Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppdatering av firmwire fører til ødelagt router!

Anbefalte innlegg

Jeg har en linksys WRT54GS v. 4. Har fått hjelp til å oppdatere en annen uorginal firmwire (ikke fra produsenten sjøl, så garantien har ryki)

Men for frem minutter siden prøvde jeg å oppdatere tilbake til original firmwire fra linksys, og da jeg holdt på å oppdatere skrudde pc'n av seg sjøl :S (sliter med et eller annet kanskje varme). Så uflaks har jeg.

Hva skal jeg gjøre nå? Jeg får ikke liv i routeren, når jeg trykker på reset skjer det ingenting.

:(

er det bare å kaste routeren? Ingen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en linksys WRT54GS v. 4. Har fått hjelp til å oppdatere en annen uorginal firmwire (ikke fra produsenten sjøl, så garantien har ryki)

Men for frem minutter siden prøvde jeg å oppdatere tilbake til original firmwire fra linksys, og da jeg holdt på å oppdatere skrudde PC-en av seg sjøl :S (sliter med et eller annet kanskje varme). Så uflaks har jeg.

Hva skal jeg gjøre nå? Jeg får ikke liv i routeren, når jeg trykker på reset skjer det ingenting.

:(

er det bare å kaste routeren? Ingen som kan hjelpe?

Det var veldig synd :( vanligvis er det best og bare bruke det en har hvis det visstnok fungerer eller? Og hvis du videre prøvde til original var det kanskje ikke så lurt i og med at det du hadde fungerte? Høres ihverfall som du må kaste rutern, men trøst deg nå med at det har kommet mye mer for forbrukermarkedet... bedre rekkevidde,kryptering,firewall ++ så vent et kvartal og løp og kjøp! husk: 802.11n kommer VELDIG SNART!

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

okay, takk for støtten alle sammen. jeg slet med at trådløsnett detter ut hele tida, så ville prøve å oppdatere til origian for å sjekke om det løste problemet.

Nå angrer jeg sinnsykt. :(

Men uansett linksys er ustabil som bare det.

http://www.linksysinfo.org/forums/showthread.php?t=47259 <- det så litt risky ut:S men jaja, hva har jeg å tape? :hmm: Ingenting. hehe. Ser ut som det er fortsatt håp for meg! Hvis denne metoden funker så skal RulleRimfrost få en halvspist kebab av meg :tease:

Endret av anderenlee
Lenke til kommentar

finnes flere måtter og redde routern din på.

1. holde inn reset knappen ( funker ofte ikke)

2. tftp (vunker veldig ofte , litt knot med timing on/off)

3. serial kabel(ttl) funker siden da kan du se som faktisk skjer i boot av routern.

4. jtag (funker 100% vær gang) samme som fabriken bruker når dem legger inn software første gang.

NB: har fixsa ca 30 wrt'er totalt og fått liv i alle sammen, jtag funker vær gang. men tftp er enklere.

Endret av ranvik
Lenke til kommentar

3. serial kabel(ttl) funker siden da kan du se som faktisk skjer i boot av routern.

4. jtag (funker 100% vær gang) samme som fabriken bruker når dem legger inn software første gang.

NB: har fixsa ca 30 wrt'er totalt og fått liv i alle sammen, jtag funker vær gang. men tftp er enklere.

7884027[/snapback]

Yay! kan du forklare mer om de punktene fra 2 -4? fordi reset funka ikke..

*Jeg lytter*

Lenke til kommentar

7884027[/snapback]

jeg har også en linksys wrt54gl som er blitt bricked :blush: ranvik kan du hjelpe meg også? :)

Lenke til kommentar

Siden det er mange som lurer på det samme så kan jeg kanskje poste opp hva ranvik skrev til meg?

først last ned ORGINALE flash som er til din router fra linksys.com

gå på c:\ lag en mape som hetter BIN

pakk så ut den fila du lasta ned fra linksys.com på c:\bin\

sett fast ip på pc'en din til 192.168.1.2 , mask 255.255.255.0

gateway 192.168.1.1

du skal helst ha en gammel hub/switch mellom deg og routern på lan porten

eks: pc(deg)->switch/hub->linksys wrt54g

men har du ikke så går det nok greit for det du må bare prøve noen ganger.

trykk start ->run -> CMD

skriv da: cd c:\bin

da står det c:\bin

skriv så: tftp -i 192.168.1.1 PUT firmewareFRAlinksyscom.bin (IKKE trykk entere ennå)

tapp ut strømen til wrt, og sett den i gjen samme sek trykker du enter på keybord.

prøv det noen ganger med litt varijason på time når du trykker enter og sånt. (hvis du klarer det små blinker det noe jævelig i noen sek)

hvis du ikke har klart det kommer det :

"time out"

har du klart det kommer det :

transferd 3.44mb in 8,3sek

får du den siste så vent 5min og så kan du gå på 192.168.1.1 og du er inne på routern. gå da på reset to default og så er alt til normale i gjen.

Lenke til kommentar
får feilmeldingen: tftp kan ikke lese fra lokal fil til firmewareFRAlinsyscom.bin

:hrm:

7892267[/snapback]

firmewareFRAlinksyscom.bin betyr ikke at du skal skrive det, men filnavnet på den filen som du har putta i mappen BIN hehe.

7893019[/snapback]

åh... :blush: ... :p

Edit: fikk det til :D takker så mye :)

Endret av hiper
Lenke til kommentar

firmewareFRAlinksyscom.bin <- kune vel ikke bli mer logisk enn det.

en siste måte er jtag, da må du åpne den og lodde på noen kabler.

guiden finner du på:

http://www.ranvik.net/prosjekter-privat/jt..._jtag_winxp.txt

(ja veit den er masse skrive feil, men skrev den fort ned når jeg fikk det til og funke)

filer og sånt:

http://www.ranvik.net/prosjekter-privat/jt...54g_og_wrt54gs/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...