And.rs Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Hei, jeg har bestemt meg for aa kjoepe en dell i9400. Det virker som jeg helt klart faar mest for pengene naar jeg kjoeper den! Spoersmaalet kommer naar jeg skal konfigurere den paa hjemmesiden dems. Jeg kan faa den fra 10 000 kroner til 20 000 kr (Som i forslaget mitt) Kan noen se paa hva jeg har satt opp og se om det er verdt pengene? Og kan jeg spille de nyeste spillene paa en baerbar som dette? Og hvor mye vil denne braake? (Mulig det er et spoermaal som er vanskelig aa svare paa PROSESSOR Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T7400 (2,16 GHz, 4 MB L2-buffer, 667 MHz systembuss) redigere OPERATIVSYSTEM Ekte Windows® XP Media Center Edition 2005 (inkl. CD for reinstallering av operativsystem) redigere KUNDESTØTTETJENESTER Hente og bringe tilbake, bare 1 års service redigere Anbefalt av Dell Øk din produktivitet og få ro i sjelen, så behøver du ikke bekymre deg dersom du får problemer. Grunnpakke, 3 års hjemmeservice Hjelp meg å velge Upgrade to Grunnpakke, 3 års hjemmeservice [legg til 2,775.00 kr eller 103,-/måned1] LCD 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife® redigere MINNE 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024) redigere HARDDISK 160 GB (5400 rpm) SATA-harddisk redigere OPTISK(E) STASJON(ER) 8X DVD+/-RW drive med software, leser og brenner både CD og DVD redigere GRAFIKKORT 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS redigere PRIMÆRBATTERI Primært 9-celle 80 WHr batteri redigere Tilbehør TRÅDLØS TILKOBLING Intel® Pro 3945 trådløs 802.11a/b/g Mini PCI trådløst LAN-kort for Core 2 Duo-prosessorer redigere BÆREVESKER Nylon sort/grå bæreveske X-Large redigere DISKETT- OG MEDIESTASJONER Ingen diskettstasjoner redigere FJERNKONTROLL Fjernkontroll til Microsoft Media Centre Edition redigere FARGEVALG QuickSnap™ LCD Cover - Carbon Fibre redigere Tjenester og Programvare SIKKERHETSPROGRAMVARE Ingen sikkerhets-/antivirusbeskyttelse redigere MICROSOFT-PROGRAMVARE Microsoft® Works 8.5 - norsk redigere SPILL Rainbow Six: Vegas redigere PROGRAMVARE FOR FOTOGRAFERING Ingen programvare for foto-organisering og -deling / ingen programvare for fotoredigering(Engelskt) redigere Også inkludert i ditt system TASTATUR Internal Keyboard - Norw (QWERTY) Gedis Bundle 9400 Hi Performance N02947 Bestillingsinformation Bestilling av Inspiron - Norge Fraktdokumenter System Documentation Adobe Reader Adobe Reader 8.5.8 - engelsk Strømkabel AC Adapter 90W Power Cord Modem 56.6k V.92-kompatibelt modem og adapter Standard Garanti 1 År Hente-og-Levere Service Rabatter Rabatt 700 inkl. MVA Dell Internet Order Dells Internett-bestilling. LYDPROGRAMVARE No Sound Blaster®Audigy®Audio Software Option NETTVERKSASSISTENT Nettverksassistent 1.2 -90-dagers prøve SYSTEMMEDIA Ressurs-CD - inneholder diagnostikk og drivere Takker for alle svar... Endret 6. februar 2007 av ReSSaA Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...sftdhpnotebook1 jeg ville valgt denne og satt i 7900GS-grafikk-kort og 9-cellers batteri, da har du en flott spill-pc som drar alle nyere spill bra til ca 14.000,- inkl frakt. Endret 6. februar 2007 av Delavar Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Og hvor mye vil denne braake? (Mulig det er et spoermaal som er vanskelig aa svare paa Min er så godt som lydløs! Vifta går på laveste hastighet en liten stund en og annen gang! Men den er også så stillegående at d er null problem! Eneste på min maskin er at harddisken lager en tikkelyd når den leser eller skriver! Men mistenker at eneste grunnen til at eg reagerer på lyden er at resten er så stille! Lenke til kommentar
