Howard Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Til sommeren kommer Opteron med fire kjerner og 65 nm-teknologi, men allerede neste år kommer 45 nm-versjonene. Les mer Lenke til kommentar
haalo Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 AMD ligger ikke på latsiden ser jeg. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Dette kommer til å bli særdeles spennende etterhvert ja. Selv om man ikke hører så mye fra AMD for tiden betyr ikke det at de sover.... Håper at vi får noen "snik" tester av nye amd cpu´er snart Ser frem til at amd "butt fucker" intel.... Endret 6. februar 2007 av amdme Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Eventuell rompefeiing blir vel når Penryn møter Barcelona... 45nm med High-k dielectric og metal gate mot SOI 65nm. Begrensa hvor store sjanser AMD har der med mindre de kommer opp med en mikroarkitektur som er 20-30% bedre enn Conroe. Behøver jeg minne deltagerne i tråden om at den ligger godt ann til en all time low? Tornado78 og amdme, det gjelder faktisk dere også. Tro det eller ikke... Endret 6. februar 2007 av Anders Jensen Lenke til kommentar
Tornado78 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Intel Spyr ut Prossesor familier på løpende bånd. Den ene bedre etter den andre. Mens AMD står på sidelinjen og ser på stakkar.. Jeg gjentar GO INTEL..... Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 ja ja.. det må jo være godt for intel å være på toppen igjen etter å ha vært forbikjørt av amd i ett par år :!: :!: Men somsagt...jeg tror ikke at amd kommer med tomme trusler, kan hende at historien gjenntar seg (a64 vs p4) Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Anders: Ser ikke ut til at kommentaren din fungerte i det hele tatt Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hvilke fremtidsutsikter snakker du om?? Bruker du skyggelue eller? regner med at vi får se noen resultater i løpet av sommeren og det er jo ikke så lenge til Hvis amd er brask... så går intel ned med brask og bram... ps: liker å terge fanboys Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Hehe må jo flire litt av enkelte kommentarer i tråden. AMD er på ingen måte "1 år forsent ute", eller rævkjørt. Noen i tråden er jo heller ikke helt med på hva som faktisk skjer også ser jeg. Blir litt barnslig hva? Støtter Anders Jensen på "all time low", men jeg tror ikke de oppfattet det. Skremmende. Endret 6. februar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Bryr meg ikke om hvem som er best, jeg går for den prosessoren som gir mest ytelse for pengene. Og da jeg kjøpte pc for et år siden var det AMD, får se når jeg skal ha nytt hk og cpu nestegang. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 AMD er allerede Rævkjørt Intel allerede har et års forspang i teknologi 7883225[/snapback] Dersom du ser slik på det hadde vel AMD 2 års forsprang på Intel for ett år siden? Så jeg vet ikke helt, en ting er hva de har på markedet, en annen ting er hva de har på lab'en. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Kjøpte en AM2 CPU til 350,-, der hadde ikke Intel mye å stille med. Men dette er ikke topic. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Alt for mye fanboys her inne. Vent og se før dere dummer dere ut totalt. Jeg får se til sommeren/høsten hvilken av produsentene som tilbyr mest for pengene, så får den hete hva den vil for meg. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Da holder vi oss til topicen... Noen poster slettet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Huff, er dette alt tråden har å by på? 18 innlegg, derav 4-5 seriøse, derav 1 med antydning interessant innhold. Det var nytt lavmål! Håper vi får litt mer voksne kommentarer med substans fra nå av. "Shanghai" blir ellers basert på samme design som "Barcelona" - tidligere kjent som "K8L". Bare litt flisespikking til artikkelen. Kodenavnet K8L er ikke byttet ut med "Barcelona". K8L er navnet på arkitekturen (akkurat som intels Core), mens "Barcelona" er navnet på en av de mange kjernene basert på K8L-arkitekturen. (Akkurat som Intels "Conroe" bare er en av mange kjerner basert på "Core"-arkitekturen). Prosessoren ventes å bli lansert i løpet av 2008. Bare for å presisere litt mer nøyaktig: Den foreløbige tidsplanen er lansering midten av 2008. Ellers så er det spennende nytt at L3 cachen blir økt til 6MB. Det tallet har jeg ikke sett noen plasser før. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 tidenes dårligste tråd. er det bare 14 år gamle fanboys som er her? de som selv har amd\intel og dermed mener at akkurat det DE har er best. virker sånn... Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 artig for amd at de er såpass bra i rute, er veldig spent på om ting blir kaldere ved overgang til 45nm, men for det trenger vi vel k8l først slik at man har et sammenlignings grunnlag. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Interessant å høre at AMD også er i rute med en 45nm produksjonsprosess som gir rom for flere kompontenter på samme flateareal. Bl.a. flere kjerner og større L3 cache som allerede er blitt nevnt, der jeg ikke ser bort ifra at AMD kommer til å benytte Z-RAM teknologien som de lisenserte fra Innovative Silicon for et år siden: http://www.hardware.no/nyheter/prosessor/m...e_for_amd/22819 Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) "Shanghai" blir ellers basert på samme design som "Barcelona" - tidligere kjent som "K8L". Bare litt flisespikking til artikkelen. Kodenavnet K8L er ikke byttet ut med "Barcelona". K8L er navnet på arkitekturen (akkurat som intels Core), mens "Barcelona" er navnet på en av de mange kjernene basert på K8L-arkitekturen. 7884833[/snapback] Som det kommer frem av denne artikkelen så er heller ikke det du sier korrekt: http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=37444 Kort oppsummert så er "K8" navnet på første generasjon AMD64-prosessorer (Athlon 64, etc), mens "K8L" er navnet på spesielt strømgjerrige AMD64-prosessorer (Turion 64) og "K9" er dobbeltkjerne AMD64-prosessorer (Athlon 64-X2, etc). Hvis AMD fortsatt hadde brukt K-benevnelsen, så ville i såfall "Barcelona" representere "K10" ifølge dette. Endret 6. februar 2007 av snorreh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå