JBlack Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hvor lurt ville det vært når det ville hindre spillutgivere å benytte Blu-Ray fordi de da ville vært ukompatible med store deler av spillkonsollene der ute? Dette blir en bra boks med masse kraft og knall grafikk. En fullverdig PC man til og med kan installere Linux på. Og 6000,- for en PC er ikke all verden. Sagt på en annen måte: Man får det man betaler for. Skal man ha noe skikkelig, så er det ikke gratis. 7883109[/snapback] Hvor lurt? De hadde fått en konkuranse dyktig pris, en raskere produksjons syklus, raskere levering, større kunde gruppe, fastere tak på markedet. Hva er vitsen med Blu-Ray når konkurenten tilbyr mer eller mindre det samme til en mer hyggelig pris? Du får like god grafikk på DVD plater, noe f.eks Gears of War har besvist. 7884478[/snapback] Som påpekt, det gjenstår å se når spillene spesielt laget for PS3 kommer om det er 'mer eller mindre det samme'. Lenke til kommentar
Shivan Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 online er den delen folk spiller 90% av spillene sine på og der har allerede pl3 tapt kampen, i tillegg så knuser hddvd blueray, en annen ting er at pl3 spill blir dyrere og av de filmene som foreløpig er testet så sies det at det er bedre bilde kvalitet på hddvd kontra blueray. 7884495[/snapback] Tror du må få faktaene på bordet, og ikke bare dra tall og antagelser rett utav det lille hodet ditt. Hvis jeg husker rett er det rundt 40-50% av alle X360-eiere som er koblet til nett/spiller på nett. Ikke 90%. HD DVD knuser ikke Blu-Ray. Blu-Ray har et betydelig større antall store titler som kommer fremover. Flere analyster hevder nå også at Blu-Ray vil gå opp i ledelsen. I tillegg har Blu-Ray større lagringskapasitet. PS3-spill og Blu-Ray vil ikke bli dyrere. Spill ligger på samme prisnivå som 360-spill. HD DVD tok i begynnelsen i bruk en bedre video-codec enn Blu-Ray. Hvis jeg ikke tar heilt feil bruker nå begge to denne codec'en. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Blu-ray rettferdigjør selvsagt den prisen, hva får man en standalone Blur-Ray spiller for idag? Ikke mye under 10k i allefall.7883198[/snapback] Spørsmålet er jo hvorvidt man faktisk trenger Blu-Ray spiller eller ei, da hverken Blu-Ray eller HD DVD tilbyr noen fantastiske nyvinninger over vanlig DVD, i allefall ikke som er i nærheten av overgangen fra VHS til DVD. (Og det er jo først i senere år at vanlige folk har gått over til DVD, og det er et format som har monopol) Synes dog ikke prisen er noen overraskelse, når prisen i USA lå på $599, så var 5999,- ganske logisk. Samme har vel skjedd både med Xbox 360 og Wii om jeg husker rett, og 500 kroner opp er ikke allverden, iallefall ikke når det var snakk om 5500 fra før. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Som påpekt, det gjenstår å se når spillene spesielt laget for PS3 kommer om det er 'mer eller mindre det samme'. 7884547[/snapback] Ja jeg tror det blir mer eller mindre det samme. Selv om det har god plass tror jeg mange utviklere kommer til å bruke den plasse på high def mellom sekvenser. Grafisk har vi fått ganske godt bevist at det kan se unektelig bra ut på en standard DVD. Jeg tror ikke Blu-Ray har noe å si angående grafikken, men heller hvordan utviklerne tøyler kreftene i konsollen. F.eks PS2 har nå kommet med grafiske nydelige spill, på gamme HW og "små" DVD plater. Det viser at det er mulig med god grafikk på små plater. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Som påpekt, det gjenstår å se når spillene spesielt laget for PS3 kommer om det er 'mer eller mindre det samme'. 7884547[/snapback] Ja jeg tror det blir mer eller mindre det samme. Selv om det har god plass tror jeg mange utviklere kommer til å bruke den plasse på high def mellom sekvenser. Grafisk har vi fått ganske godt bevist at det kan se unektelig bra ut på en standard DVD. Jeg tror ikke Blu-Ray har noe å si angående grafikken, men heller hvordan utviklerne tøyler kreftene i konsollen. F.eks PS2 har nå kommet med grafiske nydelige spill, på gamme HW og "små" DVD plater. Det viser at det er mulig med god grafikk på små plater. 7884663[/snapback] Det er cell-prosessorens parallell-prosessering jeg ser frem til blir utnytta for fullt. Og slik parallell-prosessering krever tilpasset kode, ikke bare at man kjapt konverterer kode utviklet til annen plattform. Blu-Ray gir først og fremst mulighet for mer data, men det er ikke avgjørende. Lenke til kommentar
RegRot Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Det er jo ikke bare mulighet for bedre grafikk større lagringskapasitet vil gi da! Vil kunne få større og mer omfattende spill, og ikke minst en mye bedre lyd-opplevelse siden god lyd tar veldig stor plass Lenke til kommentar
Burud Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hmm, jeg synes 6lapper for den var alt formye, når samme ps3 i USA koster 3796 norske! ( http://www.ebgames.com/product.asp?product%5Fid=020072 599.99 USD = 3796.08 NOK ) Så syns 6 flak blir altformye ! Hadde virkelig gledet meg til PS3 ! Men nå blei jeg såpass skuffet at jeg kommer nok til å vente lenge til jeg kjøper meg en! Er greit nok at norsk moms er litt mer en i usa, husker ikke hva den er på, men så mye ekstra kan det umurlig bli! Så syns dette var en veldig trist nyhet! Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Det er jo ikke bare mulighet for bedre grafikk større lagringskapasitet vil gi da! Vil kunne få større og mer omfattende spill, og ikke minst en mye bedre lyd-opplevelse siden god lyd tar veldig stor plass 7885166[/snapback] Slik som Oblivion som gir røft ca 200 timers gameplay? Og det på en DVD, med knallgod grafikk. Utviklere har og lært seg å bruke format som komprimerer lyden men gir god kvalitet. Dette sparer plass, men ikke på bekostning av lyden. Om utviklerne får alt for stor plass tror jeg fokusen blir å rettet mot at alt skal være stort og vakkert, men føles tomt story messig. Er bare sunt med litt kreativ begrensing. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Om utviklerne får alt for stor plass tror jeg fokusen blir å rettet mot at alt skal være stort og vakkert, men føles tomt story messig. Er bare sunt med litt kreativ begrensing. 7885276[/snapback] Ja, C64 var best. Siden har det bare gått nedover. Lenke til kommentar
lykkepillen Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Ikke grin over 6k, dette er vanlig prisdiskriminering (jf økonomisk teori), den vil falle i pris ila de 6-12 første mnd, kanskje før siden den er levert i USA/Japan før. Kan virkelig PS3 feile som produkt? Og forskjellen mellom SD og HD er stooor. 1080p vs 575i og de nye lossless lydformatene! Jesus! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 et ord å si: svindel 7884474[/snapback] Svindel? Hvordan i allverden får du det til? Sony selger jo allerede PS3 med tap! Det er dyre komponenter det er snakk om her; Cell-prosessoren, stillegående innebygd strømforsyning, samt Blu-Ray drevet. 5500-6000kr er ikke så dyrt når en tar i betraktning at PS3 er en fullverdig Blu-Ray avspiller som yter bedre enn enkelte stand-alone spillere som ligger over 10 000kr i pris. 7884527[/snapback] oh please, salg med tap på maskinen men gevinst på spill/tilbehør er noe some er gjort i uminnelige konsolltider. Enkelte fremstiller det som om at Sony er snille som lar oss få PS3 til "bare" 6000kr... snakk om effektiv markedsføring fra Sony. Blu-Ray/HDDVD er for min del ikke intressant før 1. jeg har ett produkt som takler begge formatene like bra eller 2. ett av formatene tar over 100% og jeg da kjøper en spiller av den typen... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hvor lurt ville det vært når det ville hindre spillutgivere å benytte Blu-Ray fordi de da ville vært ukompatible med store deler av spillkonsollene der ute? Dette blir en bra boks med masse kraft og knall grafikk. En fullverdig PC man til og med kan installere Linux på. Og 6000,- for en PC er ikke all verden. Sagt på en annen måte: Man får det man betaler for. Skal man ha noe skikkelig, så er det ikke gratis. 7883109[/snapback] Hvor lurt? De hadde fått en konkuranse dyktig pris, en raskere produksjons syklus, raskere levering, større kunde gruppe, fastere tak på markedet. Hva er vitsen med Blu-Ray når konkurenten tilbyr mer eller mindre det samme til en mer hyggelig pris? Du får like god grafikk på DVD plater, noe f.eks Gears of War har besvist. 7884478[/snapback] Som påpekt, det gjenstår å se når spillene spesielt laget for PS3 kommer om det er 'mer eller mindre det samme'. 7884547[/snapback] Er ikke GPUene på de to omtrent likeverdige? AtW Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 6K for en spillkonsoll er sykt mye spør du meg. 6K for en BluRay spiller og spillkonsoll er ikke så ille, men hva i alle dager skal du med en BluRay spiller? Hvor mange BluRay filmer finnes det i Norge? Eller i Europa for den saks skyld? Og ikke minst; det finnes ca ingen spill (mulig unntak i Resistance) som er verdt å spille på PS3 i forhold til XBOX360. Og det ser ikke ut for att det blir veldig mange eksklusive titler fremover heller; MGS4, Devil May Cry og FF serien er hederlige unntak (godt mulig jeg glemmer noen, er ikke en PS3 fanboy akkurat). Syns MS gjorde en bra avveining i 360'en; HD-DVD som addon funker. Da kan en kjøpe det om og når en vil. hadde vært enda bedre om de ga ut en BluRay addon også (event. en enhet som tok begge). Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hva er det jeg hører? Kan det være lyden av tusenvis av mennesker som kjøper Xbox og Wii i stedet for PS3? 7882617[/snapback] Da antar jeg at de er kjøpt alt. PS3 var jo jævlig dyrt, rett og slett. Brodern vil kjøpe en se, men å måtte punge ut 6000kr er alt , alt , alt for mye for en konsoll maskin. Heller vente litt da , men da blir det jo ikke like morro Lenke til kommentar
Thamus Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Hmm, jeg synes 6lapper for den var alt formye, når samme ps3 i USA koster 3796 norske! ( http://www.ebgames.com/product.asp?product%5Fid=020072 599.99 USD = 3796.08 NOK ) Så syns 6 flak blir altformye ! Hadde virkelig gledet meg til PS3 ! Men nå blei jeg såpass skuffet at jeg kommer nok til å vente lenge til jeg kjøper meg en! Er greit nok at norsk moms er litt mer en i usa, husker ikke hva den er på, men så mye ekstra kan det umurlig bli! Så syns dette var en veldig trist nyhet! 7885199[/snapback] Kjøp en japansk en! Du får den til samme pris (pluss porto da, men blir vel stadig billigere..) Jeg er ikke heeelt 100%, men DVD sonene er hvertfall slik satt opp at du kan spille japanske dvd'er i europa. (jeg tror Blue-ray følger samme soner, ser ikke grunn til annet) Og spillene er jo sonefrie Det er hvertfall min plan, om noen uker hjem fra Tokyo med en PS3 til meg selv. Den er uten tvil verdt 4000kr, kan ikke vente til det kommer flere og bedre spill ^^ Endret 6. februar 2007 av Thamus Lenke til kommentar
