Gå til innhold

Vista Business, Ikke egnet for spilling?


Anbefalte innlegg

Har hørt at Business versjonen av vista, ikke er egnet for spilling, stemmer det? Jeg kjøpte en OEM versjon og har aktivert den, og hvis det er slik Business ikke er egnet for spilling, så kjøper jeg meg en Ultimate versjon.

 

Men hvordan blir det med Business versjonen da? går det an å bruke denne på en pc senere? eller er den "brukt" opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel jeg har testet både CSS, HL2, Kjørt 3D Mark 05 og 06 og alle disse fungerer, dog med mindre score i 3D Mark enn i XP rett og slett pga at Vist akrever mere ressurser.

7882636[/snapback]

Om det er Vista som krever mer eller om det er dårlige drivere kan man ikke vite. Om noen måneder kan man begynne å sammenligne ytelsen på XP versus Vista med litt mer modne drivere.

 

Vista egner seg ikke til så mye annet heller: http://www.digi.no/php/art.php?id=367947

7882649[/snapback]

Det er vel ikke MS sin skyld at programvareutviklere har vært på latsiden? De har hatt god tid til å oppdatere programmene med Vista-støtte før release, men mange har ikke gjort det.

Lenke til kommentar
Vel jeg har testet både CSS, HL2, Kjørt 3D Mark 05 og 06 og alle disse fungerer, dog med mindre score i 3D Mark enn i XP rett og slett pga at Vist akrever mere ressurser.

7882636[/snapback]

Om det er Vista som krever mer eller om det er dårlige drivere kan man ikke vite. Om noen måneder kan man begynne å sammenligne ytelsen på XP versus Vista med litt mer modne drivere.

 

Vista egner seg ikke til så mye annet heller: http://www.digi.no/php/art.php?id=367947

7882649[/snapback]

Det er vel ikke MS sin skyld at programvareutviklere har vært på latsiden? De har hatt god tid til å oppdatere programmene med Vista-støtte før release, men mange har ikke gjort det.

7882892[/snapback]

 

Steme det du skriver ang drivere. Har ikke lagt inn chipsett drvere da Vista ikke støtter disse. Regner med når chipset drivere til Vista kommer at det blir bedre.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke MS sin skyld at programvareutviklere har vært på latsiden? De har hatt god tid til å oppdatere programmene med Vista-støtte før release, men mange har ikke gjort det.

7882892[/snapback]

Hvem som er skyld i det er uvesentlig. Så lenge tingenes tilstand er slik de er nå, er ikke Vista noe å satse på foreløpig dersom man er ute etter å benytte PC'n på vanlig måte slik man gjorde før.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Sitat i frå microsoft om Vista : "Windows Vista Ultimate edition, in fact, will be targeted at multimedia enthusiasts, PC power users, and gamers" so eg vill tipp at den vesjoen egnar seg best.

7883432[/snapback]

Det er ikke slik at én spesifikk Vista utgave er bedre enn en annen til spilling. "Ultimate" egner seg på nåværende tidspunkt like dårlig til spilling som det "Business" gjør, i forhold til XP.

Se feks. her:

First is the fact that Vista is not going to be an OS for an ultimate gaming machine anytime soon.

( http://techgage.com/article/windows_vista_...mance_reports/1 )

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Sitat i frå microsoft om Vista : "Windows Vista Ultimate edition, in fact, will be targeted at multimedia enthusiasts, PC power users, and gamers" so eg vill tipp at den vesjoen egnar seg best.

7883432[/snapback]

 

Hvorfor skulle egentlig Ultimate egne seg bedre til spilling? Såvidt jeg kan se er forskjellen mellom Home Premium og Ultimate kun BitLocker og tilleggene i Business. Noe vesentlig som denne lista ikke inkluderer?

Lenke til kommentar
Sitat i frå microsoft om Vista : "Windows Vista Ultimate edition, in fact, will be targeted at multimedia enthusiasts, PC power users, and gamers" so eg vill tipp at den vesjoen egnar seg best.

7883432[/snapback]

 

Hvorfor skulle egentlig Ultimate egne seg bedre til spilling? Såvidt jeg kan se er forskjellen mellom Home Premium og Ultimate kun BitLocker og tilleggene i Business. Noe vesentlig som denne lista ikke inkluderer?

7885381[/snapback]

 

Enig. Home Premium tilsvarer gamle Win XP Pro/Media Center. Tipper denne blir standard påklistra på spillesker over systemkravene i fremtiden. ;)

Lenke til kommentar
Sitat i frå microsoft om Vista : "Windows Vista Ultimate edition, in fact, will be targeted at multimedia enthusiasts, PC power users, and gamers" so eg vill tipp at den vesjoen egnar seg best.

7883432[/snapback]

 

Hvorfor skulle egentlig Ultimate egne seg bedre til spilling? Såvidt jeg kan se er forskjellen mellom Home Premium og Ultimate kun BitLocker og tilleggene i Business. Noe vesentlig som denne lista ikke inkluderer?

7885381[/snapback]

 

Enig. Home Premium tilsvarer gamle Win XP Pro/Media Center. Tipper denne blir standard påklistra på spillesker over systemkravene i fremtiden. ;)

7886357[/snapback]

 

Eller Home Basic. :) Ser heller ingenting på lista som tyder på bedre spillopplevelse med Home Premium framfor Home Basic.

Lenke til kommentar

 

 

Eller Home Basic. :) Ser heller ingenting på lista som tyder på bedre spillopplevelse med Home Premium framfor Home Basic.

7887012[/snapback]

 

Nei. Det er vel lite som tyder på at MediaCenter vil gjøre spillopplevelsen bedre :)

 

Menmen, blir nok Vista på meg etterhvert. Bruker ikke maskinen til så mye spilling, og med vista slipper jeg å bruke fem minutter ekstra på å installere google desktop siden gadgets er integrert :roll:

Lenke til kommentar

Alle versjonen i Vista er egnet til å spille med. Ultimate er bare bortkastet penger uten om du virkelig trenger funksjonene den tilbyr.

 

Her er forskjellene mellom de forskjellige utgavene:

http://www.microsoft.com/windows/products/...2a&mg_id=20052b

 

Uansett er det bare å beholde Business og bruke pengene på noe annet.

 

Du kan bare installere Vista på en PC. Det er bare en lisens for en PC i pakken. Skifter du maskinvare så må du aktivere den på nytt. Kommer an på hvilken del, såklart. Altså kopien vil bli satt til maskinen via en maskinvarekode. Hver aktivering genererer en ny kode. For mange aktiveringer og lisensen blir etter hvert ugyldig. Usikker på hvor mange aktiveringer Vista har for retail/upgrade osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...