The_Lozer Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Jeg skal kjøpe ny pc og lurer på litt om hva slaks prosessor jeg skal bruke. AMD Athlon 64 X2 (AM2) eller Intel Core 2 Duo (775) hvem bør jeg ta, og hvorfor, prisen er ikke så nøye så lenge den er under 3k. Takker for svar kan en moderator eller noe flytte posten til denne kategorien Forum > Hardware > Prosessorer Endret 6. februar 2007 av The_Lozer Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Er litt etter hva du skal bruke pcen til. spilling ville jeg nok valgt AMD, men intel skal ha at de er kommet veldig godt nå. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg skal kjøpe ny pc og lurer på litt om hva slaks prosessor jeg skal bruke. AMD Athlon 64 X2 (AM2) eller Intel Core 2 Duo (775) hvem bør jeg ta, og hvorfor, prisen er ikke så nøye så lenge den er under 3k. Takker for svar kan en moderator eller noe flytte posten til denne kategorien Forum > Hardware > Prosessorer 7883437[/snapback] Vil anbefale å gå for intel hvis du skal ha pc raskt. Den beste cpuen til prisen kontra ytelse er E6600. Men jeg ville ventet litt og kjøpt en AMD med 4 kjerner som standard. Det skal jeg gjøre. Du kan klokke E6600 over 3GHz enkelt med boxed kjøler. Kjøp deg En Zalman 9700 eller en Scythe Ninja da kan du klokke lengere. Håper alt var rett her - Espen Lenke til kommentar
Fredrik.B Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 ikke veldig mye fra AMD sin side som kan stille opp mot c2d i den prisklassen, c2d er vesentlig bedre en am2 i disse dager, så c2d er det beste valget, f.eks e6600 som ikke uten store vansker klokkes til 3ghz slår det meste hvis ikke allt. selv uten klokk er denne "syk" Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Er litt etter hva du skal bruke pcen til. spilling ville jeg nok valgt AMD, men intel skal ha at de er kommet veldig godt nå. 7883479[/snapback] At det var?? Lyst til å begrynne den påstanden der eller? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 C2D knuser amd i alle tester.. Men som sagt, ikke dumt og vente til Barcelona(K8L). Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 C2D knuser amd i alle tester.. Men som sagt, ikke dumt og vente til Barcelona(K8L). 7884188[/snapback] Men da må han trolig vente over et 1/2 år. Lansering skjer vel i juli/august og så tar det fort 1 - 2 mnd før tilgjengelighet er god nok. QC på K8L vil trolig også prises høyere enn kr 3 000. 4 kjerner gir også ingen gevinst foreløpig, annet enn på oppgaver som virkelig kan kjøre multitrådet eller heavy multitasking. På spill er det ingen effekt. Bare sjekk tester der Q6700 og Quad-Father er testet opp mot DC. Finnes en test her på hw.no I nivået cpu fra 2 000 kr og oppover er Intel C2D vinneren pris/ytelse uansett hva det gjelder og ikke minst på spill (selv om det varierer fra spill til spill). Til og med E6400 til under 2 000 kr slår omtrent alt AMD har laget i svært mange spill. Under 2 000 kr blir pris/ytelsesbilde nesten helt jevnt, og desto lavere pris, desto bedre slår pris/ytelse ut i AMD sin fordel. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hvem har sagt trådstartet skal ha den til film? Helt enig med deg, fins vel omtrent ingen programmer\spill som klarer og utynytte 4 kjerner. Men i multitasking er det helt klart en fordel. Men tidene forandrer seg ser du.. Om et halvt år er det sikkert standard me spill og programmer som utnytter 2 kjerner, og da vil du også få en fordel med quadcore. Men helt personlig ville jeg kjøpt E6600, en skikkelig prosessorkjøler( TherrmalTake BigTyphoon er tingen) og Arctic Silver 5. Selv om den er raskt nok i utgangspunktet, er det bare og klokke ivei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå