Gå til innhold

Norsk PS3-pris klar (PS3)

Anbefalte innlegg

Grafisk ligger 360 forran PS3 av den grunnen at den har vert ute lengre ja ;)PS3 har ingen killer aps enda som virkelig tar i bruk kraften i konsollen i forhold til 360 som har GeOW f.eks.

7909605[/snapback]

Vel teknisk sett så har de jo en bra sak i MGS4, det er jo vist ferdige gameplay trailere. De har forøvrig flere, men MGS4 var den som slo meg først.

Og hvis de er så bra før det er ute, så lurer jeg på hvordan PS3 er om 1 år som Xbox360 har hatt på seg, og enda mener du 360 da er bedre? :hmm:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Damdidam. Eg er enig i at MGS4 ser runkbart ut til den store hoggestamme. Men eg tenkte da på titler som er ute pr.idag. Og her har jo 360 forspranget. Men hey, Xbox 360 hadde helle ringen titler som virkelig blåste oss vekk når den kom. :)

Er da vitterlig slik det alltid har vert så å si.

Lenke til kommentar

At PS3 har muligheten for å gjøre det grafisk bra, ja, men er det grafisk overlegen per i dag? Nei.

Nytter vel egentlig ikke bla opp 200 titler som kommer i 2009 og si at de ser bra ut for det er nå fremdeles noen år til de kommer (fiktivt tall, ned med knivene alle mann).

Om God of War 3 kommer til PS3, og sporter like godt grafikk til PS3 å være som GoW1 (og 2) har gjort til PS2 å være, så blir jeg sikkert å kjøpe det.

Men skal mer enn som så til. I mine øyne skal PS3 levere alle punktene riktige, senke prisen, komme med mer enn 1 tittel som appelerer til meg samt vise seg som en god konsoll.

Til nå venter jeg i spenning på Fable 2, når det kommer, og om det blir bra, punger jeg ut for en X360 uten å nøle. Jeg punga ut 3300 for en Wii med TP, fordi spillet applerer sinnsvakt til meg (selv om bankkontoen trengte seriøs terapi etterpå).

Så PS3+lavere pris+appelerende spill=1 stk konsoll solgt til bear^

Fin formel?

Lenke til kommentar

PS3 har ikke kommet i norge såvidt jeg vet? Så det blir spennende å se hvilke titler der kan flagge med i mars/april. Samt det påfølgende året for å se om det overgår det som har vært for 360 siste året.

Og husk at MGS4 kommer i 2007 da, ikke 2009 ;)

After a short download, you were basically able to experience MGS4 as we did (minus the 200 inch screen from the Sony Theater, of course). What you weren't able to experience, though, was Konami's Metal Gear Solid 4 presentation. Konami brought out Hideo Kojima and crew for the 2006 TGS Live Stage. In addition to giving us a commentary-filled look at the E3 MGS4 trailer, the presentation was filled with new insights and revelations on what's sure to be 2007's biggest PS3 title.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Litt av "problemet" med PS3 sin line-up ved lansering her er at flesteparten av spillene allerede er ute,eller kommer samtidig på Xbox 360, ein vesentlig rimeligere platform å spille de samme spillene på. men det skal bli spennende å se ka Ola nordmann tar for seg :)

Lenke til kommentar

En 360 med samme utstyret som en PS3 koster rett i underkant av PS3 sin lanseringspris, på tide å forstå det. Og egentlig er da ikke 360 så billig selv etter 1 år og var da svindyr ved lansering.

Så jeg ser ikke helt "problemet" til PS3. No hard feelings men jeg synes den pris kjasinga er litt gammal, spesielt når den er meget feil.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
En 360 med samme utstyret som en PS3 koster det samme som PS3 sin lanseringspris, på tide å forstå det.

7910086[/snapback]

Hakk i platen blant PS3 fansen?

Hvorfor bruke la oss si 2000 -2500 kr ekstra på en blueray spiller i PS3 (eller for den slags skyld på en HD-DVD spiller til XBox 360) på et tidspunkt der det ikke er nødvendig. For de som ikke har behov for HD-DVD eller f.eks. WLAN støtte så er Xbox'en billigere. I tillegg har folk mulighet for å bruke penger på dette i etterkant dersom behovet skulle oppstå, istedenfor å punge ut med 6000 for å støtte Sony i kampen for at Blueray skal muligens bli vinneren av kampen mot HD-DVD som videoformat.

Ser faktisk ikke behovet for det store flertallet enda å gå på første generasjonsavspillere når det i løpet av relativt kort tid, ca 1 år, vil komme nye avspillere som er rimeligere (sannsynligvis i prisrangen 2000-3000 for "folkeavspillerene") som vil spille begge formatene. Dersom noe slik ikke skjer så er det relativt høy sannsynlighet for at det kommer noe annet, f.eks. via internett eller at disse formatene blir kun for de "sære" av oss.

Lenke til kommentar

Hakk i platen på "Xbox360 fansen"? Jeg er ikke en PS3 fan ;) *usaklig*

Det er klart at Xbox360 funker fint som en ribba konsoll uten moderne teknologi. Men noen krever mer av konsollet sitt da, kanskje la det gjøre flere oppgaver også.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Sant det, jeg tenker muligens å slå flere fluer i en smekk, og da frister PS3 mest. Men som ren spillkonsoll frister 360 pga prisen på den ribba utgaven. Men jeg skulle gjerne hatt Wlan innebygd siden online spilling er en stor greie for å kjøpe nextgen. Men jeg kjøper ikke PS3 evt. kun for Wlan, siden 360 kan ha en adapter.. da måtte alle fluenen smekkes på en gang, så jeg venter og ser hva som skjer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hakk i platen på "Xbox360 fansen"? Jeg er ikke en PS3 fan ;) *usaklig*

Det er klart at Xbox360 funker fint som en ribba konsoll uten moderne teknologi. Men noen krever mer av konsollet sitt da, kanskje la det gjøre flere oppgaver også.

7910252[/snapback]

Hvorfor ikke la en konsoll være det den faktisk er? En konsoll! Vil ikke ha en konsoll som spiller av alt mulig rart, surfer på nett og vasker klærne mine. Jeg vil ha den til å spille på! De andre tingene lar jeg dedikerte duppedingser gjøre, og i 90% av tilfellene gjør de en bedre jobb enn konsollen.

Og hva er så ribba med X360? Den har ikke HD-DVD, gjør ingenting. Den har ikke WLAN, so what? Og hardcore spillerne mener jo uansett at WLAN er sååå mye tregere og ubrukelig til å spille med (ikke at jeg mener det).

Men oi, man kan jo faktisk spille spill på den! Det er akkurat det jeg vil at en konsoll skal gjøre, hverken mer eller mindre.

Så gi meg en såkalt ribba PS3 til en fornuftig pris, så skal jeg glatt kjøpe den. Men å fleske ut med 6000,- for masse dilldall jeg ikke vil ha utgår!

Endret av Gromle
Lenke til kommentar
Så jeg ser ikke helt "problemet" til PS3. No hard feelings men jeg synes den pris kjasinga er litt gammal, spesielt når den er meget feil.

7910086[/snapback]

Jøss. Men prisspørsmålet er så aktuelt som aldri før i og med at det faktisk nærmer seg lansering. Feil? Er det feil å stille seg spørsmålet om man vil betale 6k for å spille COD3 eller 3k for å spille det samme spillet, som i tillegg er hakket bedre? Da tenker eg på folk som faktisk, ja er ute etter å spille gode spill. Det finnes utrolig nok mennesker der ute som ikkje bryr seg så mye om alt det andre ekstra utstyret 360 og PS3 kommer med. Vil man betale masse penger for alle dupedittene til 360, ja så gjør man det da. Da har man sjøl valget å gå for denne lønsingen. Noe kjøpere av PS aldri får muligheten til desverre.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det var bare eit eksempel blandt de mange uheldige portene fra 360 til PS3. Men framerate og grafikkmessig ligger 360 versjonen best ann. Online løsningen er bortimot lik, bare at voice-over på PS3 versjonen ikkje er tilstede etc. Les noen anmeldelser så ser du det.

Og bare for å si det, PS3 skal eg ha i hus eg også :p Kommer så mye bra at man må ha alt :)

Lenke til kommentar

Nå er det nå strengt tatt ikke bare Sony som tar den taktikken. jeg har ingen spesifike navn i hodet atm, men jeg vet mange andre som booster at de skal ha så nice grafikk, så viser det seg når spillet kommer at det bare var et lass med BS de kom med.

Så der er ikke Sony alene.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...