Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble router til eksisterende nettverk?!?!

Anbefalte innlegg

Jeg bor på en internatskole hvor vi deler litt av hvert på nettverket vårt. Jeg derimot driver å fikler med en router slik at jeg får trådløs tilkobling!

Jeg kommer meg på internett, men jeg klarer ikke å finne andre pcer enn min egen, på vårt lokale nettverk hvor vi deler filer osv.

Noen som kan hjelpe meg?

Har forresten en D-link 514

Endret av ericwiks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  Konge skrev:
La kabelen gå til en av LANkontaktene istedet for WANkontakten bak på routeren for da vil routeren oppføre seg som en switch/aksesspunkt . Logg deg på routeren først og skru av DHCP serveren for sikkerhetskyld.

7882557[/snapback]

Jeg har kun en WAN inngang og 4 vanlige utganger :hmm:

Skal jeg bruke en av de vanlige utgangene mener du?

Endret av ericwiks
Lenke til kommentar

Ja dette er LAN-kontakter og du skal plugge inn kabelen fra nettverket . Som jeg sa så er det da en fordel at DHCP serveren i routeren er av slik at det er skolens DHCP server som deler ut adresser til alle klienter som kobler til "ditt nett" .

Lenke til kommentar
  Konge skrev:
Ja dette er LAN-kontakter og du skal plugge inn kabelen fra nettverket . Som jeg sa så er det da en fordel at DHCP serveren i routeren er av slik at det er skolens DHCP server som deler ut adresser til alle klienter som kobler til "ditt nett" .

7886035[/snapback]

skru av dhcp før du kobler til det eksisterende nettet med lan porten, hvis ikke vil hele nette krasje og jeg tror ikke admin blir så veldig glad da :)

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen! Nå er funker alt som det skal :D

Bare for å si det, så tror jeg ikke admin på skolen hadde skjønt noen verdens ting, om jeg hadde krasja det... Han er ikke den skarpeste nettverksansvarlig-kniven i skuffen..!

Jaja, igjen, takk for hjelpa :thumbup:

Lenke til kommentar
  ericwiks skrev:
Takk for hjelpen! Nå er funker alt som det skal :D

Bare for å si det, så tror jeg ikke admin på skolen hadde skjønt noen verdens ting, om jeg hadde krasja det... Han er ikke den skarpeste nettverksansvarlig-kniven i skuffen..!

Jaja, igjen, takk for hjelpa :thumbup:

7886496[/snapback]

ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...