Gjest Slettet+130498 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 skal til og bestille meg 2gb ram til og vista 32bit, men er det noen ram sperre på vista slik som det er med xp 32bit? får da totalt 4gb ram i pcen Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) vista har ikke grense på 4gb slik som xp. har ikke fått greie på om det er noe grense.. men 4gb er ingen problem. Endret 6. februar 2007 av RiFkinD Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 ok, det var fint. Lenke til kommentar
_proxima_ Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 4GB grensa er en direkte konsekvens av 32bit adressering. 32bit Vista kan IKKE adressere mer en 4GB. Men 4GB skulle gå greit. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Ifølge winsupersite sin omtale støtter 32-bit versjonene av Vista kun 4 GiB. Jeg husker å ha sett at det ikke var en slik begrensning en annen plass, men de fleste sider jeg har lest sier at 4 GiB er maks. Så vidt jeg har forstått så er det ikke noe spesielt problem å ha opp til 64 GiB RAM på et 32-bit system, men man kan kun ha 2 GiB til hver enkelt prosess og 2 GiB til kernel (evt. kan det settes til 3/1). Finnes det noen ytelsesproblemer med dette, eller er det egentlig ingen god grunn for at dette ikke støttes i Windows 32-bit? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå