Gå til innhold

Forlenge kabel til kontrollpanel, Z-5500

Anbefalte innlegg

Som jeg ser er det en VGA tilkobling i enden på kabelen, og mest sannsynlig så bruker den alle pinnene iom at alle er åpne bak på basseren. Ser også at det står do not use extension cables to connect control panel, men det må da være mulig å få lagd den kabelen litt lenger?

Går det ikke ann å ta en hann- og hunn-kontakt fra en vga skjøtekabel og lodde sammen alle pinnene?

Isåfall, hva kan gå galt, og hvorfor bør ikke dette fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Standard skjøtekabel for vga mangler, som du er inne på, noen av ledningene. Testet på mitt eget z-5500, og det virket ikke (ikke lyd i alle kanalene). Men ingen skade skjedd med annlegget. :D

Kan ikke se hvorfor det ikke skulle fungere dersom du lodder ledninger mellom alle pinnene på to kontakter.

Regner med at lyden blir dekodet i kontrolleren, og sendt analogt gjenom kabelen du vil skjøte. Men noen få meter til med ledning burde jo ikke gi så voldsomt signaltap.

Og har du litt erfaring med lodding, burde det ikke være så vanskelig å få til uten kortsluttninger.

Lenke til kommentar

Har nå vært i kontakt med komplett.no og han kunne bekrefte at denne Høykvalitets skjerm-skjøtekabelen hadde 15 pins i hver ende. Har også lest litt rundt på engelske fora, og dette skal fungere uten store problemer.

Bestiller en sånn en derfra i løpet av dagen, og kommer med tilbakemld til folk her om noen skulle hatt bruk for det.

EDIT: Disse kablene hos komplett hadde ikke 15 pins i hver ende.. Selvom han snøsokken sa det. De hadde visst ikke 15pins i det hele tatt ble jeg fortalt senere.

Endret av LuciferNykirke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...