slettet_konto Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 På det går windows xp godt, +av +3.parts programvare... Hvordan vil det bli med evnt. med spillingen da visst det er linux maskiner... forumet jeg er på.. er hardware.no / diskusjon.no ... greit nok jeg er på en linux del av forumet, men det er ingen kriminell handling å nevne windows... stort sett alle maskiner som blir kjøpt er det jo med en oem lisens, så lenge du ikke bestiller spesifikt uten... jeg kan tippe at det var med winXP på de maskinene. 7898244[/snapback] Hvis du kjøper en maskin som det følger med OEM lisens av Windows på, så kan du nekte å godta lisensen og kreve pengene tilbake. Dvs for XP home ~ 800kr pr maskin, for XP PRO ~ 1200kr pr maskin? * 8 = omtrent 9600kr for PRO eller 6400kr for Home. (offtopic, jeg har en 550mhz pc hjemme 192mb ram. kjører windows xp +AV... funker helt greit til surfing og småspill som Warcraft 3, starcraft, Diablo 2 osv.)7898244[/snapback] Alle disse spillene du nevner her fungerer da inderlig så godt som perfekt via wine. Dessuten finnes det mange native spill for Linux også, så jeg tror ikke det heller ville bli et stort problem. - Se linker i signaturen min for mer om spill for Linux. 7898640[/snapback] kjører faktisk Diablo2 , starcraft og Warcraft bedre på Laptopen min med linux en på den ene Windows maskina mi Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Ok, så kult da... men er det mange av de ungdommene som kan å bruke linux da? trenger ikke å være så vannskelig, men vannskelig nok for en som såvidt bruker en datamaskin? Lenke til kommentar
olear Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Ja, det er veldig vanskelig å bruke Linux. Man trykker på "internett" ikonet og man kan surfe på internett osv. De skal bruke maskinen til vanlige ting, flytte en mus over et ikon som representerer hva de vil gjøre og trykke på det, vanskelig. Uansett, ikke la dette bli en Windows vs. Linux tråd. Vargaz må få lov til å nevne andre alternativer (selv om trådstarter egentlig lurte på Linux) uten at dere skal begynne å angripe han Hvis maskinene primært blir brukt til spilling eller andre ting som krever Windows er valget lett; Windows. Men hvis vi snakker om vanlige "tynnklienter" så er det vel for det meste surfing, MSN og annet dill maskinene blir brukt til, og da er vel egentlig OS'et likegyldig. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Når en maskin blir solgt med oem lisens er det ikke slik at man kan kreve pengene tilbake. Visst det er slik, forklar meg hvordan så skal jeg dra å gjøre det med en gang. 7898925[/snapback] Hvis OEM lisensen ikke er registrert, altså windows aldri ble installert på maskina, kan du kreve pengene igjen. Dette står som en klausul under OEM lisensen, kan lese den og se selv. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Ok, har jeg aldri hørt om, hvor krever jeg disse pengene igjen da? tror dette blir godt mottat på jobb, ettersom at det er xxx maksiner her som har oem lisens som ikke er installert... uansett... er det ikke sløsing med resusser å gjøre om 2ghz maskiner til "tynnklienter" ? da hadde det vel vært bedre å solgt maskinene å kjøpt virkelige tynnklienter istedet? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Med tanke på at det er jobben tror jeg du kan kontakte Microsoft angående det. Ellers tror jeg det til slutt ble sånn at trådstartet også fant ut at han ikke skulle kjøre de som tynnklienter også, men kan hende jeg rota meg bort i den windows/Linux diskusjonen som dessverre kom og tråden gikk fra hjelpetråd til "hvilket operativsystem er best?" tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå