Kaldvann Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Tok dette bildet ikke så langt unna Flisa(Hedmark). Er nydelige solnedganger her nesten hver kveld! (håper bildet blir lagt til på riktig måte nå) Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Ikke spesielt imponerende, dessverre. Det var for mange mørke partier! Du skulle kanskje ha tatt bildet en liten stund før, eller evt. funnet et bedre sted å ta bildet! Jeg liker tanken din! Skyene var flotte, men min mening er at det var for mørkt. (Kan skyldes at jeg sitter på en data på skolen, med dårlig skjerm) Lenke til kommentar
Francesca_ Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Er også enig i at det var for mange mørke partier der, men en veldig flott himmel da. Kanskje noe kan fikses litt på i PS. Lenke til kommentar
joniwes Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Syns også at horisonten var noe vel midtstilt, veien i forkant var vel ikke så spennende at det er noe særlig vits å beholde så mye av den. Gjør en liten beskjæring slik at himmelen kommer mer til sin rett, det tror jeg i alle fall at jeg ville gjort. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Syns også at horisonten var noe vel midtstilt, veien i forkant var vel ikke så spennende at det er noe særlig vits å beholde så mye av den. Gjør en liten beskjæring slik at himmelen kommer mer til sin rett, det tror jeg i alle fall at jeg ville gjort. 7885231[/snapback] Enig med beskjæringen, men ikke med horisonten. Jo rettere den blir, jo bedre er det.. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Det som er bra: flotte farger på himmelen med riktig belysning Det som ikke er bra: midtstilt horisont, for mørk forgrunn. Burde være greie ting å fikse opp, ihvertfall horisonten. Lenke til kommentar
Kaldvann Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Takk for masse god kritikk på bildet! =) Har gjort de forbedringene som dere syntes trengte, men hva tissedam mente med "Jo rettere den blir, jo bedre er det.." skjønner jeg ikke helt. For horisonten er helt rett den, at veien er skeiv kan jeg ikke gjøre så mye med. Brukte PS til å gjøre forbedringene. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Mye bedre! Et flott bilde! Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 men hva tissedam mente med "Jo rettere den blir, jo bedre er det.." skjønner jeg ikke helt. For horisonten er helt rett den, at veien er skeiv kan jeg ikke gjøre så mye med. Joniwes sa: Syns også at horisonten var noe vel midtstilt Jeg mener at jo rettere horisonten blir, jo bedre er det, og horisonten var veldig fin på dette bildet. Lenke til kommentar
Kaldvann Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Takk takk Beklager missforståelsen "tissedam" =) Lenke til kommentar
joniwes Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Joniwes sa: Syns også at horisonten var noe vel midtstilt Hm, jeg har da aldri ment at horisonten skal være noe annet enn rett, har jeg det? Med midtstilt så mente jeg at jeg syns den var plassert for nær midten av bildet og delte det 50-50, og heller burde vært plassert på en av "tredjedelslinjene", jmf. det gyldne snitt om du vil, og derfor burde han beskjært litt for å unngå den "midtstilte" horisonten. Beklager om dette ikke kom tydelig nok fram, selv om jeg helt ærlig ikke kan skjønne hva som kunne misforstås i mitt første utsagn. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Joniwes sa: Syns også at horisonten var noe vel midtstilt Hm, jeg har da aldri ment at horisonten skal være noe annet enn rett, har jeg det? Med midtstilt så mente jeg at jeg syns den var plassert for nær midten av bildet og delte det 50-50, og heller burde vært plassert på en av "tredjedelslinjene", jmf. det gyldne snitt om du vil, og derfor burde han beskjært litt for å unngå den "midtstilte" horisonten. Beklager om dette ikke kom tydelig nok fram, selv om jeg helt ærlig ikke kan skjønne hva som kunne misforstås i mitt første utsagn. 7887729[/snapback] Og så beklager jeg misforståelsen. Lenke til kommentar
joniwes Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Da skal jeg avslutte med å akseptere beklagelsen... (Og legge akkurat dette dødt før det rasles for mye med OT-sablene rundt omkring i foraet...) Lenke til kommentar
Azzido Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Siste bilde likte jeg best, men savner mere farger på himmelen... Lenke til kommentar
Kaldvann Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Siste bilde likte jeg best, men savner mere farger på himmelen... 7905031[/snapback] Kunne gjerne vært mer farger på himmelen jah, men var sånn den så ut når jeg tok bildet. Vil ikke manipulere for mye heller... En halvtime tideligere var det MYE mer farger på himmelen, men fikk ikke tatt bilde da :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå