Gå til innhold

Problemer med SATA-harddisk/kontroller

Anbefalte innlegg

Det virker ikke som om problemene mine med SATA-harddisken min vil ta slutt med det første (ref. posting https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=692268&hl=). Maskinen fortsetter å henge, og disken spinner opp og ned og opp og ned.

Har testet harddisken og fant ingen feil. Men har et PCI SATA-kontroller addon-kort som jeg begynner å tvile litt på. Er det sannsynlig at den kontrolleren kan skape problemer? Lurer på om jeg bare skal nappe ut kontrolleren og kjøpe meg et billig eksternt harddisk-kabinett...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også hatt noen slike problem, men det har lenge mellom hver gang. Hadde 3 disker og den ene lagde krøll, så den ble byttet ut. Så begynte denne også å lage krøll (det var en Samsung), men disken tester OK.

Har nå sluttet å bruke akkurat den SATA porten. Men i og med at feilen er så sjelden kan jeg ikke si med sikkerhet hva det var.

Lenke til kommentar
Har også hatt noen slike problem, men det har lenge mellom hver gang. Hadde 3 disker og den ene lagde krøll, så den ble byttet ut. Så begynte denne også å lage krøll (det var en Samsung), men disken tester OK.

Har nå sluttet å bruke akkurat den SATA porten. Men i og med at feilen er så sjelden kan jeg ikke si med sikkerhet hva det var.

7883323[/snapback]

Det ble det som ble løsningen på problemet, ja. Byttet port på SATA-kontrolleren for et par dager siden, og har ikke merket noe til problemene siden. Litt tidlig å si at problemene er borte da, men det ser lovende ut så langt.

Men er det mulig at det å bruke port 1 når port 0 ikke er i bruk, gjør at SATA-kontrolleren blir ustabil? Det var sånn den var koblet opp før; hadde satt disken i port 1 uten å tenke så mye over det... :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...