FranzJosef Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Internett funker mellom PC og modem. Men får bare ikke GET-modemet til å gi internett til WLAN-routeren! Ja, jeg har den laveste hastigheten hos GET. Jeg har forsøkt å legge inn PCens MAC-adr i clone mac-adr i router oppsett. Faktisk har jeg også ringt GET support, de frasier seg ethvert ansvar bare du nevner ordet trådløst. Jeg nektet og sa at jeg hadde hørt at GET-modemet låser seg til første MAC-adr den bekjenner seg med. Det visste han ingenting om...bombe! Der sitter det hønseskaller som har en smørbrødliste på å spørre om hvilke lamper som lyser og ingenting annet. Så i går fikk jeg byttet GET-modemet mot et nytt. Men det virker på samme måten, funker via tråd rett mellom PC og modem, ellers gir det ikke internett til router. WAN-lampa lyser ikke. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Har du prøvd å release ip-adressen på maskinen din før du setter opp ruteren? Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Hvordan gjør jeg det? Men forøvrig som sagt en del ganger, problemet er jo ikke kontakten mellom PC og router, det er at modem ikke gir internett til router, WAN-lampa lyser ikke. Endret 8. februar 2007 av FranzJosef Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) WAN lampa lyser ikke på trådløs routeren? I så fall er det enten utgang på trådløs router, kabel eller utgang på get modem som ikke funker... Endret 8. februar 2007 av mysteq Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Og det er du helt sikker på? Har funket fint før. WLAN-lampa og power lampa lyser fint. Har forsøkt flere kabler, og altså to GET-modemer. Så i følge ditt ressonnement er det bare WAN-porten igjen. Har hatt noe problemer med lyn som har tatt knekken på en del utstyr. Men routeren funker fint ellers, får koblet meg inn i oppsett osv. Skulle ikke hele greia være kaputt om det var lyn? Har sagt til veldig mange på forumet at WAN-lampa ikke lyser, ingen har sagt det du sier. Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Jepp, om WAN lampa ikke lyser så er det ikke kontakt imellom utstyret. Har ingenting med instillinger å gjøre i det hele tatt. Du kan fint teste med å koble WAN inngang på trådløs router til PC og se om det lyser da... Lyser det ikke da heller så er det utgangen som er svidd mest sannsynlig... Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Teoretisk sett kunne det også bare være lyspæra på WAN-lyset som ikke funka, men da hadde du fått det du prøver på til å fungere... Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg har hatt samma problem før (denne tråden). Det løste seg ved at jeg gjorde følgende: 1. Dro ut strømmen til GET modemet 2. Koblet kabel mellom maskin og trådløs ruter 3. Resatte ruteren, kjørte oppsettet på nytt og klonet macadressen over på ruteren. 4. Om dette ikke tar mer enn ca 2min så vent til det har gått 2 min og sett i strømmen på GET modemet igjen. 5. Burde funke fint nå Problemet er at på de billigste GET abonementene så får man bare EN ip-adresse. Derfor må ruteren få denne slik at den kommer seg på nett, så tar den av seg resten Håper det funker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå