-swifty- Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Jeg har tenkt å lage meg et enkelt forum nå. Så jeg lurte på hvordan jeg kan gjøre dette på en best mulig måte..er ganske ny med php og mysql, men kan da litt i hvertfall... :smile: lixom er det noen som gidder forklare veldig kort hva jeg må gjøre..? Lenke til kommentar
christt Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Last ned phpBB, så ser du hvordan du kan bygge et forum. [ Denne Melding var redigert av: christt på 2002-12-02 23:44 ] Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Som sagt: http://www.phpbb.com/ Veldig enkelt! Det eneste problemet er at du er nødt å betale for hosting av databasen. (lycos sitt opplegg kvalifiserer ikke engang til ordet "hosting"...) Jeg publiserer adressen til det nye forumet mitt for første gang nå! (det er ekstremt ustabilt pga det er lycos som hoster) edit: jeg glemte å nevne at det er det første forumet jeg har "laget" og at jeg ikke kan noe om php eller mysql. Det sier litt om hvor enkelt det er... :smile: _________________ www.NokiaMobil.tk - www.NokiaForum.tk [ Denne Melding var redigert av: geezuzz på 2002-12-03 01:03 ] Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Til og med mamma kunne klart å kjøre opp phpbb. Hadde du tenkt å skrive selv eller? Lenke til kommentar
K@@K! Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 syns PHP Dev 4.2.3 er meget enkelt. Apache, PHP & MySQL ligger i samme pakka og et par tasteklikk så er websiden oppe. Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 another yabb board er også bra da... www.yabbse.org det er gratis og....for ikke kommmersielt da :wink: bruker mysql og php [ Denne Melding var redigert av: NoNamed på 2002-12-03 09:43 ] Lenke til kommentar
-swifty- Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 06:49, skrev cyclo:Til og med mamma kunne klart å kjøre opp phpbb. Hadde du tenkt å skrive selv eller? Hadde lixom tenkt å lage EGET forum da, er jo seff. ikke noe problem med phpBB. Lenke til kommentar
-swifty- Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 sorry dobbel post.. [ Denne Melding var redigert av: -swifty- på 2002-12-03 15:44 ] Lenke til kommentar
christt Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Poenget mitt var at du kunne se på phpBB, for så å lage ditt eget. Studer kildekoden på phpBB så vil få masse tips. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 tar nok bare et par ukers tid å lage et...jeg lagde et i Frontpage og access funka faktisk men så krasja maskinen min :sad: Lenke til kommentar
-swifty- Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 15:58, skrev ueland85:tar nok bare et par ukers tid å lage et...jeg lagde et i Frontpage og access funka faktisk men så krasja maskinen min :sad: så lager jeg dette for å lære mere php og mysql da.. ikke frontpage og access... christt: Takk for tipse, får se litt i koda der :smile: Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 bare en liten definisjon på hvor lenge slik kan ta, ville ikke akkurat ha anbefalt å begynne på et forum hvis du ikke har brukt hverken sql eller php før. ville ha startet på en gjestebok til å begynne med. Lenke til kommentar
-swifty- Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 17:08, skrev ueland85:bare en liten definisjon på hvor lenge slik kan ta, ville ikke akkurat ha anbefalt å begynne på et forum hvis du ikke har brukt hverken sql eller php før.ville ha startet på en gjestebok til å begynne med. jeg har brukt både php og mysql jeg... lagd en drink database med sql og gjestebok med txt filer..har laget andre greier også... men jeg lurer på om noen kan gi meg en rask forklaring på hvorda...men får se litt i kildekode til phpbb Lenke til kommentar
-swifty- Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2002 noen som gidder å hjelpe meg med å komme i gagn, med scriptinga ?.. trenger bare å vite hva jeg må se på lixom :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå