Gå til innhold

NorthQ 4775-400BU til skrekk og advarsel

Anbefalte innlegg

Har en NorthQ 4775-400BU som skal i følge specen levere 400 W. Etter tester på internett, har jeg funnet ut at den kun kan levere i overkant av 350W.

Dessuten har den, etter at jeg byttet skjermkort, begynt å pipe (høyfrekvent) i 3d modus. Spesielt i Call Of Duty 2 i 1600x1050 oppløsning.

Etter en noen få minutter med spilling, får jeg blåskjerm.

Dette fikser jeg vet å koble til en PSU nr. 2 (Aspire 500W).

Vil med dette advare mot NorthQ 4775-400 og 500 psuene. De levere langt under det de lover.

Noen med samme dårlige erfaring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I følge spec.

+12V1/+12V2 = 348W

+3.3V/+5V = 130W

Combined = 381.5W

Minus er litt lav amp på +12V (14A og 15A), ellers ser det normalt ut.

7889698[/snapback]

Viser til test hos Hexus: Max output på hele saken (combined) ble målt til litt over 350W.

"We'll get the NorthQ NQ-4800-400 (samme som 4775-400, men med fjernkontroll) out of the way first. We can't recommend it; it couldn't sustain 350W of output, let alone 400W. If the rating was indeed for peak loads, we don't see that as an excuse, users need to know what a PSU can consistently provide, not give out for a couple of seconds."

Specen er beregnet på en solskinnsdag (mest sannsynlig i fritt fall).

Dette er ingen strømforsyning å anbefale.

Lenke til kommentar

Det er ikke første gang jeg leser om NorthQ og høyfrekvent pipelyd her i forumet.

Når jeg i tillegg ser det Hexus skriver, så er en sammenligning med Q-Tec det første som slår meg.

Jeg trodde NorthQ var et greit merke,men tydeligvis er det bare å styre unna.

Mulig de dyrere NorthQ er bedre.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Det er ikke første gang jeg leser om NorthQ og høyfrekvent pipelyd her i forumet.

Når jeg i tillegg ser det Hexus skriver, så er en sammenligning med Q-Tec det første som slår meg.

Jeg trodde NorthQ var et greit merke,men tydeligvis er det bare å styre unna.

Mulig de dyrere NorthQ er bedre.

7896659[/snapback]

NorthQ 4775 serien som omtales her, er den dyre serien til NorthQ. Denne finnes vel (som jeg vet) i 400, 500 og 1000 W utgaver.

Billigserien heter typisk 4001AT evt. 4001AL med 120mm vifte og 4001ext med 140 mm vifte.

Endret av framoeng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...