\compmgmt.msc /s". Nå kan du navigere deg til "Disk Management" og her kan du redigere, resize, opprette og til og med slette partisjoner "on the fly". Merk at dersom du skal resize en partisjon, må du ha ledig plass til høyre for den partisjonen du skal resize. Lenke til kommentar
hegvold Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 kan noen lage en liten "guide" til meg? Lenke til kommentar
Scatch Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 For å være helt ærlig, tror jeg ikke du skal begi deg ut med dette. Kontakt heller en som er litt mer datakyndig. (Bror, far, onkel, bekjent, profesjonell) Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) morningz folkz! jeg tenkte og installere vista ultimate idag men har ET problem... jeg har ikke nok plass på den aktuelle partisjonen! jeg tenkte på og resize litt ved og ta litt fra den andre.... men hvilket program kan det?(enkelt-gratis-lett og lære) ved nærmere ettertanke fant jeg ut at en wincd kan denne jobben utmerket:) Endret 25. april 2007 av boyeminem Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 om nå jeg deler ene hardisken min i to, og instalerer vista på den ene og xp på den andre. for jeg velge vilken oprativsystem jeg vil bruke når jeg starter PCen da? 7884753[/snapback] Ja, så lenge du installerer XP først!. Altså; 1) Installer XP på partisjon 1 2) Installer Vista på partisjon 2 3) Resten fikser installasjonen av Vista 7884842[/snapback] går det ikke an og dual boote med xp og vista, hvis man har vista installert først? har vista installert, men vil ha XP installert også, for spilling, til de fikser drivere osv osv til vista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå