Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fravær på vidregående, elektro.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har begynt å få endel fravær på vidregående nå, går første året elektro. Har nå tilsammen 13 timer(vil bli gjort om til dager seinere 1 dag= 8 timer) og lurer på om dette er veldig mye med tanke på lærlingplass. Disse 13 timene er igjennom både 1. og 2. termin. 2 av dagene skyldes at jeg har jobbet, og dette har jeg papirer på, men har det noe å si? Sa ikke ifra til skolen eller noe om at jeg skulle jobbe på forhånd. Vil trolig få enda en dag, siden jeg ikke var på skolen idag, men dette har enda ikke blitt oppført, men siden lærerne ikke alltid skriver fravær så får jeg bare vente å se. Har helt ok karakterer, ligger på rundt 4-5. Men for å komme til poenget, vil det bli veldig vansklig for meg å skaffe lærlingplass? Er mange flere i klassen med mer fravær, og jeg går på en veldig bra skole.

 

Mulig denne er feilpostet men fant ingen andre steder å poste. :)

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg har begynt å få endel fravær på vidregående nå, går første året elektro. Har nå tilsammen 13 timer(vil bli gjort om til dager seinere 1 dag= 8 timer) og lurer på om dette er veldig mye med tanke på lærlingplass. Disse 13 timene er igjennom både 1. og 2. termin. 2 av dagene skyldes at jeg har jobbet, og dette har jeg papirer på, men har det noe å si? Sa ikke ifra til skolen eller noe om at jeg skulle jobbe på forhånd. Vil trolig få enda en dag, siden jeg ikke var på skolen idag, men dette har enda ikke blitt oppført, men siden lærerne ikke alltid skriver fravær så får jeg bare vente å se. Har helt ok karakterer, ligger på rundt 4-5. Men for å komme til poenget, vil det bli veldig vansklig for meg å skaffe lærlingplass? Er mange flere i klassen med mer fravær, og jeg går på en veldig bra skole.

 

Mulig denne er feilpostet men fant ingen andre steder å poste. :)

 

Takk for alle svar.

7883378[/snapback]

Det var jo ikke en dritt da.. det blir sett som lite egentlig..

Lenke til kommentar

På videregående satt jeg meg ei grense på rundt 10 timer fravær hvert halvår. Dette fraværet gikk da på skulking osv, altså enkelte dager der jeg jeg plutselig fikk fri i 3 timer for så å ha en time på slutten av dagen i norsk... Funket bra fint :p 13 timer er ikke stort med fravær, ingen vil se ned på det.

Lenke til kommentar
Er det virkelig slik at du kan få gjort om alt timefravær til dagfravær, ved å dele det på 8, i slutten av året? Noen sier det, men det gir jo ingen mening!

7884401[/snapback]

 

Tull. Da ville jo hele poenget med delt dags/timefravær vært borte.

Men det er mange skoler og lærere som er snille med elevene og sletter/modifiserer fravær ganske heftig. EDIT:

Hadde forøvrig praktisk talt ikke noe fravær på GK/VK1, under 3 timer totalt tror jeg. Værre sisteåret (allmennfaglig påbygning), har satt grensa ved 15 timer halvåret. Sprekker sikkert i russetiden men.

Mange på min skole som fikk lærlingsplass med lavt snitt (< 3) og høyt fravær (>40 timer + dager). Er høykonjunktur for tiden, og mange velger påbygning så det ordner seg nok. ;)

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Er det virkelig slik at du kan få gjort om alt timefravær til dagfravær, ved å dele det på 8, i slutten av året? Noen sier det, men det gir jo ingen mening!

7884401[/snapback]

 

Hvis du er syk en dag, men det er en lærer som ikke tok fravær på deg, da får du jo for eksempel 5 timer med fravær bare på den dagen. Du kan da dra til din lærer og si at du var borte hele dagen, og da fikser han det slik at du får 1 dag fravær, og ikke hele 5 timer.

Lenke til kommentar

lol, threadstarter virket litt kaksete :p

 

Når jeg gjikk innpå threaden forventa jeg mange uker, så ser jeg 13 timer... Det er jo INGENTING, så slapp TOTALT av :D

 

Har selv 5 dager og noen timer.. En annen i klassen min har 14 dager og mange timer ^^

 

 

Er det virkelig slik at du kan få gjort om alt timefravær til dagfravær, ved å dele det på 8, i slutten av året? Noen sier det, men det gir jo ingen mening!

7884401[/snapback]

 

Hvis du er syk en dag, men det er en lærer som ikke tok fravær på deg, da får du jo for eksempel 5 timer med fravær bare på den dagen. Du kan da dra til din lærer og si at du var borte hele dagen, og da fikser han det slik at du får 1 dag fravær, og ikke hele 5 timer.

7884629[/snapback]

Hvordan er 8 timer (1 dag) bedre enn 5 timer?

Endret av Vigilant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...