magnum65 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Vær OBS på at Dell ikke gir med Vista oppgradering hvis du kjøper Norsk XP (om du kjøper Engelsk XP derimot, får du oppgradering til Engelsk Vista) XP MCE kvalifiserer til Oppgradering til Vista Home Premium, du må vanligvis ut med 1-200 i porto for oppgraderingen. For å oppgradere går man her når man har motatt PC'en (Dell sier det kan ta et par uker etter motatt PC før siden kjenner igjen Service-tag'en din) https://www.dellvistaupgrade.com/default.aspx Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Vær OBS på at Dell ikke gir med Vista oppgradering hvis du kjøper Norsk XP (om du kjøper Engelsk XP derimot, får du oppgradering til Engelsk Vista) XP MCE kvalifiserer til Oppgradering til Vista Home Premium, du må vanligvis ut med 1-200 i porto for oppgraderingen. For å oppgradere går man her når man har motatt PC'en (Dell sier det kan ta et par uker etter motatt PC før siden kjenner igjen Service-tag'en din) https://www.dellvistaupgrade.com/default.aspx 7882214[/snapback] Tror faktisk jeg kommer til aa ta XP mediacenter edition. Jeg er litt usikker paa hvor god Vista er med tanke paa media center... Endret 6. februar 2007 av ReSSaA Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...sftdhpnotebook1 jeg ville valgt denne og satt i 7900GS-grafikk-kort og 9-cellers batteri, da har du en flott spill-pc som drar alle nyere spill bra til ca 14.000,- inkl frakt. 7882099[/snapback] Saa hvis jeg oppgraderer minne og prosessor vil jeg ikke merke saa stor forskjell i forhold til standardpakken? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...sftdhpnotebook1 jeg ville valgt denne og satt i 7900GS-grafikk-kort og 9-cellers batteri, da har du en flott spill-pc som drar alle nyere spill bra til ca 14.000,- inkl frakt. 7882099[/snapback] Saa hvis jeg oppgraderer minne og prosessor vil jeg ikke merke saa stor forskjell i forhold til standardpakken? 7882254[/snapback] 533 MHz-minne er like raskt som 667 MHz-minne fordi sistnevnte har veldig høy latency. Forskjellen mellom T7200 og T7400 er så liten at prisen på ingen måte rettferdiggjør den, om det hadde vært et par hundre dyrere ville jeg kanskje vurdert det, men ikke når det er snakk om flere tusen. I spill vil du uansett ikke merke det. Eneste som kan være såvidt merkbart er å pakke opp en fil som tar et minutt med T7200 tar 57 sekunder med T7400, men ganske ubetydelig. Lenke til kommentar
mck Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Du kan få kjøpt Dell med Windows Vista (norsk) 28.februar.. Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...sftdhpnotebook1 jeg ville valgt denne og satt i 7900GS-grafikk-kort og 9-cellers batteri, da har du en flott spill-pc som drar alle nyere spill bra til ca 14.000,- inkl frakt. 7882099[/snapback] Saa hvis jeg oppgraderer minne og prosessor vil jeg ikke merke saa stor forskjell i forhold til standardpakken? 7882254[/snapback] 533 MHz-minne er like raskt som 667 MHz-minne fordi sistnevnte har veldig høy latency. Forskjellen mellom T7200 og T7400 er så liten at prisen på ingen måte rettferdiggjør den, om det hadde vært et par hundre dyrere ville jeg kanskje vurdert det, men ikke når det er snakk om flere tusen. I spill vil du uansett ikke merke det. Eneste som kan være såvidt merkbart er å pakke opp en fil som tar et minutt med T7200 tar 57 sekunder med T7400, men ganske ubetydelig. 