El Matador Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Er det virkelig slik at du kan få gjort om alt timefravær til dagfravær, ved å dele det på 8, i slutten av året? Noen sier det, men det gir jo ingen mening! 7884401[/snapback] Hvis du er syk en dag, men det er en lærer som ikke tok fravær på deg, da får du jo for eksempel 5 timer med fravær bare på den dagen. Du kan da dra til din lærer og si at du var borte hele dagen, og da fikser han det slik at du får 1 dag fravær, og ikke hele 5 timer. 7884629[/snapback] Hvordan er 8 timer (1 dag) bedre enn 5 timer? 7884899[/snapback] Fordi dager ser penere ut en timer. Dessuten er enkelttimer mer oppfattet som skulk. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hvis du har mange timer som ser ut som skulk til arbeidsgivere så kan det bety at du er useriøs og at du ikke er å stole på. Hvis du har et par dager fravær, så kan det bare betyr at du har vært syk, og siden alle har vært syk i et par dager, så forstår de fleste dette. Det ser mye bedre ut med for eksempel 2 dagers fravær enn 10 timer fravær. Det sa hvertfall rådgiveren til meg, det handler bare om hvilket inntrykk fraværet gir. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 33 dager og 96 timer på ett halvt år...strøyk 6 fag...da snakker vi! allmenn er tett døft....glad jeg slutta! ikke at jeg møtte opp så mye da Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Sant nok zevs og bruktbilen Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 8 timer er ikke det samme som 1 dag! 8 timer er 8 enkelttimer, 1 dag er 1 dag. 7884971[/snapback] Ikke på min skole, her gjør vi om 8 timer til 1 dag, uansett. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 8 timer er ikke det samme som 1 dag! 8 timer er 8 enkelttimer, 1 dag er 1 dag. 7884971[/snapback] Ikke på min skole, her gjør vi om 8 timer til 1 dag, uansett. 7885128[/snapback] Da er skolen din helt på trynet, og ødelegger for de som faktisk gjør ting ordentlig. Lenke til kommentar
Cannabiskopen Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Det var da som et helvette til mye fravær dere har da. Hadde ikke en eneste time fravær forrige skolesesong, og 1 dag i hele 9 klasse. (Går i 10 klasse nå, kan ikke tenke meg at det skulle bli noe mere fravær på videregående). Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Det var da som et helvette til mye fravær dere har da. Hadde ikke en eneste time fravær forrige skolesesong, og 1 dag i hele 9 klasse. (Går i 10 klasse nå, kan ikke tenke meg at det skulle bli noe mere fravær på videregående). 7885742[/snapback] Har du ikke vært noe syk? Ikke dratt på ferie? Dessuten får vi jo fravær hvis vi har kjøretime, diverse kulturarrangementer o.l., mens man ikke får det på ungd. skole Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Det samme tenkte jeg meg, men det viser seg at med økt frihet og ansvar (som de fleste får på VGS) så øker ofte fraværet også. Tror ikke jeg kjenner mange som har fått mindre fravær på VGS ihvertfall, ikke med hensyn på timer. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 De som hadde null fravær fikk godteri på ungdomsskolen, så jeg hadde ikke noe fravær da Fravær på videregående er ganske ille, du kan ikke være borte i matte/fysikk/kjemi timene fordi de igjennomgår så sjukt mye hver time i de fagene. Jeg er heller syk på skolen enn å skulke noen av de der timene. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 heh, lærere varierer VELDIG! I første kunne vi bare stryke ALT fravær vi hadde, lærern bare fjerna det. Men så fikk vi ny norsklærer så nå må vi gå til faglærern for å fjerne det . Selv har jeg 1 dag og 15 timer dette fraværet, skal egentlig være 4 dager og 3-4 timer, hva "ser" best ut for en arbeidsgiver? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 De som hadde null fravær fikk godteri på ungdomsskolen, så jeg hadde ikke noe fravær da så tragisk Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 15 timer er litt mye, men neppe noe problem. Det er derimot mye lettere å forklare dagsfravær. De fleste blir syke innimellom, eller kanskje du har prioritert noe annet? Lenke til kommentar
Cannabiskopen Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Det var da som et helvette til mye fravær dere har da. Hadde ikke en eneste time fravær forrige skolesesong, og 1 dag i hele 9 klasse. (Går i 10 klasse nå, kan ikke tenke meg at det skulle bli noe mere fravær på videregående). 7885742[/snapback] Har du ikke vært noe syk? Ikke dratt på ferie? Dessuten får vi jo fravær hvis vi har kjøretime, diverse kulturarrangementer o.l., mens man ikke får det på ungd. skole 7885758[/snapback] Ferier har jeg alltid tatt i ferieuker (Høstferie, sommerferie, vinterferie o.s.v) og har ikke vært sjuk på omtrendt 2 år. De som hadde null fravær fikk godteri på ungdomsskolen, så jeg hadde ikke noe fravær da Vi får også godteri (Stratos 200 Grams) Men er ikke alltid på skolen bare fordi jeg skal spare 20 kroner da :!: Endret 6. februar 2007 av BadBeer Lenke til kommentar
chokke Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 15 timer er litt mye, men neppe noe problem. Det er derimot mye lettere å forklare dagsfravær. De fleste blir syke innimellom, eller kanskje du har prioritert noe annet? 7886180[/snapback] neinei. Var hos tannlegen 2 tirsdager på rad, noe som førte til 8 timer (fikk bare fravær for 3, så de 5 har gått i glemmeboka). Deretter var jeg syk i 4 dager, og fikk skrevet en dag og 12 timer for det. Skulle vært 4 dager. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Ja, men dersom du dokumenterer timesfraværet (noe man har grei mulighet til fra en tannlege). Det ble kanskje feil å si at 15 timer er mye, men det ser ganske mye ut dersom man ikke har dokumentasjon. Poenget mitt var at man ofte antar at timesfravær er skulk, i større grad enn dagsfravær. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 På VK2 hadde jeg 50-60 dager og 60-70 timer. Men fraværet var mer eller mindre ubetydelig der og da, må jeg ærlig innrømme. Det hele handlet om å få fagbrevet og det var i boks uansett, så det ordnet seg. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Det var da som et helvette til mye fravær dere har da. Hadde ikke en eneste time fravær forrige skolesesong, og 1 dag i hele 9 klasse. (Går i 10 klasse nå, kan ikke tenke meg at det skulle bli noe mere fravær på videregående). 7885742[/snapback] Siden du går på ungdomsskolen så har du sikkert mor&far under samme tak som deg, da blir det litt vanskeligere å skulke noen timer her og der Når man bor alene på hybel derimot... Lenke til kommentar
Fedje Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Mor og far er som oftest på jobb under skoletiden. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Men du får jo melding med deg hjem hvis du skulker en time nå og da på ungdomsskolen. Det får du ikke på videregående. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå