Gå til innhold

Norsk PS3-pris klar (PS3)

Anbefalte innlegg

Prisen er som forventet, og mulighetene til denne boksen er strålende.

jeg ser så absolutt for meg en slik etter førstegangstjeneste en gang til neste år når både PS 3 og skikkelige HD projektorer har falt i pris.

surround og HTPC for musikk har jeg.

final fantasy i HD blir deilig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen av formatene selger som hakka møkk, salget for begge HD-formatene er fremdeles en (liten) brøkdel av salget av vanlig DVD.

Når det er sagt, HD DVD hadde høyest salg fram til rundt jul, Blu-ray har hatt høyest salg siste uke desember og to første i januar, tredje uke januar skal visstnok HD DVD være såvidt på topp igjen (selskapet som gjør disse salgstall-rapportene skal visstnok de to første ukene ha lagt inn HD DVD Combo-titler (HD DVD på ene sida, "vanlig" DVD på den andre) som DVD'er, ikke HD DVD, noe som blir feil når de også finnes som "rene" DVD'er).

Det er helt korrekt. Jeg har ikke fått med meg de siste salgstallene, husket bare en overskrift jeg leste for ikke lenge siden. Etter litt sjekking stemmer det du sier, hvertfall med bruker trender.

Sjekk denne og denne.

Hakka møkk er litt sterkt ord for en såpass ung teknologi...

Dette er feil, begge støtter både LPCM (dvs ukomprimert) og de samme komprimerte lydformatene, både taplsløst og "lossy" codecs.

Forskjellen er at HD DVD-standarden stiller krav til at alle spillere må kunne dekode de forskjellige kodekene, men Blu-ray bare stiller krav om at spillerne må kunne dekode "vanlig" Dolby Digital, "vanlig" DTS, og LPCM. Ingen Blu-ray-spillere per i dag kan f.eks dekode DTS HD (dvs tapsløs DTS).

7887443[/snapback]

Hvor fra har du at HD DVD standarden tvinger alle standarder og Blueray ikke?

Etter å ha lest på Wiki om HD-DVD audio står det merket at siteringen er ikke helt 100%. Hvis man sjekker referansen de har ført opp HD-DVD standards på side 41 står det at den skal støtte 192kHz på 2 kanaler som standard. Mens Blueray standard på side 18 skal kunne støtte 192 kHz på seks kanaler.

På den grunnlaget mener jeg at Blueray er bedre på lyd en HD-DVD. Om spillerne idag støtter det eller ikke er irrelevant. Blueray har større båndbredde dermed får de trøkt inn mer data, dermed mer kvalitet. Forøvrig er maks båndbredde på en Blueray dual-layer plate teoretisk 54MBit/s mens HD-DVD har 36,55MBit/s. Mer båndbredde gir mer data pr sekund, det kan brukes f.eks til flere lydkanaler.

Lenke til kommentar

For dere som er så ivrige på å sammenlikne prisen med en XBOX 360:

.......................................X360.......................PS3

Spill maskin:...................3095,-.....................5479,-

Internet-gaming:..............432,- (pr. år).........Gratis

Trådløs Netverk:...............598,-.....................Inkludert

Lade-kit:...........................152,-.....................Inkludert

HD Spiller:.......................1693,-(HD-DVD)......Inkludert(Blu-Ray)

SUM:...............................5970,-.....................5479,-

Prisene er hentet fra de billigste stedene på nett.

Du får hva du betaler for!

Lenke til kommentar

Trådløs Netverk:..(Valgfritt)598,-.....................Inkludert

HD Spiller:.........(Valgfritt)1693,-(HD-DVD)......Inkludert(Blu-Ray)

SUM:..............(M/HD-DVD)5970,-.....................5479,-

SUM...............(U/HD-DVD)4277,-......................5479,-

SUM........(U/HD-DvD/wifi)3679,-........................5479,-.

Endringer fritt tilatt av bear^

7889090[/snapback]

Tok meg den frihet og redigerte den litt. Men som du sier, du får det du betaler med X360, men med PS3 får du både det du betaler for og trenger, og det du ikke trenger. .

Tar valgfritt kjøpt fremfor tvunget kjøp anytime.

Lenke til kommentar
Delvis off topic, men i 1983 kosta Commodore C64 11.000,- Jeg husker ikke om det inkluderte kassettspiller. :)

Den dumpa relativt raskt til 3-4.000,- En pris som nok ikke var mindre da enn 6000,- er i dagens penger. Dette monstrumet av en maskin, med hele 1 MHz CPU,  ble allikevel solgt i totalt ca. 17 millioner eksemplarer i løpet av sin levetid.

Det er ikke prisen det kommer an på, men å treffe markedet.

7883268[/snapback]

Men så hadde ikke C64 konkuranse av to andre spillkonsoller til under halve prisen. Fikk jo etterhvert Amigaen og så hadde man jo også en Atari maskin ute.

Nei, denne penisforlengeren her får nok vente, venter på Wii'en til guttene (jada, jeg kommer garantert til å bruke den jeg også).

Sony fronter PS3 for alt det er verdt for å vinne formatkampen. Ikke en dum strategi for det er nok av folk som er villig til å svi av 6k for dette her. Men skulle jeg finne på å kjøpe en Blu-Ray spiller, noe jeg absolutt ikke ser behovet for, så ville jeg nok like så godt kjøpt en PS3. Nintendo har gjort det enkelt og leverer et langt billigere produkt som tiltaler ungene langt mer (bestemor også for den saks skyld), så det ble den.

Prisen er PS3 sitt største handicap overfor konkurentene. For meg er den store overaskelsen Wii. Trodde aldri jeg kom til å falle på den når ryktene om de tre konsollene først begynte å komme. Men jeg har hverken behov for Blu-Ray, trådløst internett, Internett gaming osv. Jeg er en gammal mann og bryr meg katta om grafikken. De beste spillopplevelsene hadde jeg på 80 og 90 tallet.

Men det viktigste er at guttene har det gøy med maskinen. Noe det for meg virker ganske klart at Wii'en vil levere. Men for en som ønsker alle disse duppedittfunksjonene så er vel prisen ikke høy, tatt i betraktning.

Lenke til kommentar

Trådløs Netverk:...............598,-.....................Inkludert

HD Spiller:.......................1693,-(HD-DVD)......Inkludert(Blu-Ray)

SUM:...............................5970,-.....................5479,-

Prisene er hentet fra de billigste stedene på nett.

7889090[/snapback]

Vell, du trenger ikke en HD-spiller til Xbox, alle spillene er på DVD. Jeg vet om mange som ikke bruker Xbox live (og som ikke ville gjort det om det var gratis heller). De som vil ha internett-spilling foretrekker Xbox Live. Det er jo tross alt MYE bedre enn Sonys sitt.

Jeg er ikke bare negativ til PS3 (liker bl.a. at den ikke bråker så mye), men jeg synes virkelig at Sony burde hatt en billigere modell på markedet også. Det er ikke alle som trenger trådløst nettverk o.l.

Lenke til kommentar
Delvis off topic, men i 1983 kosta Commodore C64 11.000,- Jeg husker ikke om det inkluderte kassettspiller. :)

Den dumpa relativt raskt til 3-4.000,- En pris som nok ikke var mindre da enn 6000,- er i dagens penger. Dette monstrumet av en maskin, med hele 1 MHz CPU,  ble allikevel solgt i totalt ca. 17 millioner eksemplarer i løpet av sin levetid.

Det er ikke prisen det kommer an på, men å treffe markedet.

7883268[/snapback]

Men så hadde ikke C64 konkuranse av to andre spillkonsoller til under halve prisen. Fikk jo etterhvert Amigaen og så hadde man jo også en Atari maskin ute.

7889214[/snapback]

Det var mengder av små datamaskiner som konkurrerte med C64. Det er uansett ikke poenget, poenget er at pris ikke nødvendigvis er avgjørende og at PS3 ikke nødvendigvis er for dyr.

Det avgjørende er å treffe markedet, at folk ser at PS3 gir noe eget som konkurrentene ikke har, og at folk derfor får lyst på sin egen. Dersom det skjer, så er det underordnet at PS3'en er litt dyrere.

Sony fronter PS3 for alt det er verdt for å vinne formatkampen. Ikke en dum strategi for det er nok av folk som er villig til å svi av 6k for dette her. Men skulle jeg finne på å kjøpe en Blu-Ray spiller, noe jeg absolutt ikke ser behovet for, så ville jeg nok like så godt kjøpt en PS3. Nintendo har gjort det enkelt og leverer et langt billigere produkt

som tiltaler ungene langt mer (bestemor også for den saks skyld), så det ble den.

7889214[/snapback]

Hvordan kan du vite om den tiltaler ungene mer, når PS3 ikke er på markedet en gang? Den uttalelsen bør nok vente til ungene har vært på besøk hos en kompis som har fått seg en PS3 med ett av de heftigste spillene som er utviklet direkte for konsollen. :)

Prisen er PS3 sitt største handicap overfor konkurentene. For meg er den store overaskelsen Wii. Trodde aldri jeg kom til å falle på den når ryktene om de tre konsollene først begynte å komme. Men jeg har hverken behov for Blu-Ray, trådløst internett, Internett gaming osv. Jeg er en gammal mann og bryr meg katta om grafikken. De beste spillopplevelsene hadde jeg på 80 og 90 tallet.

Men det viktigste er at guttene har det gøy med maskinen. Noe det for meg virker ganske klart at Wii'en vil levere. Men for en som ønsker alle disse duppedittfunksjonene så er vel prisen ikke høy, tatt i betraktning.

7889214[/snapback]

Jeg ser for med PS3 som frontend i stua, men MythTV på en linuxboks i bakgrunnen. Da får jeg et fullverdig mediasenter med alle funksjoner. Like billig som om jeg skulle satt sammen en mediesenter-PC selv. Spillkonsollen får jeg på kjøpet.

Lenke til kommentar
Vell, du trenger ikke en HD-spiller til Xbox, alle spillene er på DVD. Jeg vet om mange som ikke bruker Xbox live (og som ikke ville gjort det om det var gratis heller). De som vil ha internett-spilling foretrekker Xbox Live. Det er jo tross alt MYE bedre enn Sonys sitt.

Jeg er  ikke bare negativ til PS3 (liker bl.a. at den ikke bråker så mye), men jeg synes virkelig at Sony burde hatt en billigere modell på markedet også. Det er ikke alle som trenger trådløst nettverk o.l.

Det er ikke snakk om hva man trenger eller ikke trenger, det er snakk om at prisen ikke for høy i forhold til det man får. Trenger man det ikke, så kjøper man det ikke. Sånn er det bare.

Oki, for de som ikke trenger alt det ekstra så kjøp 360, for all del. Har 360 selv jeg, og har bestilt HD-DVD spilleren.

Etter all moro jeg har hatt med PS2 og Gran Turismo serien, kunne jeg nok ha kjøpt PS3 bare av den grunn oxo.

Så det kommer jo ann på det ene spørsmålet, hva man har lyst på, og hvor langt man vil gå får å få det. (eller jobbe eller hva man måtte drive med).

Lenke til kommentar

Jeg er  ikke bare negativ til PS3 (liker bl.a. at den ikke bråker så mye), men jeg synes virkelig at Sony burde hatt en billigere modell på markedet også. Det er ikke alle som trenger trådløst nettverk o.l.

7889225[/snapback]

Jeg finner det rett og slett utrolig at du klarer å fremstille Sonys tilbud om gratis onlinetjeneste som negativt.

Lenke til kommentar

7889225[/snapback]

Jeg regner med du har testa begge to siden du bombastisk påstår at Xbox Live er SÅ MYE bedre enn Sonys løsning.

Dette er grunnen til at Xbox360 vs PS3 diskusjonen er så tragisk, folk baserer alt på rykter og antakelser.

Det eneste vi vet med sikkerthet er at begge maskinene er knallbra og at folk her egne preferanser. Noen liker Xbox og andre

Lenke til kommentar

Det er vel ikke uten grunn at bransjen sammenligner det aktivt med Xbox live, både fordi det er den eneste konsoll multilive løsningen samt at den er utprøvd.

Jeg har ikke prøvd noen av delene, men jeg tror på det jeg har lest fra større sider, samt at PS3's løsning er relativt ny så det er ikke å vente at den blir "dårligere". Ting tar tid, så tiden vil vise om PS3's løsning er så bra som den lover, over tid.

En ting er dog sikkert, Xbox live hørs ut til å funke på alle mulige måter, så PS3's løsning har god konkuranse.

Lenke til kommentar
Jeg regner med du har testa begge to siden du bombastisk påstår at Xbox Live er SÅ MYE bedre enn Sonys løsning.

Dette er grunnen til at Xbox360 vs PS3 diskusjonen er så tragisk, folk baserer alt på rykter og antakelser.

Det eneste vi vet med sikkerthet er at begge maskinene er knallbra og at folk her egne preferanser. Noen liker Xbox og andre

7889310[/snapback]

I følge Shacknews og flere andre saker jeg har lest angående internett-spilling, ser jeg at Sony har lagt det opp til at utviklerene selv skal designe det meste av online-delen. Da sier jeg, med hånden på hjertet, at jeg ikke tror de fleste utviklerene vil lage en like bra online del som det MS har. Friends-listen på Live er mye bedre enn hva Sony sin er. Mange PS3-spill bruker f.eks ikke friends-listen som kommer med PS3, men bruker i stedet Xfire friends list (Untold Legends: Dark Kingdom f.eks).

Quote fra Shacknews:

PlayStation 3's friends list does not have the same system-wide functionality found in Xbox 360's. For example, Resistance uses the PlayStation Network for online play, but has its own game-specific friends list you must populate. Other games, such as Ridge Racer 7, do not have traditional friends lists, but allow you to send game invitations to any PlayStation Network user; there is an option to select people directly from your PS3 friends list. However, as far as I can tell, there is no way to tell whether your friends from your PS3 friends list are online from within a game.

Lenke til kommentar

Hmmm... Det kan være jeg bare ikke er oppdatert, eller rett og slett utdatert :-P Men skulle ikke PS3 også komme i en billigere verisjon? Med blant annet 20 eller 30GB?

Og jeg tenker som så, at Blu-ray ikke egentlig kan tape formatkrigen helt, jeg, fordi den er jo nokså avgjørende på PS3... Så den vil andri helt forsvinne, og i utgangspunktet er Blu-ray bedre enn HD DVD (Selv om den kanskje er dyrere?)... Og hvis Blu-ray vinner krigen, er det jo selvfølgelig bare å kjøpe en PS3 i stedet for en Blu-ray-spiller! :-D Dermed SPARER du faktisk en del penger :-)

Og jeg la jo noen linker som sammenlignet Fight Night Round 3 på PS3 og på Xbox 360... Og der synes jeg ikke at det er noen tvil om hvilken av dem som har den beste grafikken :-)

Lenke til kommentar
Dessuten er det jo utrolig bra at noen tør å ta steget litt lenger, bare tenk på potensialet i konsollen.

7883198[/snapback]

Er så enig, så enig!

Om et par år (kanskje allerede nå) er 8,5 GB allt for lite til en del next-gen spill!

Etter hvert vil MS måtte ofre noe for å få plass til spillene på plata, mens de på PS3 spillene kan hive innpå akkurat det de føler for.

Husker jeg ble så utrolig skuffa, og ville ikke tro på det da jeg hørte at x360 skulle bruke vanlige DVD plater.

Vel å merke, kjører Sony løpet de alltid har kjørt.

PS1 kunne spille Audio CD

PS2 kunne spille av DVD

PS3 kan spille av Blu-ray

Way to go Sony! De har VIRKELIG kommet seg til neste generasjon.

Lenke til kommentar
Er så enig, så enig!

Om et par år (kanskje allerede nå) er 8,5 GB allt for lite til en del next-gen spill!

Etter hvert vil MS måtte ofre noe for å få plass til spillene på plata, mens de på PS3 spillene kan hive innpå akkurat det de føler for.

Husker jeg ble så utrolig skuffa, og ville ikke tro på det da jeg hørte at x360 skulle bruke vanlige DVD plater.

Vel å merke, kjører Sony løpet de alltid har kjørt.

PS1 kunne spille Audio CD

PS2 kunne spille av DVD

PS3 kan spille av Blu-ray

Way to go Sony! De har VIRKELIG kommet seg til neste generasjon.

7889648[/snapback]

Ja, på HW fronten, kontroll messig har de ikke akkurat oppdatert seg siden 1800 og fjøstid. Samt at denne gangen tror jeg de dunka litt for mye på stortromma.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...