7882406[/snapback] Takk, akkuratt et saant svar jeg haapet paa Da blir det en mye mer behagelig pris. Specs: (Pris 17300 kr med alt av tilbehoer og xp me) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor PROSESSOR Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T7200 (2,0 GHz, 4 MB L2-buffer, 667 MHz systembuss) redigere OPERATIVSYSTEM Ekte Windows® XP Media Center Edition 2005 (inkl. CD for reinstallering av operativsystem) redigere KUNDESTØTTETJENESTER Hente og bringe tilbake, bare 1 års service redigere Anbefalt av Dell Øk din produktivitet og få ro i sjelen, så behøver du ikke bekymre deg dersom du får problemer. Grunnpakke, 3 års hjemmeservice Hjelp meg å velge Upgrade to Grunnpakke, 3 års hjemmeservice [legg til 2,775.00 kr eller 103,-/måned1] LCD 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife® redigere MINNE 2048 MB 533 MHz tokanals DDR2 SDRAM (2x1024) redigere HARDDISK 160 GB (5400 rpm) SATA-harddisk redigere OPTISK(E) STASJON(ER) 8X DVD+/-RW drive med software, leser og brenner både CD og DVD redigere GRAFIKKORT 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS redigere PRIMÆRBATTERI Primært 9-celle 80 WHr batteri redigere Tilbehør TRÅDLØS TILKOBLING Intel® Pro 3945 trådløs 802.11a/b/g Mini PCI trådløst LAN-kort for Core 2 Duo-prosessorer redigere BLUETOOTH Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module redigere EKSTERNE TASTATURER Eksternt Bluetooth-tastatur og mus - norsk (QWERTY) redigere BÆREVESKER Nylon sort/grå bæreveske X-Large redigere DISKETT- OG MEDIESTASJONER Ingen diskettstasjoner redigere FJERNKONTROLL Fjernkontroll til Microsoft Media Centre Edition redigere FARGEVALG ingen QuickSnap™ redigere Tjenester og Programvare SIKKERHETSPROGRAMVARE Ingen sikkerhets-/antivirusbeskyttelse redigere MICROSOFT-PROGRAMVARE Microsoft® Works 8.5 - norsk redigere SPILL Splinter Cell: Double Agent redigere PROGRAMVARE FOR FOTOGRAFERING Ingen programvare for foto-organisering og -deling / ingen programvare for fotoredigering(Engelskt) redigere Også inkludert i ditt system TASTATUR Internal Keyboard - Norw (QWERTY) Gedis Bundle 9400 Hi Performance N02947 Bestillingsinformation Bestilling av Inspiron - Norge Fraktdokumenter System Documentation Adobe Reader Adobe Reader 8.5.8 - engelsk Strømkabel AC Adapter 90W Power Cord Modem 56.6k V.92-kompatibelt modem og adapter Standard Garanti 1 År Hente-og-Levere Service Rabatter Rabatt 700 inkl. MVA Dell Internet Order Dells Internett-bestilling. LYDPROGRAMVARE No Sound Blaster®Audigy®Audio Software Option NETTVERKSASSISTENT Nettverksassistent 1.2 -90-dagers prøve SYSTEMMEDIA Ressurs-CD - inneholder diagnostikk og drivere Endret 6. februar 2007 av ReSSaA Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Fjernet posten da det ikke var saa relevant likevell... Endret 7. februar 2007 av ReSSaA Lenke til kommentar
smy Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 mye for pengen ja må å si det Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Fjernet posten da det ikke var saa relevant likevell... 7888631[/snapback] Jeg ville ikke valgt 3-års garanti. Ville valgt et år og spart penger. Du har uansett 5-års reklamasjon som er mye mer omfattende enn dells latterlige garantier Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 Fjernet posten da det ikke var saa relevant likevell... 7888631[/snapback] Jeg ville ikke valgt 3-års garanti. Ville valgt et år og spart penger. Du har uansett 5-års reklamasjon som er mye mer omfattende enn dells latterlige garantier 7889139[/snapback] Ja du leste posten foer jeg tok den vekk igjen Der jeg sjekket var det ikke mulighet for aa velge en annen garanti. Skikkelig daarlig og da ble det ogsaa litt for dyrt for meg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå