Gå til innhold

windows henger seg opp

Anbefalte innlegg

Hei,

min mors nye PC har fått en del nykker. Den ble kjøpt i høst og montert av komplett, så det bør ikke være HW-feil. Problemet er at den henger seg opp sent i oppstartsprosessen, eller på helt tilfeldige tidspunkter, og det eneste som nytter er restart. Mamma påstår hun må restarte opptil 4-5 ganger før hun klarer å få maskinen til å funke lenge nok til at hun kan få gjort noe fornuftig...

Har prøvd å ha prosesslisten oppe mens dette står på, og det ser ut som det er svchost.exe og explorer.exe som bytter på å fucke...

Maskinen kjører Win XP Home, med Norton Internet Security 2006(?), og er koblet til Telenor ADSL-linje.

mener å huske at jeg har vært borti dette før og at det da var en helt enkel liten patch av noe slag som skulle kjøres. men den finner jeg selvsagt ikke igjen...

har noen av dere noe tips eller noe slikt?

takker for alle svar...

lilleninni

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Test med å koble vekk så mye som mulig og se om den feiler fortsatt. Dersom du ikke får feil, begynn å legge på igjen deler. Snakker om både hw og sw.

Dvs, koble fra cd-rom, ta vekk en ram-brikke (evt kjør single-chan istedet for dual om du har det i dag), koble av den disk nr2 dersom du har flere, hiv ut ekstra kort som evt måtte bruke.

På software-siden fjern Norton fra oppstart, andre programmer som ellers måtte ligge i startupen.

Begynn med software-endringer, før du sjekker videre på hardwaren.

Lenke til kommentar
Test med å koble vekk så mye som mulig og se om den feiler fortsatt. Dersom du ikke får feil, begynn å legge på igjen deler. Snakker om både hw og sw.

Dvs, koble fra cd-rom, ta vekk en ram-brikke (evt kjør single-chan istedet for dual om du har det i dag), koble av den disk nr2 dersom du har flere, hiv ut ekstra kort som evt måtte bruke.

På software-siden fjern Norton fra oppstart, andre programmer som ellers måtte ligge i startupen.

Begynn med software-endringer, før du sjekker videre på hardwaren.

7882376[/snapback]

Vil helst slippe å åpne kabinettet og styre og stelle, hvis det er en enkel patch som jeg tror jeg husker at det kan være...

noen som har hatt samme problemet?

lilleninni

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...