Shivan Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 DVD-sonene og Blu-Ray sonene er annerledes. Så vi i Norge vil ikke dele samme sone som Japan. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 synes det er spennende at de går for bluray. er spent på hvordan spillutviklere blir å benytte all den ekstra plassen, i hvert fall når stortitlene kommer 7883088[/snapback] Hvis du ser på historikken til sony når det gjelder å komme med nye formater,så ser det ikke lyst ut for blue-ray ihvertfall. Tror sånn ca alle de forskjellige medie løsningene sony noen gang har kommet med har floppet eller ikke blitt noen suksess. Betamax,minidisc(populært greit nok,men ble aldri det sony håpet på),UMD og en drøss andre. Tipper alt av HD-DVD produkter legger seg langt under blu-ray i pris, dermen løper alle kundene den veien og sony har nok et floppet format. Flopper blue-ray så sliter ps3. Og igjen, hvis ps3 hadde kommet med dvd og så en ekstern blue-ray spiller så hadde jo ps3 vært prisa noe ca som 360 tipper jeg. For meg så er ikke ps3 i nærheten av aktuell, alt for dyr, ikke noen spill som applerer,så hva skal man med den egentlig? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Ojda. Jaja. Ga 6000,- for min PS3, med 2 spill, ekstra kontroller og frakt. Så glad jeg ikke venta til Norsk release med denne nei Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Det er jo ikke bare mulighet for bedre grafikk større lagringskapasitet vil gi da! Vil kunne få større og mer omfattende spill, og ikke minst en mye bedre lyd-opplevelse siden god lyd tar veldig stor plass 7885166[/snapback] Slik som Oblivion som gir røft ca 200 timers gameplay? Og det på en DVD, med knallgod grafikk. Utviklere har og lært seg å bruke format som komprimerer lyden men gir god kvalitet. Dette sparer plass, men ikke på bekostning av lyden. Om utviklerne får alt for stor plass tror jeg fokusen blir å rettet mot at alt skal være stort og vakkert, men føles tomt story messig. Er bare sunt med litt kreativ begrensing. 7885276[/snapback] Når det gjelder Oblivion kunne det godt hat betydlig flere stemmer, så det hadde vært fint mulig å hatt bruk for blueray der. Ville også fungert dårlig med flere dvder i Oblivion hvis du ikke kan instalere den første siden du kan gå nesten overalt. Leste en komentar at utviklerene av Oblivion for ps3 kom til å bruke hele bluray kapasiteten. Dette for å få mindre loadtime ved å legge data flere steder. Men det var kansje ikke det sony tenkte Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) (...) den vil falle i pris ila de 6-12 første mnd, kanskje før siden den er levert i USA/Japan før.7885357[/snapback] Sony har selv uttalt at noe priskutt i nærmeste fremtid er fullstendig uaktuelt, fordi den er så dyr å produsere samt at den har vært så dyr å utvikle. Tidligst i 2008, sa de. I så fall må det bli de norske forhandlerne som setter ned prisen, og når/om dette skjer, og hvor store kutt det evt. blir snakk om, er det vel markedet som får bestemme. Jeg forestiller meg at første parti kommer til å bli utsolgt rimelig kjapt, men at salget kommer til å stagnere kraftig etter dette. Mulig forhandlerne blir tvunget til å sette ned prisen etter en liten stund for å få solgt noen konsoller i det hele tatt. Tiden vil gi svar på alle spørsmål. Personlig venter jeg nok en god stund til. Foreløpig er jeg kun interessert i Final Fantasy XIII, White Knight Story og Metal Gear Solid 4. Ser absolutt ingen grunn til å kjøpe en PS3 før disse spillene kommer. 6 laken er uansett for mye å betale. Når prisen havner et sted mellom 3-4000 kr, skal jeg vurdere saken. Blu-ray er jo interessant nok i seg selv, men så lenge tilbudet av filmer er såpass dårlig, greier jeg å styre meg. Dessuten har jeg ikke TV som takler 1080p, noe som gjelder for de aller, aller fleste i Norge i dag. Endret 6. februar 2007 av Sasuke-kun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg